Vanzelf doorslapen, hoe dan?

Gebruiker10151629 het stond er niet heel handig en kwam over van negeren dan maar? Sowieso niet heel handig soms met tekst ;-)

Maar idd 1000 redenen om niet door te slapen haha.

Moet zeggen nu onze dochter net 1 is geworden gaan de nachten echt een stuk beter weer.
Van 4,5 tot 6 maanden super, daarna van 6 tot 8 maanden drama.
Toen weer paar keer goed en daarna weer drama tot aan haar 11 maanden ongeveer.
Nu in 2 weken zijn we er maar 2/3 keer uitgemoeten in de nacht om haar te troosten.
Als je er rekening mee houdt dat het nog even duurt voor het doorslapen er is dan valt het allemaal mee haha.
Bij bv is het ook vaak wel mama honger en willen ze gewoon heel graag bij je zijn.
 
Hey hey, 
mijn dochter is inmiddels 19 maanden. 
Maar sliep pas door met 11 maanden. 
Meestal kwam ze 2 x in de nacht zowel met borstvoeding als flesvoeding. Vaak nam ze dan ook nog eens heel weinig. Dit heeft vooral mij erg gefrustreerd. Zeker omdat je veel leest dat kinderen eerder door slapen. 
Wij hebben haar trouwens nooit gewekt voor voedingen.
Nu vandaag de dag, slaapt ze van 19:00 tot 09:00, mij hoor je niet meer klagen. 
 
Ondanks alle advieze, dan krijgen ze door de dag heen niet voldoende heeft daar niets mee te maken. Iedere baby heeft zijn enige ritme. 
 
Hopelijk gebeurt t snel, anders nog even vol houden. Als hij straks echt doorslaapt, ga je missen dat hij al weer groot wordt ?
 
Ik zou hem niet wakker maken 's nachts. Gewoon wachten totdat hij zelf komt. Mijn zoontje werd eerst altijd rond 23:00 en 3:00 wakker voor een fles. Maar na verloop van tijd (en dan heb ik het niet over weken, maar maanden) kwam hij weleens alleen om 2:00. Toen hij 6 maanden was, is hij inderdaad vanzelf gaan doorslapen. Heel bijzonder! Hij sliep ineens van 19:00 tot 5:30 door. Laten huilen zou ik zelf trouwens niet zo snel doen.
Ik heb overigens ook veel in De Tevreden Baby gelezen (mooie schema's als uitgangspunt), maar dat doorslapen bij zulke jonge baby's... dat komt echt heel erg weinig voor in de praktijk
 
 
 
Na de fles van 11uur is het misschien handig om nog een flesje om 00 30 te geven. Zo is je kindje gegarandeerd vol tot begin midden ochtend ! En 1schepje rijstebloem toevoegen helpt ALTIJD 100 procent ;)
 
Terug
Bovenaan