Vanmorgen naaar de VK en het was niet zo goed...

A

Anoniem

Guest
Hee meiden!!

Vanmorgen naar de VK geweest en ik vertelde dat ik erg veel buikpijn had de afgelopen avond en nacht. Ook dat ik niet zo lekker was... Maar ze zag het al bij binnenkomst. Ze controleerde meteen mijn bloeddruk, Te hoog...en er zaten eiwitten in mijn urine... Dit in combinatie met de hoofdpijn en buikpijn was niet goed volgens haar. Ze heeft me (met mijn vluchttas) naar het ZKH gestuurd.

Daar vonden ze de eiwitten meevallen, maar de bloeddruk wel te hoog. Verder was mijn bloed goed. Ik mocht naar huis, maar ik mag niks meer doen, alleen bedrust  en bij verergering van de klachten moet ik meteen bellen en terug naar het ZKH..

Ze denken dat ik beginnende zwangerschapsvergifiting heb...

Nu lig ik dus in bed..........

Maar gelukkig was de ctg van de baby goed!

Moest het even van me afschrijven!

Liefs, Marielle

He Mariel,

wat naar, je stelt het je toch allemaal anders voor. Lekker rust houden nu en hopen dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft.

Sterkte!

Jane

Hoi Mariel,

Wat ontzettend naar voor je! Blij dat ze allemaal zo allert reageren en dat je in goede handen bent EN dat het goed gaat met de beeb.
Jeetje maar het is wel even flink schrikken, zeker nu je in bed moet blijven en je rustig houden.

Ik zal voor je duimen!

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte hoe het me je gaat.

Liefs Sylvia (39 wk)

Goh Mariel, dat is een domper! Gelukkig hebben ze tijdig de diagnose gesteld en is alles met je kindje ok. Om verplicht te moeten rusten en veel dingen te moeten laten is natuurlijk verre van leuk, maar het is voor een goed doel.  Veel succes met de laatste loodjes (hoe lang moet je nog?).

Groetjes Ifke (38+5)

Poeh, dat valt even tegen. Ik hoop dat de rust je goed zal doen. Hebben ze ook gezegd dat je veel moet drinken? Dat zeiden ze vorige week tegen mij toen ik met ook een hogere bloeddruk, niet lekker en een spoortje eiwit bij de vk kwam. Gelukkig was mijn bloeddruk niet echt hoog (voor mijn doen wel hoger).

Probeer voor zover mogelijk zoveel mogelijk rust te pakken en je niet al te druk te maken zodat je bloeddruk niet verder stijgt. Je hebt kans dat je andere klachten dan langzaam zullen afnemen.

Sterkte meid, en dat je je kindje maar gauw in je armen mag sluiten.

Syl

Bedankt voor de reacties, dat doet toch altijd wel goed. Iemand die je aan wil horen!

Ik ben nu 38wk en 5 dg.

Mochten de klachten verergeren en wordt de bloeddruk   nog hoger gaan ze me wel meteen inleiden omdat voor de duur van de zwangerschap niet meer uitmaakt. Dat is wel een veilig idee!

Maar ik hoop inderdaad dat bedrust me goed doet en dat het vanzelf geboren wordt!!

Over strippen hoef ik iniedergeval niet meer na te denken Syl!! Nog bedankt voor je reactie!!
Ze hebben niks ngezegd over water drinken, maar nu jij dat zo zegt ga ik dat wel goed doen. Ben toch al een echte w3ater drinker dus dat is geen probleem.
Hoe hoog was jou bloeddruk? De mijne was bij de VK 183/80 en in het zkh na 60 minuten aan de ctg 175/89.

Liefs, Marielle

He bah dat is een vervelend einde van de zwangerschap.
Kan me voorstellen dat je dat even van je af wilde schrijven. Doe het rustig aan en denk goed om je zelf en om de beeb.
Sterkte ermee

Monique

Hoi Marielle,

Wat vervelend voor je. Vooral ook omdat het dan zo plotseling opkomt. Hoe hoog was je bloeddruk precies?

Ik heb vorige week precies hetzelfde meegemaakt. Ook hoge bloeddruk, niet lekker, eiwitten in mijn urine. Verder bloedonderzoek goed en met de baby ook gelukkig. Die eiwtitten waren bij het onderzoek dat ik gisteren had alweer uit mijn urine verdwenen. Dat kan dus ook gewoon. En je bent al zo'n eind in de zwangerschap, de baby kan ieder moment komen.

Is dit je 2e kindje? Meestal is de kans op compicaties dan echt heel klein. Houd je daar maar zoveel mogelijk aan vast. Ook bij de 1e trouwens. Ze hebben je nu goed onder controle en dat is al heel belangrijk. Hopelijk kun je goed rust houden. probeer zoveel mogelijk hulp in huis te regelen, dat scheelt al heel veel.

Heel veel sterkte!

groetjes Empe

Terug
Bovenaan