Verdere vaccinatie twijfels

<p>Dag mensen, </p><p>Mijn dochter is bijna een jaar en heeft gister haar vervolg injectie DKTP vaccin gehad. vorige keer waren de bijwerkingen bijna niet aanwezig maar dit keer.... de hel. Ik heb mijn kind nog nooit zo ziek gezien! <br /><br /></p><p>Zwaar apathisch met koorts en niet slapen.. gewoon NIET. het lijkt wel alsof ze speed ingespoten heeft gekregen, niet normaal! Ogen open en starten met grote ogen... ik ben zoooo zooooo enorm kwaad dat ik me dit heb laten aanpraten!! Ik barst echt van de frustraties op dit moment en moet het gewoon echt delen! </p><p>Ze heeft sinds de injectie van gister 09:00 hooguit een uur of 2 geslapen vannacht, doorweekt van het zweet op mijn buik danwel want alleen liggen kon ze niet. Ontzettend veel huilen en minder actief. Niet meer zelf rechtop gaan zitten maar alleen maar staren, staren en nog een staren. Gewoon van zich af en compleet inhoudloos. Ik heb mijn kind in het jaar dat ze leeft nog nooit zo meegemaakt. ze was zoals gewoonlijk weer om 05:30 klaar voor de dag, ze wilde niets eten, wel drinken en alleen maar huilen en jammeren. Doodmoe natuurlijk dus nu ligt ze weer in bed naar het plafond te staren. Niet slapen. </p><p> </p><p> Dat een gezonde vrolijke super pittige en actieve  baby zo ziek kan worden door een paar prikken... wat voor troep zit daar in en hoe kun je hier nog achter staan als ouder?  Dit kan gewoon niet normaal zijn om dit te injecteren in zo’n gezond lijfje..: nog nooit is ze ziek geweest, nog geen snotneus maar nu... zooo enorm ziek!! Ik ben me kapot geschrokken en heb gewoon zitten huilen vannacht uit zorgen voor haar. En ik ben echt geen paniekmoeder maar dit kan gewoon niet goed zijn, mijn gevoel zegt ; dit klopt niet en dit is gevaarlijk. Ik ga zo ook zeker de arts bellen. <br /><br />iedereen hier zal wel helemaal pro vaccineren zijn en dat was ik in die zin ook dat ik altijd het zekere voor het onzekere wilde nemen en uiteraard het beste voor haar maar deze situatie heeft mijn neus de hele andere kant op laten doen staan, dit kan echt niet het beste zijn voor haar!!  en eigenlijk wil ik de BMR vaccinatie gewoon overslaan... geen zooi meer in mijn gezonde kind. Wat zijn jullie ervaringen met de bijwerkingen van de vaccinaties? </p><p> </p><p>liefs een bezorgde mama </p>
 
Ik snap heel goed dat je hier van schrikt, en dat je direct je twijfels hebt over de vaccinatie. Het enige wat ik kan zeggen, moet je na gaan hoe ziek ze kan worden als ze wel 1 van deze ziektes krijgt? Want dat is nog erger
Nu heeft ze in ieder geval de antistoffen om er tegen te kunnen vechten. 
Advies, geef het meisje een paracetamol en neem haar lekker bij je en knuffel en troost haar. Wie weet valt ze dan in slaap.
 
Nogmaals ik snap je schrik en je bezorgdheid.
 
Een pcm heeft niet geholpen helaas. Fijn dat je mijn zorgen begrijpt... ik merk in mijn omgeving dat ik maar weinig serieus genomen wordt en het valt me op hoe genormaliseerd het eigenlijk wordt. Ik vraag me sterk af of het wel zo normaal is. 
 
Hier geen noemenswaardige bijwerkingen gehad. Dus ik blijf alle vaccinaties volgen. Helaas komt antivaxx de laatste jaren steeds meer in beeld waardoor wereldwijd de vaccinatiegraad weer onderuit gaat wat ook gevaarlijk is voor de rest.
 
Ik snap dat je bent geschrokken, maar beeld je inderdaad eens in als ze echt 1 van deze ziektes zou hebben gekregen en hoe erg het dan zou zijn. Wil je dat mogelijk ook een ander kind aandoen als je de volgende vaccinaties overslaat?
Hou moed en gebruik je verstand.. Zorg er nu voor dat je kindje gewoon goed verzorgd wordt en zo snel mogelijk weer opknapt! 
 
Het klinkt misschien heel raar, maar weet je ook dat het eigenlijk heel goed is als je kind ziek wordt? Dan maakt ze goed veel antistoffen aan. Kan wel begrijpen dat je enorm schrikt hoor! Als mijn kind zo zou zijn, dan zou ik ook schrikken
 
Wat vervelend dat de paracetamol niet heeft geholpen. Blijf wel proberen een spiegel van paracetamol op te bouwen, zelfs als je het niet merkt, kan het nog steeds helpen.
Als je onderbuik zegt, ik ga de arts bellen, doe dat dan ook want zij kunnen je beter geruststellen dan wij hier op het forum.
Wel wil ik je echt vragen of serieus te overwegen om de volgende vaccinaties wel te halen. Het kan van levensbelang zijn.
Succes en ik duim dat ze snel opknapt!
 
Ik snap heel goed dat je er van geschrokken bent. Jij ziet zelf het best wat goed is voor jou kind. Als je daarmee besluit niet te vaccineren is dat prima maar als je besluit later toch door te gaan is dat ook goed. Als je een bewuste keuze maakt is het hoe dan ook goed. De DKTP staat ook wel bekend als de vaccinatie met de meeste bijwerkingen samen met de BMR. Ik ben niet voor vaccineren maar ook zeker niet tegen. Wij volgen een eigen schema. Ik ben pas begonnen met vaccineren vanaf de 2 jaar. Dit omdat dan pas het afweersysteem van een kind geheel afgerond is en het lichaam dus zelf kan strijden tegen het vaccin. Doe nooit twee vaccinaties tegelijk omdat het combineren van twee het afweersysteem kei hard moet gaan werken en ik van mening ben dat het rustiger aan doen prima is. Een van mijn kinderen heeft wel eens bijwerkingen gehad van een vaccinatie maar het was minimaal en is homeopathisch opgelost, geen idee is het dat echt was maar het leek te helpen. Als je voor zoiets open staat kan je dat nog proberen baat het niet schaadt het niet. Sterkte en ik hoop dat je dochter zich snel weer beter voelt! 
 
precies hetzelfde gehad paar weken geleden!! ze is nog nooit zo ziek geweest ( eigenlijk helemaal nog nooit echt ziek ) ben er ook van geschrokken ze lag alleen maar te staren terwijl ze op mijn lag geplakt! vind het vreselijk maar het schijnt alleen maar beter te zijn dat ze zo antistoffen krijgen.. ik vind het vresleijk haar zo te zien maar het duurde gelukkig maar 2 dagen daarna weer mijn vrolijke kindje! het idee dat ze nog zieker kan worden als ze de vaccinaties niet zou krijgen en 1 van de ziektes zou krijgen is nog enger !! nog eentje doorstaan dan is ze er een tijdje vanaf! 
hoop dat het vandaag alweer wat beter gaat! sterkte 
 
Terug
Bovenaan