Verboden terrein: Roken...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik weet, het is een verboden onderwerp, maar toch wil ik jullie iets vragen:

Zijn er dames die moesten/wilden stoppen met roken? En wat hebben jullie gedaan om ervan af te komen?
Ik weet en besef dat de een kindje willen krijgen voldoende motivatie zou moeten zijn... maar wat als je zoooo verslaafd bent....

Ik weet het is niet verstandig, en ik wil echt stoppen, maar ik geloof niet in pilletjes, pleisters en kauwgom.

HELP!!
Deel je ervaring...

Hallo,

Gewoon op de dag van je positieve test, je sigaretten de deur uit gooien.
Het is gewoon niet goed en dat weten we allemaal.
Je wilt het beste voor je kindje en daar moet je het voor doen.

Een collega van mij heeft flinke complicaties gehad in de laatste weken van haar zwangerschap. Het kindje kreeg geen voeding meer omdat ze had gerookt.
Bijna alle moeders krijgen een hele kleine (vaak te vroeg geboren) baby als ze stevig blijven roken tijdens de zwangerschap.

Heel erg veel succes en blijf erin geloven dat je het kunt!

liefs mamajb

Hoi,

Ik denk dat je voor jezelf goed af moet wegen wat voor jou belangrijker is...roken of een kindje.
Iedereen weet dat roken voor problemen zorgt. zowel om zwanger te raken kan het moeilijker zijn, maar als je eenmaal zwanger bent, dan is het schadelijk voor je kind. Als stoppen erg moeilijk is voor je, vraag dan ondersteuning. Huisartsen kunnen je vaak ook al helpen en volgens mij ook bij sommige verloskundige praktijken wordt hulp geboden.
Suc6. Als je iets graag wil dan moet je alles op alles zetten en dan kun je het.

Ik kon noooooit stoppen met roken, behalve...... als ik zwanger was. Echt totaal geen problemen met stoppen gehad. Het was ook altijd een afspraak met mijn man dat als er kinderen komen ik zou stoppen. En dat is gelukt.

Misschien zat het bij mij gewoon tussen mijn oren.

Succes

Gr.

mamajb,
Dat is dus niet waar:Bijna alle moeders krijgen een hele kleine (vaak te vroeg geboren) baby.
Al is het het natuurlijk het beste als je stopt!
1 op de 5 vrouwen blijft roken, het percentage wat antidepresiva blijft gebruiken ligt veel hoger, alleen dat kun je zien.
Recent onderzoek heeft trouwens aangetoont dat het drinken van light frisdranken en andere producten met zoetstoffen zeer veel kans geeft op vroeggeboorte.

Doe je best om te stoppen met roken (is heel moeilijk ik weet het) het is het beste voor jezelf en je kind.
Het is ook mijn zwakste punt, ik houd het heel lang vol in de zwangerschap en dan heb ik weer even een terugval (3p/d) het langste was 4mnd totaal niet, toen weer een paar dagen, daarna weer niet!
Als het echt niet lukt probeer het dan tot een absoluut minimum te beperken, beter 3sigaretten per dag, dan een super gestreste moeder, want ook dat heeft zeer zeker nadelen!

Veel succes. MJ

Ik ben het eens met MJ. Beter een paar sigaretjes dan een stressmama. Ik heb tijdens mijn zwangerschap een paar (+/- 5) sigaretten per week gerookt. Mijn dochter is geboren met 41 weken en 5 dagen, woog 3520 gram en was 52 cm. Kerngezond, en dat is nu nog hoor!!
Het beste is natuurlijk om te stoppen maar als dat niet gaat kun je ook minderen.

ik ben zelf eerst gestopt met roken, en had met mezelf afgesproken dat als ik 3maand niet had gerookt dat ik dan mocht stoppen met de pil..
en dat is gelukt..

O ik vind het zo verschrikkelijk als ik een zwangere vrouw zie lopen die rookt (als je dat niet eens voor je kind over hebt!) Ja ik weet dat dat hardt klinkt, maar volgens mij proberen rokers altijd wel een excuus te zoeken op wel te blijven roken.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan