Vanzelf doorslapen, hoe dan?

<p>Hallo dames,</p><p>6 weken ben ik voor het eerst ouder geworden van een prachtig zoontje.</p><p>Al vanaf week 2 liet hij geregeld 4 uur tussen zn voedingen overdag en savonds/snachts soms wel 5 of 6. Hij groeit verder hartstikke goed, dus we hebben niets te klagen.</p><p>Inmiddels zijn we 4 weken verder en hij zit nog steeds in hetzelfde ritme. Stiekem hoopte ik dat hij de nachten wat langer door zou gaan slapen.</p><p>Het geval is nu dat hij inderdaad langere stukken kan slapen, maar hij doet dit na zn voeding van 19.00 uur. We maken hem nu wakker rond 23.00 (op aanraden van het boek De tevreden baby) in de hoop dat hij rond 5.00 weer komt maar hij wordt standaard tussen 3 en 4 uur wakker.</p><p>Ik zit er nu over na te denken hem niet meer te wekken, hij is namelijk altijd nog diep in slaap om 23.00.</p><p>We weten dan zeker dat hij nog voor een nachtvoeding komt maar ik hou liever zijn natuurlijke ritme aan.</p><p>Ik hoor iedereen zeggen dat het doorslapen vanzelf komt. Maar hoe werkt dit in de praktijk?</p><p>Want nu wordt hij dus na 19.00 niet meer uit zichzelf wakker voor een late avondvoeding. Gebeurt dat na verloop van tijd uit wel? En dat ze dan tot in de ochtend doorslapen?</p><p>Of kan een kind ineens van 19.00 tot 6.00/7.00 doorslapen? Dus zonder fase van late avondvoeding ertussen?</p><p>Ik hoor het graag!</p><p>Tips om de lange slaap op te schuiven zijn ook welkom :)</p>
 
Geef je flesvoeding of borstvoeding? Hoe het bij mijn dochter ong ging; ze dronk 5 flessen van 180 en moest haar ook telkens om 23.00 wakker maken. Toen heb ik de laatste voeding eerst een paar dagen om 22.00 gedaan. Toen dat goed ging heb ik 4 flessen van 210 geven met minder tijd er tussen en ze zo verspreid over de dag dat er ong 4 uur tussen zat en dat de laatste fles rond 19.30 was. 
Maar 6 weken is erg vroeg om helemaal door te slapen hoor! Het ritme wat ik net opgeschreven heb had ze ong toen ze 3 maanden was. 
 
Haha ik wekte haar al snel niet meer, maar doorslapen 12 uur achtereen doet ze zeer zelden helaas. Mijn meisje van 10 maanden krijgt t niet voor elkaar en wordt zeker 1x wakker per nacht. Na een klein flesje tukt ze weer door. Volgens mij bestaat er ook geen gouden tip.. maar lees toch maar even mee ;)
 
Doorslapen?? Zo'n ukje?? Dat is eerder uitzondering dan regel! Komt idd vanzelf, probeer dat niet teveel te forceren. Want ritmes van baby's veranderen steeds. En steeds als je denkt een ritme te hebben en je kindje slaapt toevallig een paar nachten door, veranderd dit weer.
Wat versta je onder doorslapen?? 5-6 uur achter elkaar is doorslapen!! Alleen helaas nog niet op de tijd die jij graag wilt. 
Mijn oudste dochter sliep pas écht door met 9 maanden! En dan had ze alsnog af en toe een voeding nodig s nachts, of ze was haar speen kwijt/dromen/verlatingsangst etc. Krijg je allemaal nog mee te maken! 
Mijn jongste dochter is 5 weken oud. Sommige nachten slaapt ze 4-5 uur achter elkaar, andere nachten komt ze elke 3 uur voor een voeding. Hoort er gewoon bij, ik verwacht echt nog niet dat ze doorslaapt en geniet van de nachten als er meer dan 4 uur tussen zit. Dat is voor mij al 'doorslapen'.
Bij mijn oudste dochter heb ik wanhopig alles geprobeerd om haar door te laten slapen. Niks werkte. Dus dat doe ik nu niet meer, zelf werd ik er vreselijk chagrijnig van als ze s nachts weer een wakker was terwijl ik vond dat ze moest slapen. Nu accepteer ik het gewoon, ook al ben je idd soms heeeeel moe. 
Succes, ik hoop voor je dat je kindje eerder doorslaapt dan mijn dochter deed, maar verwacht er niet teveel van het eerste jaar! 
 
Doorslapen?? Zo'n ukje?? Dat is eerder uitzondering dan regel! Komt idd vanzelf, probeer dat niet teveel te forceren. Want ritmes van baby's veranderen steeds. En steeds als je denkt een ritme te hebben en je kindje slaapt toevallig een paar nachten door, veranderd dit weer.
Wat versta je onder doorslapen?? 5-6 uur achter elkaar is doorslapen!! Alleen helaas nog niet op de tijd die jij graag wilt. 
Mijn oudste dochter sliep pas écht door met 9 maanden! En dan had ze alsnog af en toe een voeding nodig s nachts, of ze was haar speen kwijt/dromen/verlatingsangst etc. Krijg je allemaal nog mee te maken! 
Mijn jongste dochter is 5 weken oud. Sommige nachten slaapt ze 4-5 uur achter elkaar, andere nachten komt ze elke 3 uur voor een voeding. Hoort er gewoon bij, ik verwacht echt nog niet dat ze doorslaapt en geniet van de nachten als er meer dan 4 uur tussen zit. Dat is voor mij al 'doorslapen'.
Bij mijn oudste dochter heb ik wanhopig alles geprobeerd om haar door te laten slapen. Niks werkte. Dus dat doe ik nu niet meer, zelf werd ik er vreselijk chagrijnig van als ze s nachts weer een wakker was terwijl ik vond dat ze moest slapen. Nu accepteer ik het gewoon, ook al ben je idd soms heeeeel moe. 
Succes, ik hoop voor je dat je kindje eerder doorslaapt dan mijn dochter deed, maar verwacht er niet teveel van het eerste jaar! 
 
Enne.. 12 uur achter elkaar doorslapen doet mijn oudste dochter (bijna 2 jaar) nog steeds niet ??? Ik ben blij als ze een nacht maakt van 10 uurtjes! 
 
 
Een baby’tje geeft zelf wel aan of het honger heeft of niet. Ik zou hem lekker laten liggen en op zijn ritme voeden.
Toen ik na 2 weken op verzoek ben gaan voeden (borstvoeding) sliep mijn dochter door van 23u tot 8, 9 of soms wel 10u! Inmiddels opeens niet meer, dit waren 3 fantastische maanden met veel slaap! 
Toen ze met 3 maanden de eerste inenting kreeg ben ik haar om 20u op bed gaan doen. Zo kreeg ik weer een beetje tijd voor mezelf. Maar sinds dien kwam ze telkens om 3u snachts en momenteel komt ze al een paar dagen om 2, 5 en 7 uur...! Ik ga er van uit dat dit vanzelf weer goed komt.. ze is bijna 4 maanden en zit op het moment in een sprongetje. 
Het blijft denk ik altijd een verassing wat je kindje gaat doen. Veel succes en volg je moedergevoel. 
 
Ik denk dat je kindje het al heel goed doet!!!! Verwacht niet te veel. Mijn beide zoontjes hebben zeker nog tot het jaar een nachtvoeding gekregen en werden tot hun 2e nog geregeld snachts wakker.
 
Terug
Bovenaan