Verboden terrein: Roken...

Volgens mij kan jij niet lezen, want ik ben gestopt!
Daarbuiten vraagt ze om ervaringen, dat is nou niet wat jij bijdraagt in dit onderwerp, het feit dat het niet gezond is, is namelijk allang duidelijk!

Het is ook mijn zwakste punt, ik houd het heel lang vol in de zwangerschap en dan heb ik weer even een terugval (3p/d) het langste was 4mnd totaal niet, toen weer een paar dagen, daarna weer niet!

Dit schreef jij toch????

Maar mooi dat je gestopt bent

Ja dat schreef ik idd, dat gaat niet over deze zwangerschap, maar de vorige, ben nog geen 4mnd zwanger nu, maar aangezien we net zo ver zijn, had je dat vast wel door!
En ondanks die egoistische paar dagen waarin ik een aantal sigaretten heb gerookt heb ik een gezond kindje gekregen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die het altijd beter kunnen, dus meid ga zo door, jou kind mag blij zijn met een moeder die geen inperfectie en egoistische trekjes heeft!

hahaha nee zoals je al zij ik ben miss perfect!!!
Bedankt voor het compliment!!

Groetjes Anne

nou je mag tegenwoordig bijna niks meer als je zwanger bent kan beter als zwangere vrouw ik klooster gaan zitten 9 maanden lang... afentoe weet ik niet eens meet wat je nou wel of niet elke dag komt er weer wat nieuws wat je niet mag..

ik heb met mijn zoontje ook door gerookt niet veel.. ging buiten roken en jah je gata niet elke keer naar buiten... mijn zoon is met 38wk+3 dagen geboren.. hij woog 3650 gram en was 50 cm.. tot op de dag vvan vandaag is hij nog gezond nooit ziek 1x in het jaar is echt veel dat hij ziek is.. en dan nog maar 1 dagje wat verhoging meer niet eigelijk... nu ook 27 weken zwanger en nee kan niet stoppen ligt totaal niet dat ik me kind niks gun of iets dergelijks maar rook niet veel hoor verder doe ik alles keurig volgens het boekje wat wel en niet mag... en oh jah heb me zoontje ook geen bv gegeven wel gebrobeerd maar geen gedult gehad zowel ik niet als me zoontje niet..dat geen gedult opbrengen heeft die overigs nog steeds nu bijna 4 jaar ;) en ook me zoontje is helemaal gezond (al geeft het nooit zekerheid) groeit goed doet alles goed.. overigs zelfde met longkanker mensen die nooit hebben gerookt krijgen het en mensen die altijd hebben gerookt krijgen het niet? het geeft allemaal geen gerantie vind ik... mensen die niet roken tijdens het zwanger zijn krijg ook te klein kindje of een te vroeg geboren kindje of neit gezond kindje?? of is dat alleen bij mensen die roken... nee denk het niet ;)

wauw wat een reacties!!! had k eigenlijk wel verwacht hoor... kzei toch: verboden onderwerp... en het is duidelijk dat het voor sommige mensen taboe is om te roken en zwanger te zijn, maar aan de andere kant zijn er genoeg gezonde kinderen te wereld gekomen terwijl de moeder rookte. En het is zo er zijn ook nog andere factoren die de gezondheid kunnen beinvloeden... maar inderdaad, als we daar continu mee bezig zijn, dan kunnen we inderdaad beter het klooster ingaan, al zullen er daar ook vast wel dingen zijn die niet goed zijn voor "de baby", ha ha ha ...
Mijn conclusie is: een pakje sigaretten per dag is teveel, das duidelijk, ik ga eerst flink minderen, en dan kijken hoe het gaat, misschien kan ik dan wel helemaal stoppen, en inderdaad een chagerijnige zwangere vrouw, daar zit ook niemand op te wachten!
En dan nog iets om aan de discussie toe voegen: wie weet krijg ik binnen dit en een week kanker, loop ik onder een bus, krijg ik een hartaanval, wordt ik aangereden door een dronken bestuurder, ga zo maar door.... dat zijn dingen die ook allemaal kunnen gebeuren... en daar kan ik niets aan doen, ook al ben ik nog zo verantwoord bezig!!!
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik moet zeggen dat ik er echt iets aan heb, en dat is welgemeend dankjewel
groetjes van katska xxxxxx

Ik ben wel speciaal gestopt met roken voor dat ik bezig ging met zwanger worden. Maar dat is meer voor mijn eigen gemoeds rust. Ik zou veel te onzeker voelen als ik tijdens de zwangerschap zou roken. Stel dat er wel wat met het kindje is dan hoeft het nog niet eens te liggen aan het feit dat ik gerookt zou hebben tijdens de zwangerschap maar die vraag zou ik mijzelf dan altijd wel blijven vragen. Stel dat ik niet gerookt had.

Maar kan me wel voorstellen dat het sommigen niet lukt. Maar denk als je zwanger bent en je dan stopt met roken dat dat inderdaad ook niet goed is voor de kleine al die stress dat het met zich mee brengt met stoppen. Dus het is eigenlijk wel een beetje dubbel en het is aan ieder zelf wat hij wil.

Terug
Bovenaan