Verdeling taken snachts jij en je partner

<p>In juli mogen wij ons zoontje verwelkomen. Mijn vriend en ik zijn erg benieuwd hoe het werkt in de nachten met voeden en luiers verschonen, wie doet wat? De eerste paar weken is hij nog thuis, maar daarna moet hij weer werken, ik heb dan nog 3 maanden verlof. Ik ben van plan borstvoeding te gaan geven. We zijn beiden een beetje bang dat we nooit meer slapen en benieuwd of het een beetje te verdelen valt ?.</p><p>Laten jullie je partner dan de luiers doen, of doe je dat ook zelf? En hoe gaat dat na verloop van tijd, als je beide werkt, maar nog wel borstvoeding geeft? Kun je dan ook eens vooraf kolven en een nacht je partner eruit laten gaan?</p><p>ik heb werkelijk geen idee en ben ook erg benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan, zodat je allebei af en toe iets van nacht kunt slapen ?. </p><p>Dank voor jullie reacties! </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik geef borstvoeding dus ik ben altijd de 'Sjaak' als het 's nachts feest is. Kan wel kolven maar mijn dochter weigert helaas de fles (tip: regelmatig oefenen, denk dagelijks vanaf een week of 6). Ik werk momenteel niet dus ik probeer dan gewoon als ze overdag slaapt, ook te slapen. Mijn man werkt wel en als hij bijvoorbeeld een drukke dag voor de boeg heeft, slaapt hij wel eens in de logeerkamer (onze dochter ligt in de co-sleeper naast ons). 
Mijn dochter komt nu gemiddeld nog een keer per nacht (19u-07u en dan rond een uurtje of 2 vaak nog eens). Ze is nu 7 maanden.
Op het begin deden we alles samen, hij was ook een paar weken vrij. Als ik moest voeden kreeg ik ook dorst (en honger) dus dan maakte hij ondertussen het eten en drinken voor mij, nieuwe kruiken en daarna gingen we haar samen verschonen. 
Nu heeft ze voor de hele nacht één luier aan, gaat prima. Een maatje groter dan wat ze overdag heeft. Dus het is voor mij aanleggen, wachten tot ze klaar is en weer terugleggen. 
Veel succes alvast met de bevalling en sterkte met deze hitte!!

Mijn man was de eerste 4 weken thuis. Ik gaf borstvoeding. De ene keer ging ik op zn kamer zitten de andere keer haalde mijn man hem zodat ik op bed kon voeden. Dan deed hij ook de luier. Na 3 weken kon ik helaad geen borstvoeding meer geven en stapte we over op flesvoeding en deden we het om en om. Toen hij ging werken ging ik er snachts uit. En van zaterdag op zondag nam hij de nacht en stond ie zondags met de kleine op dat ik kon blijven liggen. 

Ik heb de eerste 3 maanden borstvoeding gegeven. De eerste weken, toen mijn vriend nog vrij had en ik moest herstellen van een keizersnede hielp hij in de nachten door de luier te verschonen. Later, toen hij weer moest werken, heb ik meestal de nachten gedaan. Dit was dan meestal maximaal 2x. 

De eerste weken deden we alles samen. Mijn man verschoonde de luier, maakte een fles en verwisselde de kruiken. Ik gaf dan de voeding. Daarna toen ik nog verlof had, nam ik doordeweeks de nachten voor mijn rekening en mijn man in het weekend. Nu ben ik alweer even aan 't werk en doen we om en om een nachtdienst, zoals wij dat noemen. Gelukkig slaapt onze zoon inmiddels meestal wel door (7 maanden). Verder hebben we de afspraak dat als 1 van ons 2en 't niet meer trekt 's nachts (soms is het drama), dat de ander het dan overneemt. Beter allebei 4 uurtjes slaap in etappes dan de een helemaal geen slaap.

Ivm het herstel van mijn keizersnede haalde mijn partner ons zoontje op en verschoonde hem. Ik deed de voeding en legde hem weer terug. Later deed ik het alleen omdat hij om half 5 eruit moet. 

Mijn vriend heeft geluk, die blijft lekker liggen ;) Ik geef borstvoeding en ben er toch uit. Tegen de tijd dat mijn vriend wakker te krijgen is, heb ik de luier al wel verschoond:) Ik ga 's avonds gewoon op tijd naar bed, zodat ik toch m'n slaap heb. Mijn vriend laat vaker de hond uit, ook een vorm van taakverdeling ;) 

Ik gaf flesvoeding. Mijn man gaf de fles van 23.00 waardoor ik door kon slapen. Wij spraken af, als ze voor 01:00 kwam dan ging hij (hij gaat meestal slapen rond die tijd) komt ze daarna dan is ze mij (tijdens mijn verlof). Dit werkte voor ons goed. Tuurlijk hielpen we elkaar waar nodig. Vaak in het weekend was dit andersom. 
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en gaan we er vaak samen uit als er iets is, maar dat gebeurt niet heel vaak meer :)

Terug
Bovenaan