Vandaag 6e IUI

Hoi allemaal,
Ik kan ook niet met echt geweldig nieuws komen. Vandaag dus onze laatste IUI.
De opbrengst was weer eens van onze dieptepuntjes. Er zijn er zo'n 390.000 geinsemineerd en dat is niet veel. Altijd nog meer als ons allerdiepste dieptepunt (de 2e poging waren het er 200.000) maar omdat het de vorige keer zo goed was, 4 miljoen, waren we deze keer toch wel weer positief gestemd. Het wisselt dus ontzettend. Ik was in eerste instantie toch wel teleurgesteld. Nu, een paar uur later is het wel weer over en ga ik weer verder met leven.  Ik heb al vanaf het begin geen vertrouwen in  IUI  in onze situatie en ook niet het gevoel dat ik hierdoor  zwanger ga worden. Weet gewoon bijna zeker dat IVF wel de oplossing is. Ik had hier liever een keer met iets positiefs gekomen maar dat komt vast nog wel een keer...... Ik hoop dat we snel een oproep van de VU krijgen en dan gaan we er voor! groetjes Noortje

quote: Noortje P schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2005 22:33:34'));

Hoi allemaal,
Ik kan ook niet met echt geweldig nieuws komen. Vandaag dus onze laatste IUI.
De opbrengst was weer eens van onze dieptepuntjes. Er zijn er zo'n 390.000 geinsemineerd en dat is niet veel. Altijd nog meer als ons allerdiepste dieptepunt (de 2e poging waren het er 200.000) maar omdat het de vorige keer zo goed was, 4 miljoen, waren we deze keer toch wel weer positief gestemd. Het wisselt dus ontzettend. Ik was in eerste instantie toch wel teleurgesteld. Nu, een paar uur later is het wel weer over en ga ik weer verder met leven.  Ik heb al vanaf het begin geen vertrouwen in  IUI  in onze situatie en ook niet het gevoel dat ik hierdoor  zwanger ga worden. Weet gewoon bijna zeker dat IVF wel de oplossing is. Ik had hier liever een keer met iets positiefs gekomen maar dat komt vast nog wel een keer...... Ik hoop dat we snel een oproep van de VU krijgen en dan gaan we er voor! groetjes Noortje

Goh, dat is inderdaad niet veel. Balen zeg! Vreemd dat het zo kan wisselen he, dat heeft mijn man ook.Dit is nou precies de reden waarom het lumc mensen met minder dan 5 miljoen bewegende zaden geen iui laat doen. De iui's lukken bijna nooit.  Natuurlijk heb je extra kansen maar als die zo klein zijn dan moet je je afvragen of het wel je moeite waard is. Wij hebben ook in dubio gestaan maar je bent zowiezo een half kwijt door 6x iui. Maar die keuze is voor iedereen anders. Sommige moeten nog aan het idee wennen.

Als deze iui niet lukt dan weet je dat je met ivf veel meer kans maakt, kijk maar naar mij en Buster, allebei de 1e poging raak!! Als deze poging mislukt, mag je dan meteen met ivf beginnen?? Want dat zou over 2 weken al zijn!

Heel veel succes met wachten, je weet maar nooit!!

x
Marielle

Hee Noortje,

Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat IUI bij ons niet gaat lukken en dat het IVF moet worden. Helaas komen we niet in aanmerking voor IVF als we niet al 6 pogingen IVF hebben gehad. Zelf kiezen voor direct IVF kan bij ons  dus niet Marielle.

Vreemd he als die zaadkwaliteit zo wisselt. Wij hebben ook een paar missers gehad. het blijft toch kansberekenen.
Verlies niet de moed he want zoals je misschien weet ben ik tussendoor een keer op de natuurlijke manier zwanger geworden en die kans was helemaal klein.
Het kan echt nog zo zijn dat poging 6 voor verassingen zorgt.
Maargoed ik snap wel dat je sceptisch bent. Met IVF maak je echt veel meer kans dus dat is op een gekke manier ook wel weer iets om naar uit te kijken.
Toch ga ik deze laatste IUI voor je duimen hoor!!! Je weet tenslotte maar nooit!

lfs inge

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-10-2005 10:14:29'));

Hee Noortje,

Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat IUI bij ons niet gaat lukken en dat het IVF moet worden. Helaas komen we niet in aanmerking voor IVF als we niet al 6 pogingen IVF hebben gehad. Zelf kiezen voor direct IVF kan bij ons  dus niet Marielle.

Vreemd he als die zaadkwaliteit zo wisselt. Wij hebben ook een paar missers gehad. het blijft toch kansberekenen.
Verlies niet de moed he want zoals je misschien weet ben ik tussendoor een keer op de natuurlijke manier zwanger geworden en die kans was helemaal klein.
Het kan echt nog zo zijn dat poging 6 voor verassingen zorgt.
Maargoed ik snap wel dat je sceptisch bent. Met IVF maak je echt veel meer kans dus dat is op een gekke manier ook wel weer iets om naar uit te kijken.
Toch ga ik deze laatste IUI voor je duimen hoor!!! Je weet tenslotte maar nooit!

lfs inge

HI Inge,

Je hebt inderdaad gelijk hoor dat je niet zelf kan kiezen. Wij waren alleen een grensgeval iui/ivf. Maar omdat de test daarna weer slecht was mocht we geen iui en moesten voor ivf (onze voorkeur was toen wel iui). Maar als ik in jouw ziekenhuis of die van Noor had gelopen dan waren we wel voor iui in aanmerking gekomen. tja, elk ziekenhuis is anders.

gr
Marielle

Klopt, bij ons hetzelfde verhaal. Eerst 6 IUI's voor ze met IVF beginnen. Gelukkig kunnen wij zo goed als gelijk door omdat we al wat onderzoeken hebben gehad en is er geen wachtlijst.

Tja die dokters beslissen wat ons lot is he. Ze hebben op het punt gestaan om IVF voor te schrijven maar promt was het zaad toen weer een keer goed dus tja dan moet je het maar weer proberen met IUI.
Wat fijn dat je zo snel aan de beurt bent Noortje. Ons ziekenhuis is zo populair dat er zelfs mensen uit Duitsland komen wat helaas als resultaat heeft dat er behoorlijke wachtlijsten zijn. De lijst was 6 tot 8 maanden maar gelukkig is ie nu 4 tot 6 maanden maar dan nog zeg. Dat is toch veel te lang!! We hebben woensdag weer eens een gesprek met de gyneacoloog dus dan ga ik eens kijken wat er te fixen valt.

Lfs inge

Hoi Inge,
Wij zijn ongeveer vlak voor onze 5e poging doorgestuurd naar de VU (in ons eigen ziekenhuis doen ze geen IVF). Het voordeel nu is dat ons dossier daar al een tijdje is en de meeste gesprekken en onderzoeken bijna al gehad hebben en nu zijn we aangemeld voor IVF. Wij wachten nu op een oproep van het IVF centrum voor een intake. Dan wordt besproken hoe, wat en wanneer. Als ik jou was zou ik dus inderdaad eens een visje uitgooien over hoe en wat verder en wellicht is er alvast wat te regelen. Ik neem aan dat je in je eigen ziekenhuis blijft. Dat scheelt natuurlijk. Overigens hoop ik natuurlijk dat je het helemaal niet nodig zal hebben! Fijn weekend, groetjes Noortje

Hallo meiden,
Ik wil jullie eigenlijk wel een hart onder de riem steken, wij hebben ook 6 pogingen IUI gehad en de laatste was raak. Van ons uit hadden we er eigenlijk geen zin meer in(deze zal ook wel niet lukken dus stop het er maar in, we zien wel)
Daarnaast had de gynaecoloog het slangetje laten zitten en mij vervolgens een half uur had laten liggen.
Na  10 dagen werd ik niet ongesteld, na een week wachten getest en zwanger, inmiddels ben ik moeder van een kerngezonde zoon.
Ik weet wat het is om iedere keer de teleurstelling te hebben, maar ik hoop dat het ooit zal lukken bij jullie.
Groetjes van Margriet

Terug
Bovenaan