vanochtend gebeld voor 3e IUI

Jeetje dat is inderdaad nogal gehaast gegaan dan met die hormonen en dat rare gesprek. Voor hen is het waarschijnlijk vast beleid maarja jullie hadden natuurlijk wel effe wat meer uitleg mogen krijgen.

Jouw cyclus is dus niet helemaal ok begrijp ik dus vandaar de hormonen? Ik heb iedere 4 weken netjes een eitje dus vinden ze het in het UMC onnodig om dan met hormonen aan de gang te gaan. Wij vinden dit erg prettig. Die hormonen kunnen altijd nog. Kijk bij jou kan het niet anders omdat je anders zo af en toe geen eisprong hebt dus dan is het wat anders toch?! Dan heb je ze gewoon nodig om een succesvolle IUI te krijgen.

Het hangt ook van het ziekenhuis af hoor. Niet ieder ziekenhuis heeft genoeg capaciteit om al die dames een hele week te prikken en elke dag dat bloed te onderzoeken. Het voorschrijven van hormonen scheelt ze een hoop tijd en capaciteit en dus geld. Bij ons in het ziekenhuis is de fertilliteitsafdeling verregaand ontwikkeld dus kan het gelukkig wel. Wij hebben hier erg op gelet en op een gegeven moment zelfs een second opinion aangevraagd en toen zijn we ook overgestapt naar dit ziekenhuis.

Ik vind heel knap dat je je relatie op de eerste plaats zet. Soms vergeten we nog wel eens wat echt belangrijk is he! Wij hebben om deze reden ook even een pauze gehad en natuurlijk omdat ik pfeiffer heb (dus ja ik heb tijd om van de zon te genieten hahaha). Als je erg onrustig bent is de kans op zwangerschap erg klein dus daar schiet je ook niets mee op. Ik merk wel dat ik mijn klokje hoor tikken hoor. Maarja wat komt dat komt toch?   Wij willen ons ook niet overhaast in IVF storten en helemaal niet omdat ik al eens zonder behandeling zwanger ben geworden ondanks alle defecten. Als het moet moet het maar niet zo maar hoor. We mogen toch ook kritisch zijn vind ik.

Nou werkse nog  vandaag (of ben je vrij?) Het is vast goed vertoeven daar in het Friese land! (mijn vader is Fries)

lfs inge

Hi Inge,

Allereerst nog effe snel over die mormonen rotzooi...tijdens alle onderzoeken bleek mijn cyclus perect! Mooie timing qua eisprong, keurig altijd op dag 31 ongesteld.. alleen toen we na het doorspuiten van de "boel" nog een paar extra samenlevingstesten hadden (negatief, positief met dooie cellen etc...) kwamen we er achter dat we 2 x te laat waren of dat er geen sprong was....wel weer keurig netjes op tijd ongesteld..dus waarschijnlijk een dag te vroeg de sprong..maar 2 x maakte mij wel onzeker...want wat als d'r nou niks was??
Maar naar de uitslagen is niet gekeken toen we de IUI bespraken..ze behandelen idd alleen maar met mormonen... gemakzucht idd, wij worden in Sneek behandeld..dus dat is niet zo'n super groot ziekenhuis.

Wel ben k aan t rondsneupen waar ik misschien voor mijzelf beter begeleid wordt...ik heb namelijk nog een handicapje..en da's mijn lichaam...en vanwege de zwangerschapswens wil k eigenlijk helemaal geen medicijnen slikken tegen die lich kwaal; dus wat dat betreft sta ik al 2 jaar stil. Zonder medicijnen heb k veel lich ongemak en pijn en ontstekingen; ik zit dus al in de WAO 80/100 % ...en die mormonen rotzooi slikken valt mij toch ook wel tegen...Gelukkig heb k een magnetiseur die mij fijn begeleidt , maar het wordt zolangzamer hand wel leven met een lange adem...(by the way; geen erfelijke aandoening en artsen staan achter onze wens)

Oke; k ga niet te negatief verder...wat dat betreft kan ik dus lekker van t weer en alles genieten..ik werk wat op de boerderij; pruts wat om, in en rond t huis..(heb nu t hok op de kop...en dat net voordat we op vakantie gaan...t is nog lang niet klaar...)

Hoe is t nu met je Pfeiffer???is wel erg lastig... zijn de meeste kwaaltjes al wat gezakt???   Wel...t zonnetje schijnt nu ook al; dus geniet er maar van; ik ruim nog effe wat op in huis...en ga langzaam aan maar s lijstjes maken met wat ik kan gebruiken op onze vakantie..we zijn gisteren naar t reisbureau geweest...en zijn d'r nog niet helemaal uit..t manneke had ineens wel allemaal wensen etc...dus nog effe nadenken en kijken of d'r nog meer aanbiedingen zijn...
In ieder geval is ons oog gevallen op Griekenland; Corfu... en k mag wel zeggen dat k al helemaal weg zwijmel bij t idee daar heen te gaan....

Tot later,

simoon

PS Als k eerlijk mag zijn; t bevalt mij reuze goed deze time-out!!
Bij ons is t toch zo goed als zeker dat t op de natuurlijke manier niet wil (tenminste dat denken wij te weten; ook omdat t ventje van mij in een eerdere relatie langdurig geprobeerd heeft zonder MMM, zonder resultaat) dus kan k de druk erachter wel weg laten vallen; geen valse hoop van zal t misschien wel zo wezen deze maand..geen verplichte nummers; geen rekeninghouden met dingen te doen/innemen (drank etc) voor het geval we toch zwanger zijn...en dag en nacht navel staren...

Maar..k heb d'r wel weer zin in om volgende maand weer te beginnen..met frisse moed en hoop!

Jaa ik ken dat gevoel. Even helemaal nergens meer aan hoeven denken. Ik had die rust ook heel erg sinds ik de uitslagen van alle onderzoeken had. Zo van het gaat natuurlijk niet lukken dus ach... Tja totdat ik na 2 jaar in een mega stressperiode ineens niet  ongesteld werd. hahaha toen bleek ik zwanger en nu ik weet dat dit kan is de totale rust helaas niet meer mogelijk. Je houdt het toch in je achterhoofd. Het gevoel wat jij beschrijft mis ik stiekum ook wel een beetje hoor.

We proberen we zo veel mogelijk te ontspannen hoor. Af en toe een biertje doet mijn man gewoon. Het moet geen obsessie worden. Kan nooit goed zijn. Maar hij beperkt het wel erg. ALS hij al een biertje drinkt dan blijft het bij 1 en hij let ook op met zijn koffie en cola en slikt vitaminen en we eten heeel veel groente en vers fruit.
Maaar pfffffffffffff het zou zo fijn zijn als het gewoon eens zou lukken met zwanger worden en we van dit gedoe af zijn. We blijven hopen!
Fijn om te horen dat jij weer klaar bent om er voor te gaan!!

lfs inge

Jaaa.... maar nu nog een vette cyclus wachten..de zomerstop is t/m 4 sept... dus dat valt na mijn eisprong ...betekent dus in okt pas aan de beurt...

Genoeg afleiding nog..we zijn d'r nog steeds niet uit wat we gaan doen met onze vakantie...met een beetje mazzel gaan we komend weekend of as maandag....

Dat is natuurlijk wel balen. Ben je er klaar voor.... is de timing wat je ei betreft helemaal fout. Oktober klinkt dan wel erg ver weg he. Eerst maar eens lekker op vakantie! Hebben jullie al een idee waar jullie heen willen? Staan er leuke dingen op internet of zoeken jullie niet via internet? Zaterdag of maandag dus al weg! GAAAAAF!
Wij moeten nog een weekie wachten.

Geniet er lekker van en voor je het weet is het oktober en begin jij lekker relaxed aan de volgende behandeling!!

lfs inge

Yes!! Wij hebben net geboekt..we gaan 15 dagen naar Corfu!!!!!
Zondag op maandag gaan we vliegen..dus mocht k hier voor die tijd niet meer komen..dan wens ik je heeeeeeeeeeeel veel geluk en succes met jullie IUI!
En uiteraard jullie ook een hele prettige vakantie!\
wij "spreken" elkaar vast wel weer na de vakantie's

toi toi toi\
simoon

Terug
Bovenaan