Verdeling taken snachts jij en je partner

Dank voor de reacties. Denk dat wij het ook zo doen. Zolang ik borstvoeding geef en we beiden vrij zijn hij de luiers en ik het voeden, daarna ik beide en als we flesvoeding geven en beiden werken, om en om. En goeie om aan te geven als de een het even niet meer trekt, dat de ander het over kan nemen. En hopelijk wordt het een goede slaper! 

Alleen de eerste week is mn vriend er uit geweest met nachtvoedingen om onze dochter aan te geven en te verschonen, omdat ik te zwak nog was. Ik heb tot 5.5 maand bv gegeven en dus helemaal zelf de nachten gedaan. Dankzij hormonen was dit erg goed te doen. Ook ging ik meestal rond 9 naar bed en maakte mn vriend me wakker voor de voeding van 23 uur. 
Na 5.5 maand stapten we over op kv en was het plan de nachten om en om te doen. Na 2 weken sliep ze door van 10 tot 7 dus dat was ook snel voorbij ?

Hoi
Hier vanaf het begin flesvoeding gegeven mijn vriend werd niet wakker als mijn dochter snachts een fles Wilde  dus heb het vanaf de eerste nacht alle flessen zelf gegeven is sneller als hem wakker proberen te krijgen (liever 2 wakker als 3 in de nacht)

Tijdens mijn verlof deed mijn vriend de late fles, tot uiterlijk 22.30. Daarna deed ik het. Hij gaf ontbijt vanaf 6.30, daarvoor deed ik het. Op die manier kon hij toch wat uren slapen, in bed blijven liggen als hij moest werken.  Nachtvoedingen vielen mij niet zo zwaar, en moest toch ook kolven snachts. 
In het weekend verdeelden we het wel: degene die de late fles deed gaf de tweede nachtvoeding. Degene die midden in de nacht de voeding gaf kon dan slapen tot begin van de ochtend. Op die manier konden we allebei best wat uren slapen, doordat je een voeding kon blijven liggen (Ik kolfde alles, dus hoefde er zelf niet altijd uit )
Na mijn verlof zijn we de nachten gaan verdelen en dat doen we nog steeds. Ik slaap wat dieper als ik weet dat mijn vriend die nacht babyfoon heeft . In de nacht hoeven we er al maanden niet meer uit, op een tandje etc na, dus nu gaat het dan vooral om wie het ontbijt geeft. 
Vooral belangrijk om samen af te spreken wat de verdeling wordt, zodat jullie beide weten waar je aan toe bent ?

[quote quote=10208004]En goeie om aan te geven als de een het even niet meer trekt, dat de ander het over kan nemen. En hopelijk wordt het een goede slaper![/quote]
Dat moet je zeker doen! Ik heb mijn zoon midden in de nacht wel eens huilend geprobeerd te troosten en in slaap te krijgen. Ik kan je vertellen, dat werkt niet (goh). 
Succes met de laatste loodjes! 

Kijk wat werkt voor jullie. Ik gaf bijna 6 mnd bv en deed alles snachts want ik was toch wakker. Dan deed ik ene borst, luier, andere borst. Kolven kan alleen als je productie helemaal op peil is maar zou ik de eerste 3 weken nog niet doen. Na 4 weken zou ik de laatste voeding kolven en met een fles geven, dat hielp hier met slapen. Toen t erg zwaar werd sliep ik wel eens op de logeerkamer, dan deed mijn man de voeding van middernacht en ik 4 uur, maar dan stond ik wel op knappen. Als mn dochter komt snachts ben ik nog steeds degene die eruit gaat, omdat ik licht slaap. Mn man hoort gewoon niks.. ik vind t prima.

Borstvoeding geven was bij mij erg pijnlijk dus ik ben snel gestopt maar mijn plan was om beiden te geven, zowel kunst als borstvoeding. Ik hoor namelijk regelmatig sat kindjes die alleen borstvoeding krijgen niet kunnen wennen aan kunstvoeding of geen flesspeen meer willen wanneer het zover is dat je over wil gaan.. 
Ik gaf dus al vrij snel overdag borstvoeding en snachts kunstvoeding (en daarna alleen nog kunst)
Mijn man kan zoiezo iets meer tegen gebroken nachten dan ik kan dus hij was meestal de pineut haha. 
Wij wisselden af, de eerstr nachten moesten we er 2 x uit voor voeden, dan deed ik de eerste voeding en hij de 2e of andersom. De ander sliep dan 1 deel van de nacht met oordopjes in. Toen we nog maar 1x per nacht hoefden te voeden wisselden we zo af dat wanneer mijn man de volgende dag werken moest dan deed ik het, en anders deed hij het..ook de huiltjes door buikkrampen en dergelijke waren dan voor de rekening die de nacht op zich nam, dus soms was je behoorlijk gebroken. Maar overdag even bijslapen is dan lekker. 
Vanaf het moment dat voeden niet meer nodig was ging mijn man er eigenlikk bij elk huiltje uit maar daf komt gewoon omdat ik heel moeilijk inslaap en hij ook wel met een paar uutjes slaap minder zijn dag door komt. 

Wat leuk, nog maar even voor je! :)
Ik gaf bv in het begin dus alle voedingen waren voor mij. Mijn man was wel 4 weken vrij en heeft mega geholpen.
Ik kon de eerste 2 weken onze dochter niet dragen omdat er nogal wat hechtingen in zaten. Moest echt alle steun gebruiken aan muren etc.
Hij haalde haar toen uit bed, verschonen en gaf haar aan mij zodat ik de voeding kon doen.

Toen hij eenmaal weer ging werken was het allemaal voor mij. Ik kon toen bij elk dutje ook nog even slapen omdat ik verlof had.
Met de 10 weken gaf ik geen bv meer dus toen ik ging werken ook  niet meer. Had nog vakantie opgenomen dus ging pas na 5 maanden weer werken.
Eigenlijk deed/doe ik het meeste. Ik hoor haar ook altijd en hij slaapt overal doorheen. Ik dacht in het begin ook, oh ik kolf en dan kan hij het doen. Maaarr.. ik werd toch wakker van alle geluiden etc.
Dat pakte dus helaas niet zo uit als dat ik hoopte haha.
Tegenwoordig is ze bijna 9 maanden en in het weekend toen we het om beurten. Ik moet hem nog wel echt een schop verkopen want een ochtend mens is hij dus totaal niet.
Ik ga liever om 9 uur naar bed en er dan om 6:30 uit. Is alleen niet zo gezellig.
Als je bv gaat geven dan is het sowieso in het begin goed dat jij live de voeding geeft. Dit voor de procutie en voor je kindje om het te leren. Na een week of 2 zou je overdag eens kunnen kolven en het via de fles geven. Zo leert hij ook uit een fles drinken.
Wat heel goed van pas komt als je weg gaat en je niet in het openbaar bv wil geven.
Geniet nog van de laatste loodjes en straks van jullie zoontje.

Terug
Bovenaan