A
Anoniem
Guest
Ik denk inderdaad dat je eerst de vraag moet stellen, wat wil je met de uitslag voordat je de punctie laat doen. Wat nou als blijkt dat haar vriend liever een abortus ziet bij een negatieve uitslag en zij niet? Laten ze dat eerst maar eens uitspreken, vooral omdat hij de punctie zo graag wil laten doen. Maar wat ik nog wel even kwijt wil, kinderen met het syndroom van down zijn vaak in de eerste levensjaren fysiek niet zo sterk, snel ziek en hebben vaak ook veel longproblemen. Ook komen hartafwijkingen relatief vaak voor bij deze kinderen. Het lijkt me belangrijk om te beseffen dat een leven met een kind met het syndroom van down niet alleen maar rozegeur en maneschijn is zoals ik sommige dames hier hoor beweren. Het is gewoon zwaar, maar als je dat beseft kun je nog steeds gewoon achter je keuze staan om een kind toch te laten komen. Ieder ander kind kan na de geboorte ook gezondheidsproblemen blijken te hebben, garanties zijn er niet. Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat ouders het niet aandurven en de zwangerschap dan laten onderbreken. Die keus is zo persoonlijk.