Verdeling taken snachts jij en je partner

Hier ook bv. Het aankleedkussen staat naast het bed, net als de wieg, luiers en billendoekjes. Ik geef de baby drinken, verschoon hem en hoef voor dit alles mn bed niet uit. Dus mn man slaapt lekker door en voor mezelf is het ook allemaal een kleine moeite..

Alle nachten zijn voor mij. Mijn dochter wordt volgende week 1 en sliep helaas nog nief door, hoewel ik de afgelopen 4 nachten geluk heb gehad (ik zeg het niet hardop). Ik ben de enige die haar nu tot rust kan brengen in de nacht. Mijn man is s nachts ook volledig van het padje, dus tegen de tijd dat hij wakker genoeg is, heb ik alles al lang en breed gedaan. Na een tijdje verschoonde ik haar luier ook niet meer in de nacht, dus was het alleen aanleggen en weer terug. Vaak genoeg viel ik tijdens het voeden ook weer in slaap. In het begin kostte het hele voeden en luier geven me 45 minuten tot 1 uur. Later nog maar 10 minuten. Dat was goed te doen. Als ik het echt niet meer trok sprong mijn man bij.
Je kunt ook geluk hebben, mijn zoontje sliep door na 6 weken, dus tegen de tijd dat ik weer ging werken deed niemand de nachten. 

[quote quote=10208120] Dat moet je zeker doen! Ik heb mijn zoon midden in de nacht wel eens huilend geprobeerd te troosten en in slaap te krijgen. Ik kan je vertellen, dat werkt niet (goh). Succes met de laatste loodjes![/quote]
Haha oh jee, ja ik zie mezelf al zitten hoor! Maar hopelijk kan ik ook wat hazenslaapjes overdag doen en voel ik me dan geen zombie.
Benieuwd of mn vriend er ook doorheen slaapt, hij slaapt wel vrij goed. Als ik toch de nachten doe hoop ik het voor hem. Maar als we flesvoeding geven dan mag hij er mooi uit hoor! Ook al ben ik ook zo, lichte slaper... Lnoniem... We hebben in ieder geval geen logeerkamer waar hij of later ik, even bij kan komen...
en goed idee om ook de luiers etc naast het bed/wieg te zetten! Word je man dan niet wakker van het licht en extra lawaai?

Mijn man verschoont de luier, en ik geef BV. En dat al 3 maanden zo ???
Zo kan ik nog ff lekker paar minuten slapen als hij de luier doet, en kan hij weer slapen terwijl ik voed..
Hij kwam eigenlijk altijd maar 1x snachts, en nu vanaf 10 weken slaapt ie al door.

Ik doe het nu ivm verlof. Is volgende week afgelopen en man en ik gaan alleibei 4dgn werken hij ma tot do en ik di tot vrij. Zo wordt de nacht ook 50/50 verdeeld. Alleen moet ik hem altijd wakker porren want hij hoort niks

Ja is echt ideaal om alles naast je bed te hebben. Mn nachtkastje ligt vol. Manlief merkt het soms wel iets, soms niet, net in welke slaap hij zit. Maar slaapt zo weer verder..

Ik heb de eerste 7 maanden borstvoeding gegeven! De eerste maanden haalde mijn vriend me zoon uit bed verschoonde hem en legde hem ook weer terug. We verschoonde hem na een tijdje snachts niet meer want hij poepte dan eigenlijk nooit! Dus toen pakte ik hem zelf, voedde hem en legde hem weer terug zon 3x per nacht haha dus dan was ik vooral zelf de sjaak ? Maarja we sliepen allemaal snel weer verder gelukkig 

Ik kon geen bv geven en mijn man is huisvader, dus we wisselde de nachten af. De ander sliep met oordoppen op de zolder. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen dat er eentje kan doorslapen. Als ik bv had kunnen geven had ik mijn waarschijnlijk laten doorslapen. Aan de andere kant heb ik echt ook intens genoten van de nachtvoedingen. Als z'n klein lijfje tegen je aan in slaap valt. Zo prachtig! En voor je het weet is het voorbij! Een paar weken voor ik weer ging werken hadden we een ritme waarbij mij man om 23uur de laatste fles gaf en ik de eerste ochtendfles. 
Vergeet trouwens niet dat vrouwen allerlei hormonen hebben die ze helpt om met het slaapgebrek te gaan! Ik voelde me echt een beetje hyper en kon bizar weinig slaap aan. Voor mijn man was dat toch iets anders.....

Terug
Bovenaan