Vanzelf doorslapen, hoe dan?

Mijn zoon van nu bijna 3 slaapt vanaf dat hij 11 maanden was door. Hij kwam vaak nog rond 2.00 voor een voeding deze werd steeds kleiner en dronk hij steeds minder goed. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik deze voeding afgebouwd, ik heb hem 3 nachten gecontroleerd laten huilen en toen sliep hij door wat een verademing. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en krijgt nog borstvoeding zei gaat om 7 uur naar bed en komt dan vaak om 1.00 voor een voeding en om 5 uur. Nu zit ze in een sprong en komt ze soms wel 4X lekker vermoeiend maar goed ook hier komt een einde aan.
Als me dochter straks overdag voldoende voedingstoffen binnen krijgt dan ga ik ook haar laten huilen (niet voor 6 maanden en gecontroleerd dus afbouwende aandacht) mocht ze nog uit gewenning voor een voeding komen. Had dat bij me zoon eerder moeten doen. Nu zijn er altijd nog nachten dat ik er soms uit moet voor een slokje water, nachtmerrie of gewoon een knuffel maar dat hoort erbij.
 
 
Ik heb altijd het ritme van mijn kindjes aangehouden. Mijn zoontje begon vanaf 4 weken steeds langer te slapen tot hij vanaf 6 weken doorsliep van 22 tot 7 uur. Mijn dochtertje sliep pas vanaf 11,5 maand door. Tot die tijd nog gewoon een nachtvoeding (of 2). 
Wanneer dat vanzelf komt, dat wisselt. 
 
Zoon sliep na 8 weken vanzelf door. Dochter na 3.5 maand nog niet, en omdat ik weer aan het werk ging en het niet trok om er ook snachts uit te moeten, hebben we haar om 23.00u een schepje extra voeding gegeven. Meteen de eerste nacht sliep ze door. Inmiddels als we haar laten liggen tot kwart over 7.
Ze krijgt behalve de 23.00u voeding overigens borstvoeding. 
 
Hi dames,
vergeten te vermelden, ik geef volledig borstvoeding.
En ik weet dat we al in onze handjes mogen knijpen met de huidige tijden want 1 nachtvoedingg voor zon kleintje is inderdaad niet veel en ik wil het niet forceren.
hooguit een beetje sturen straks ;)
ik vraag me meer af hoe het in de praktijk werkt. Hoe schuift een ritme op zodat we in de toekomst hopelijk van circa 23.00 tot 7.00 gaan? Maken jullie je kindje dan wel weer wakker rond 23.00? Want om dat tijdstip ligt mijn lieve mannetje dus nog in diepe slaap. Overigens moet ik over 10 weken weer aan het werk en dan wil ik over op flesvoeding. Moeten we dan de tijden aanhouden van het ritme dat hij had met de bv? 
 
 
Wij hebben dit ook! Ons meisje van bijna 11 weken krijgt dan flesvoeding. Om 7,11,15,19 en dan naar bed. We hebben een tijdje geprobeerd om 23.00 weer een fles te geven, ze sliep dan ook nog zo ontzettend vast dat die fles met hangen en wurgen nooit leeg ging..
Dit ging een week goed, toen besloot ze dat ze snachts om 3 uur moest poepen anderhalve week lang, en dus wakker. ???‍♀️?
Vervolgens hebben we besloten dit maar te accepteren: we brengen haar rond 20.00 naar bed en dan slaapt ze meestal voor 20.30 Wij gaan niet lang erna ook, en pakken onze slaap tot ze om 3 uur weer komt. Dan doet 1 van ons de fles, en de ander is om 7 uur weer aan de beurt. ??‍♀️ het is wat het is zullen we maar zeggen. Maar in een ideale wereld hadden wij ook liever een fles om 23.00 en dan de eerste om 07.00, want ze kan t dus wel! Zolang zonder een voeding...
plus, mijn man werkt onregelmatig, en als hij nachtdienst heeft, ben ik zelf de sjaak.. de gouden tip?? Toch maar stug volhouden om 23.00 en om 3.00 negeren?
 
 
In de praktijk werkt alles anders bij iedereen..

Ik gaf bij 6 weken ook nog bv en dit op verzoek. Onze dochter sliep ook nog heel vaak rond 23 en ik liet haar ook maar slapen.
Ze gaan vanzelf een ritme creëren maar dat duurt nog wel even.

Hoe het bij ons in de praktijk werkte.. Toen ze precies 5 maanden was sliep ze voor het eerst door en wilde ze de fles van 23 niet meer.
Daarvoor dronk ze deze ook al heel slecht en moesten we haar wakker maken. Toen hebben we besloten haar te laten liggen en ze sliep tot 7.
Maar toen.. slaapregressie, tanden, sprong, verlatingsangst..
Je gaat er echt nog heel vaak snachts uit moeten om te troosten of een fles te geven. Dit hoort er echt bij tot ze zeker een 1/1,5 jaar zijn.

Ik weet niet of Gebruiker10151629 bedoeld om je kindje snachts te negeren en te laten huilen, maar als dat zo is dan zou ik dit advies heel hard negeren. Ze huilen niet voor niks en hebben je op dat moment ook echt nodig!
 
Eh,waar staat dat ik mn dochter negeer? ik laat mn dochter niet huilen, dat bedoel ik niet. Als ze een volle broek heeft om 03.00 krijgt ze een schone luier, maar geen fles, want ze heeft geen honger dan. Dat hebben we geprobeerd. Wat ik probeerde te zeggen is dat ze wel 8 uur zonder voeding kan, en zich wel meldt. Van 19.00-03.00 is 8 uur maar van 23.00-07.00 ook. 
Nu is t toevallig zo dat we afgelopen week haar steeds wakker maakten om 23.00 en dan ze gewoon doorsliep tot 07.00. En uiteraard zijn er duizend redenen te verzinnen waarom ze toch weer slechter zou door gaan slapen, vooralsnog spaapt iedereen de hele nacht :)
 
Terug
Bovenaan