Vanaf welke leeftijd beginnen jullie met chips en snoep/koek?

Hoi hoi

Ik ben ook niet zo moeilijk wat snoep en chips betreft. Allebei mijn kinderen (3 en1) kunne ervan smullen. Maar het ligt er inderdaad aan hoevaak je ze het geeft. Als er op een verjaardag chips gegeten wordt, dan laat ik ze mee eten. Thuis eten ze nooit chips.
Gelukkig kunnen ze ook heerlijk smullen van mandarijnen, druiven, rozijntjes, kinderliga, soepstengels, enz.
Een keer een snoepje is toch helemaal niet verkeerd? het moet alleen niet iedere dag of meerdere keren op een dag!!

Naar mijn idee gaat het erom hoe je er zelf mee omgaat, en dat is met alles zo!!!

Mijn oudste krijgt ook wel eens een snoepje in de winkel, en ja ze heeft er ook wel eens om gevraagd. Maar als ze het netjes vraagt, wat is er dan mis mee dat ze erom vraagt? Als ze het daar altijd krijgt, dan vind ik dat de schuld van de winkelier. Zodra mijn dochter het niet netjes vraagt, dan krijgt ze niks.

Groetje sRia

Hoi,

Zelf vind ik het niet zo'n probleem, snoepen. Robin   (10 mnd) krijgt nu overdag een rijstwafel of een lange vinger. Als drinken krijgt hij diksap, best verdund.

Omdat   ik in een bakkerij werk, en hij mag mee naar mijn werk, krijgt hij ook weleens een klodder slagroom of een koekje. Hij is ook gek op krentenbollen, verse dan wel.

De kinderen die bij ons in de winkel komen krijgen een halve witte bol, best verantwoord en ze zijn er gek op. Als moeders dit niet willen, dan zeggen ze dat gewoon.

Met chips wil ik nog wel even wachten, dit omdat er vaak veel zout in zit.

Linda

Mijn eerste dochter kreeg als baby alleen liga, verder geen koek/snoep. Zie liga ook niet echt als koek. Veel mensen waaronder mijn schoonmoeder wilden tegen de tijd dat ze een jaar oud was, al ijsjes en chocola en snoepjes voor haar kopen, nou ja zeg, zonder mij te vragen! Ik heb het vanaf toen tegen iedereen die ik ken heel duidelijk gemaakt dat ze het niet mag hebben. Fruit was een tractatie voor haar, (die ze elke dag kreeg overigens) en hoe langer ze zonder snoep kon, hoe beter. Nu is ze bijna vier en wil elke dag wel een snoepje of chocola, maar ik heb haar uitgelegd dat ze alleen maar groeit van ontbijt lunch en avondeten, dus dat ze niet teveel kan snoepen anders heeft ze geen eetlust en blijft ze altijd klein. Dat begrijpt ze wel. Haar zusje is nu bijna een jaar en bij haar ga ik het ook zo lang mogelijk afhouden, als zal dat ongetwijfeld minder lang kunnen dan bij de eerste, want die zag niet vaak andere kinderen snoepen en mijn tweede krijgt dat dus wel mee.

mijn zoontje is nu 9 maanden en ik probeer hem tot 1 jaar zo weinig mogelijk suiker te geven.
Hij is een echte vreedzak en lust alles, maar neemt nu gewoon genoegen met een soepstengel of een rijstewafel.
Mijn dochtertje is nu 2 jaar en snoept wel zo en dan natuurlijk, maar ik probeer het wel een beetje in de perken te houden.
Teveel suiker tast nl het immuumsysteem aan en ik wil graag dat ze een beetje gezond is en blijft.
Maar goed ik vind het ook lekker zo en dan een snoepje of chocolaatje dus dan doet ze gezellig mee.

Terug
Bovenaan