<p>Hallo dames,</p><p>6 weken ben ik voor het eerst ouder geworden van een prachtig zoontje.</p><p>Al vanaf week 2 liet hij geregeld 4 uur tussen zn voedingen overdag en savonds/snachts soms wel 5 of 6. Hij groeit verder hartstikke goed, dus we hebben niets te klagen.</p><p>Inmiddels zijn we 4 weken verder en hij zit nog steeds in hetzelfde ritme. Stiekem hoopte ik dat hij de nachten wat langer door zou gaan slapen.</p><p>Het geval is nu dat hij inderdaad langere stukken kan slapen, maar hij doet dit na zn voeding van 19.00 uur. We maken hem nu wakker rond 23.00 (op aanraden van het boek De tevreden baby) in de hoop dat hij rond 5.00 weer komt maar hij wordt standaard tussen 3 en 4 uur wakker.</p><p>Ik zit er nu over na te denken hem niet meer te wekken, hij is namelijk altijd nog diep in slaap om 23.00.</p><p>We weten dan zeker dat hij nog voor een nachtvoeding komt maar ik hou liever zijn natuurlijke ritme aan.</p><p>Ik hoor iedereen zeggen dat het doorslapen vanzelf komt. Maar hoe werkt dit in de praktijk?</p><p>Want nu wordt hij dus na 19.00 niet meer uit zichzelf wakker voor een late avondvoeding. Gebeurt dat na verloop van tijd uit wel? En dat ze dan tot in de ochtend doorslapen?</p><p>Of kan een kind ineens van 19.00 tot 6.00/7.00 doorslapen? Dus zonder fase van late avondvoeding ertussen?</p><p>Ik hoor het graag!</p><p>Tips om de lange slaap op te schuiven zijn ook welkom
</p>