• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

veel slapen, en slecht drinken..

Ah wat fijn om te weten dat.meer babytjes dat ook doen.
Sinds vandaag gaat het al beter..
Ze drinkt nog niet alles helemaal op, maar wel weer meer als de laatste dagen..
En sjiek is dat als ze ook nog gaat lachen tussendoor, dat doet alysha ook..
 
haha ja ze lacht steeds vaker onder het drinken ,tis net of ze mij aan het uitproberen is:] tis een bandiet hoor, esmay drinkt sinds een paar dagen ook beter maar nog steeds duwt ze hem weg of lacht ze en dan probeer ik later weer en dan drinkt ze bijna alles op.
 
Hallo aansluitend op bovenstaande.. mijn zoontje drinkt normaal keurig zijn flesjes leeg maar sinds een paar dagen drinkt hij erg slecht. Hij heeft afgelopen weekend koorts gehad (39,3) maar zijn temperatuur is nu normaal. Hij is afgelopen woensdag 12 weken geworden. Zou dit te maken kunnen hebben met de 12 weken sprong? Hij slaapt over dag veel en als ik hem de fles wil geven duwt hij hem er naar verloop van tijd uit! Blijft soms wel 60 cc over van de 150 cc die ik maak... 's nachts wordt hij dan vaak rond een uur of 3 wakker schreeuwend maar wil dan ook niet de fles maar heeft krampjes denk ik... Eerder sliep hij hele nachten door 23.00-07.00 maar nu ook niet meer... Iemand een idee? 
 
Niet doorslapen ineens = vrij normaal, dat komt en gaat ook net zo snel weer.
als kindjes ziek zijn geweest hebben ze regelmatig even tijd nodig om daar even echt van te herstellen. Slecht eten en drinken hoort daar vaak bij. Onze dochter heeft elke keer als ze ziek is geweest tijd nodig om weer echt helemaal in haar hum te zijn.
het kan ook zeker een sprongetjes zijn, of iets anders. Het is in ieder geval (meestal) een fase.
Blijf checken of er natte luiers zijn en je kindje niet slap/flauwtjes overkomt. Geen natte luiers en een kindje dat amper reageert/flauwtjes is--> bel meteen de huisarts of de hap.
 
Wat vind je trouwens 'veel' slapen? Baby's zijn heel goed in bepalen wanneer ze hoeveel moeten slapen, dus het is niet snel te veel! Wel te weinig, maar dat is een ander verhaal ;-)
 
En qua flessen: hoe ouder je kindje wordt, hoe beter ze kunnen aangeven dat ze genoeg hebben gehad. Als ze dus echt gaan protesteren na 120 ml, dan is dat het gewoon... Het gevolg kan zijn dat je dan een extra fles moet om aan je ml's te komen, maar dat zij dan zo. Als je echt gaat forceren of de fles maar blijft aanbieden, dan kan het alleen maar van kwaad tot erger gaan, dus doe dát vooral niet. Go with the flow ;-)
 
Terug
Bovenaan