Vennie / Stanneke

He Stanneke,

Fijn dat jullie het in ieder geval binnenkort aan je moeder en schoonouders gaan vertellen! Dan kun je er daarna tenminste met iemand over kletsen!

Het lijkt me heel bijzonder om je zwangerschap met je moeder te kunnen delen. Mijn moeder is 10 jaar geleden overleden aan borstkanker. Op zich heeft dat gemis inmiddels wel een plaatsje gekregen;  vast ook  omdat mijn vader met een hele lieve vrouw hertrouwd is waar ik een hele goede band mee gekregen heb. En met haar kan ik heel goed moeder/dochter praatjes hebben.
Desalniettemin merkte ik in het begin van mijn zwangerschap wel de behoefte om dat met mijn moeder te delen. Ook om te vragen hoe het met haar ging toen ze zwanger was van mijn broer en mij.

Ik kan me ook voorstellen dat je het spannend vindt of alles wel goed gaat! Maar toch gaan er altijd nog meer zwangerschappen goed dan fout! (Dat probeer ik ook in mijn eigen oren te knopen...). Moed houden, hoor Stanneke!

Mijn haar is wel leuk, al moet ik nog erg aan mijn spiegelbeeld wennen. Gelukkig vindt manlief het erg leuk, schoonzus en vriendin ook. Ach, het zal wel even wennen zijn. Was mijn 'oude' haar niet zat, maar er moest toch echt wat mee gebeuren. De punten waren toe aan een flinke schaar. En ja, dat is gelukt!

Ik ga nog even wat werk voor school doen. (Ja, zelfs in de vakantie...). Maar moet straks nog wel even een frisse neus halen, want dat zonnetje ziet er lekker uit!

Tot later dan maar.

Liefs, Vennie

Ha Vennie,

Zo weer klaar voor school??? Ik ben ook weer uitgewerkt, heerlijk weekend.
Morgenavond gaan we met vrienden uit eten. Probleem hiermee is de wijn.... Normaal drink ik altijd wel een glas of 2 als we uit eten zijn, maar nu wil ik dat liever niet. Maar risico is dat zij dan direct door hebben dat ik zwanger ben. Bij onze vorige zwangerschap raden zij het al bij 4 wkn5 dagen......
Afgelopen week heb ik meteen de verloskundige praktijk gebeld. Ach beter te vroeg dan te laat. Zij denken dat ik 25 of 26 juni ben uitgerekend. Begin december (duurt nog lang he) krijg ik in hun praktijk een termijn echo, leuk leuk. Ik ga er zelf vanuit dat ik tussen 26 en 28 juni uitgerekend ben.
Ik moet zeggen dat alles van de 1e zwangerschap erg ver weg is gezakt. Het voelt weer als nieuw.

Voel jij al wat, wanneer is jouw NOD ook al weer?

ik duim voor je,
Oh volgens mij is de reclame afgelopen en begint Baantje weer.

Liefs,
Stanneke

Hoi Stanneke,

Hoe is het nou? Lekker weekend gehad? Ik ben benieuwd of jullie vrienden nog geraden hadden dat je zwanger was tijdens het etentje... Hadden ze het door of niet? Had zelf een druk weekend, en niet zo veel tijd voor de computer. En het forum had vandaag ook nog kuren. Ik kon de onderwerpen niet lezen, maar ik las dat er meer waren die daar problemen mee hadden. Nu lukt het geloof ik wel.

Morgen mijn laatste herfstvakantiedagje! Jij was toch ook vrij vandaag? Weer lekker gezwommen met je zoon? Ik moet woensdag weer werken. Wel lekker hoor; ik heb er wel weer zin in. Al komt er nu een drukke periode aan met rapporten, 10-minutengesprekken, de Sint en Kerst. Maar goed, ook een gezellige tijd natuurlijk!

Wat spannend dat je eerste echo gepland is! Het duurt inderdaad wel nog een tijd. Maar het is al bijna november: en dan nog 1 maandje! Spannend!

Ikzelf had eigenlijk komende donderdag mijn NOD. Gisteren een klein beetje oud bloed verloren; ik hoopte op innestelingsbloed, maar helaas is vandaag de NietOngesteldDag een NuOngesteldDag geworden.... Balen! Weer een maand wachten. En ook zo vroeg. Blijkbaar dus een korte cyclus? Of zou de boel nog ontregeld zijn sinds de curettage? Ik weet het niet... Stom!! Volgende NOD pas weer rond 27 november.... -zucht-.....

Ik moet je zeggen dat ik flink teleurgesteld ben! Maar goed, dat kun je je wel voorstellen. Moet echt even omschakelen voordat ik weer kan zeggen: volgende maand beter... Dat lukt nu nog even niet. Gelukkig heb ik er deze keer (tot nu toe) niet zoveel pijn bij als bij de laatste keer.

Nou, het is bedtijd ondertussen. Net behoorlijk gelachen bij 'Beauty and the Nurds'! Ongelofelijk zeg, wat een onnozelheid! 'Expeditie Robinson' staat op de DVD recorder; daar ga ik morgen even lekker voor zitten.

Welterusten en tot later maar weer! Doei Stanneke.

Groetjes van Vennie.

Ha Vennie,

Wat ontzetten kl%@** dat je ongesteld bent geworden. Ik had het nog zo doorgestuurd via de computer...
Het kan best zijn dat je nog aan het ontzwangeren bent van je MK. Dit duurt net zo lang als je zwangerschap heeft geduurt volgens mij.   Ik gun het je zo om zwanger te worden. Houd moed he.
Ik hoop voor je dat het de komende ronde raak is. Lekker je best doen (hi hi)
Op dit moment laat ik lekker het bad vullen. Heb vandaag de hele dag teambuilding gehad met 1 van mijn teamsen ben het poepie zat. Mijn liefje zit beneden met wat vrienden naar voetbal te kijken, dus ik kan heerlijk mijn gangetje gaan.
We hebben afgelopen zaterdag aan mijn moeder en  mijn schoonouders verteld dat we zwanger zijn. Onze zoon had zijn mooie shirt aan. Hem hadden we het 's ochtends verteld. Hij glunderde het uit. Een broertje moest het worden. Vraagt hij 's middags, mama een broertje is dat een jongen of een meisje.... Lief he.
Mijn moeder en schoonouders zijn helemaal heppie de peppie.
's Avonds hebben we het onze vrienden ook maar verteld. Ze zaten zo naar mijn spa rood te kijken.... Zondag zijn we naar de broers en zussen gegaan, ook erg enthousiast en gisteren naar nog een stel huisvrienden.
Verder houden we onze mond nog, al denk ik dat mijn buik mij gaat verraden. Puff wat zit die spijkerbroek strak zeg.....

nou, ik ga te bad.

Liefs,
Stanneke

Heee Stanneke!

Eindelijk weer eens een berichtje van mij! Echt een superdrukke week gehad... sorry dat ik niet eerder geschreven heb. De komende weken wordt het ook weer druk, want 17 november moeten de rapporten eruit. Altijd een bereklus!

Hoe gaat het nu met je? Voel je je goed? Niet vreselijk misselijk enzo? Ik las dat je broek al strak zat! Tsjonge... Dat komt toch door de darmen? Ik had vooral binnen no-time een mega-voorgevel. Echt niet normaal. En ik stond al niet achteraan met uitdelen... Ik was dus al vrij snel aan de groei-bh.

Wat heerlijk dat je het al hebt kunnen vertellen in je naaste omgeving. Kun je er lekker over kletsen! Wat schattig dat je zoon vroeg of een broertje een jongetje was, hihi!

Ook las ik dat je 'te' bad ging, in plaats van 'in' bad. Ik ken dat alleen van mijn familie uit Andijk (West-Friesland). Mijn moeder kwam daar vandaan en daar zeggen ze 't vaker. Mijn opa ging 's middags ook altijd even 'te' bed. Kom jij ook uit West-Friesland of is het toeval dat je 'te' zei? Ik vind het altijd wel grappig klinken.

Nou, wij gaan zo op verjaardag bij mijn broer. Die is jarig vandaag. Even weer mijn neefje van bijna 3 en mijn nichtje van 5 weken zien! Gezellig!

Fijn weekend verder en ik zal je voortaan wat eerder terug schrijven!.

Groetjes van Vennie, die maar weer met goed moed aan de komende klusperiode is begonnen!

Doei Stanneke!

Ha Vennie,
nou eindelijk puf om 's avonds weer achter de pc te kruipen. Ben giga druk geweest afgelopen week (nog een avondje gewerkt) en dan merk ik toch dat er van alles in mijn lijf gebeurd.
Vanmorgen voor het eerst kotsmisselijk . Brrr, ik had gehoopt dat dit deze keer lekker weg zou blijven. Hopenlijk is het eenmalig.
Inmiddels pas ik nog maar 4 broeken, mijn garderobe wordt ernstig minimaal. Op mijn werk krijg ik nog geen opmerkingen over mijn thee gebruik, al denk ik wel dat er bij die vrouwen de nodige vraagtekens erover zijn.
Als ik zo doorgroei dan zal ik het toch maar eind volgende week of die week daarop vertellen.
De opmerking 'te' bad, ik heb geen idee hoe ik daar aan kom. Ik kom ook niet uit West Friesland en mijn familie ook niet.

hoe voel jij je verder, druk aan klussen en weer bezig met de ovulatietesten? En heb je alle rapporten al geschreven? Na het geven van de rapporten zijn er toch ook altijd 10 minutengesprekjes? Dan blijf je dus voorlopig wel druk. En dat met Sinterklaas en de Kerstman in aantocht.
Afgelopen maandag was ik met mijn zoon in een grote winkel, daar stond al een kerstman opgetuigd (lekker vlot). Zegt hij tegen mij, 'mama, ik gaat eventjes met die kabouter praten hoor!' Hij heeft echt geen besef wat een kerstman is.Vergelijkt hem met Kabouter Plop.

Ik denk dat ik zo lekker in mijn bedje kruip met de VIVA, manlief is zaalvoetballen. Dit weekend staat weer bomvol feestjes waar ik mijn mond nog moet houden. Hmmm, lastig.

Succes met klussen (hi hi) en tot gauw,

Liefs,
Stanneke
(iets van 7.4 weken zwanger)

Hoi Stanneke,

Hoe is het nou? Wat vervelend dat je zo misselijk was! Hopelijk was het eenmalig.
Tsja, je collega's zullen inderdaad misschien wel eens raar naar je theetje kijken...
Maar ja... probeer je het zolang mogelijk te rekken of ga je het toch maar gauw vertellen? En je moet dus al gaan shoppen voor nieuwe broeken? Ach, er zijn ergere dingen dan winkelen, toch?

Ik heb voor deze maand geen ovulatietesten aangeschaft. Vorige maand totaal geen ei-signaal gezien daarmee, dus deze maand alleen maar klussen 'op de kalender'. Gelukkig zit het niet meer tussen onze oren en genieten we er alleen maar van. Hopelijk zal het deze keer raak zijn! Las pas geleden dat de ei-sprong niet 2 weken na je menstruatie is, maar 2 weken voor je volgende menstruatie. Als je cyclus precies 28 dagen is maakt dat niet uit. Maar aangezien mijn cyclus korter is dan 28 dagen hebben we de mogelijke eisprongdag ook iets opgeschoven naar voren. En hopelijk hebben we daardoor deze maand meer geluk!

Ja, deze week lekker druk met rapporten. Die moeten vrijdag de deur uit. En 2 avonden 10-minutengesprekken in het verschiet. En Sint en Kerst: we kunnen weer flink aan de bak! Maar de kerstviering is al bijna af, dus we zijn lekker op tijd dit jaar.

Ik heb sinds vorige week een laptop en draadloos internet waardoor ik nu door heel het huis kan internetten. Lekker op de bank of in bed. Erg leuk. En handig. Zit nu dus bijvoorbeeld heeeel lui nog in bed. Met koffie (met een geweldige zorgzame man die broodjes in de oven doet, koffie haalt etc.), zondagkrantje, schaatsen op tv, het is toch wat. We hadden gisteren een feestje, dus lekker uitgeslapen. Nu ga ik er echt uit want ik zie dat het al kwart over 1 is! Jemig! En de rapporten wachten op me.

Fijne zondag verder en tot mails maar weer!

Groetjes van Vennie.

hey Vennie,

Ik zie net dat mijn berichtje van vorige week niet geplaatst is, het internet deed al zo raar.
Je zal wel denken, die muts reageert helemaal niet meer.
Wat heerlijk dat je met je laptop lekker op de bank kan internetten. Ik zit nu duf achter mijn bureau, terwijl zoonlief heerlijk aan het douchen is en hele verhalen houdt aan zijn douchespeeltjes. Die laptop moet ik ook maar aanschaffen.
Hoe is het met jou en met je cyclus. heb je het idee dat het nu raak is of voel je je niet anders dan anders?
Ik gun het je zo om zwanger te worden.
Ben benieuwd.

Ben op het moment lekker druk, beide families Sinterklaasfeest in aantocht dus hard nadenken over surprises, gedichten etcetera...
vieren jullie ook Sinterklaas of doen jullie aan kerst?
Vrijdag ben ik lekker vrij en manlief ook. Zoonlief gaat naar schoonmama en wij gaan heerlijk shoppen in de stad. Manlief een paar pakken (auw weer een rib uit ons lijf) en ik, ja een nieuwe garderobe die wel past he aanschaffen.

laat gauw weer wat van me horen.

liefs,
Stanneke

Terug
Bovenaan