Verdere vaccinatie twijfels

Ik snap dat je heel erg geschrokken bent, maar idd.. beeld je eens in hoe het zou zijn als je kindje echt één van die ziektes zou hebben. Misschien dat je nog erger geschrokken bent dan gemiddeld omdat je kindje nog nooit ziek/verkouden geweest is? Een zieke baby is sowieso vreselijk en put je enorm uit. Je hebt dus (gelukkig) nog nooit mee gemaakt hoe dat is, maar daardoor komt dit misschien nog harder binnen bij jou?
Dit was de 11-maanden prik? Dan hoef je er nog maar 1 binnenkort, alleen de 14 maanden nog. (En dan pas met 4 jaar weer) En de 14 maanden prik is in de armen en de bijwerkingen zijn daarvan heel minimaal meestal (En komen paar een week na de prik!) Dus de 11 en 14 maanden prik is niet te vergelijken met elkaar.
Mijn jongste dochter moet a.s. vrijdag voor de 11 maanden prik. Ik weet dat ze er waarschijnlijk ziek van wordt, maar ook dat het na 2 dagen weer over is. Even doorzetten en ze is daardoor haar hele leven beschermd. Dan is 2 dagen afzien me wel waard!
 
Ik snap dat je heel erg geschrokken bent, maar idd.. beeld je eens in hoe het zou zijn als je kindje echt één van die ziektes zou hebben. Misschien dat je nog erger geschrokken bent dan gemiddeld omdat je kindje nog nooit ziek/verkouden geweest is? Een zieke baby is sowieso vreselijk en put je enorm uit. Je hebt dus (gelukkig) nog nooit mee gemaakt hoe dat is, maar daardoor komt dit misschien nog harder binnen bij jou?
Dit was de 11-maanden prik? Dan hoef je er nog maar 1 binnenkort, alleen de 14 maanden nog. (En dan pas met 4 jaar weer) En de 14 maanden prik is in de armen en de bijwerkingen zijn daarvan heel minimaal meestal (En komen paar een week na de prik!) Dus de 11 en 14 maanden prik is niet te vergelijken met elkaar.
Mijn jongste dochter moet a.s. vrijdag voor de 11 maanden prik. Ik weet dat ze er waarschijnlijk ziek van wordt, maar ook dat het na 2 dagen weer over is. Even doorzetten en ze is daardoor haar hele leven beschermd. Dan is 2 dagen afzien me wel waard!
 
Die van mij geen bijwerkingen wel dacht die te feestje gisteren prik gehad 2 de keer vanacht zelfde verhaal 
Komt goed zet door de ziekte krijgen is erger dan dit . Gelukkig heeft die van mij niet alle klachten die jij heb alleen dat die ocer actief is Hahah 
 
Ik snap dat je geschrokken bent. Bij mij werd keurig netjes verteld dat de bijwerkingen van de 11 maanden prik heftiger kunnen zijn dan bij de prikken ervoor. Als je dat weet, dan valt het allemaal wel mee. De 14 maanden prik is weer een heel andere prik, tegen andere ziektes. Mijn kindjes worden gewoon gevaccineerd, maar schrik valt of staat bij goede voorlichting. Het zou zonde zijn als je deze schrik laat bepalen om niet meer te vaccineren. 
 
Hey,
Wat verschrikkelijk moet het zijn om je altijd zo gezonde kindje ineens zo te zien. Ik heb ervoor gekozen om het vaccineren pas te starten met 2 jaar bij mijn middelste kind. Hij is nu ruim 2,5 en heeft 2 dktp inentingen gehad zonder hib en hepatitis b. Maar zelfs hij een beer van een jongen had er last van! 10 dagen na de eerste is hij begonnen met hoesten, dat heeft 3 maanden geduurd. Ik dacht dat het toeval was maar ruim een week na de tweede begon hij weer. Dat kan geen toeval geweest zijn. Of ik de laatste volgend jaar zal geven ben ik nog niet over uit, maar mijn jongste dochter ga ik niet in laten enten. Ik had al de keuze gemaakt om alleen dktp te geven geen bmr en de rest maar nu ik dit heb gezien bij hem is ook die van de lijst geschrapt. Er zijn mensen die oordelen en me misschien een slechte moeder vinden, daar heb ik schijt aan! Klakkeloos je kind in laten spuiten met de grootste troep, daar zal ik nooit achter staan!
 
Ik snap je probleem, in mijn omgeving zijn er ook een paar goed ziek geworden van de 11 maanden vaccinatie. 
Wij hebben daarom de vaccinatie afzegt. De BMR met 14 maanden gaan wij ook niet doen .voorlopig stellen we het uit, en misschien doen we het ook wel helemaal niet. Ik heb een hoop info over vaccinaties gehoord, gelezen etc en wil voorlopig mijn kind er ook niet aan bloot stellen.
En je krijgt scheve gezichten van andere mensen, maar hun gevaccineerde kind kan wel anderen aansteken. En mijn ongevaccineerde kan een gevaccineerd kind niet aansteken... Want anders werkt een vaccin niet.
Zelf heb ik een hoop ellende meegemaakt met de vaccinatie van mijn hond. Die het niet heeft overleeft, en dat wil ik bij mijn kind niet
 
Mijn reactie zal een hoop kritiek krijgen en oordelen! Maar jou gevoel als moeder is altijd het juiste ik ben anti vaxx ik heb 3 kinderen 14 13 en 7 maanden allen vaccinvrij! Ongevaccineerde kinderen kunnen juist heel erg ziek worden van gevaccineerde kinderen niet andersom! Als je Facebook heb neem eens een kijkje op de Facebook pagina van Ramon Walter! En kijk eens op YouTube  naar tafelronde gesprekken met Dhr moolenburgh. Iedereen moet natuurlijk voor zich zelf weten wat hij wel of niet doet met zijn kinderen en ik ben wel de laatste die daar over oordeelt! 
 
Ieder z'n keus en allemaal ouders die het beste willen voor hun kinderen. Al blijf ik me soms verbazen dat er weinig vertrouwen is in de medische wereld die toch echt (laten we zeggen in de meeste gevallen) erop gericht is mensen te redden ipv te beschadigen. Vertrouwen, ook al begrijpen we het niet exact (want, geen studie farmacologie gedaan) is fijner dan angst hebben. Nu met de corona is het weer duidelijk hoe erg het is als je geen vaccin hebt. Bijwerkingen horen erbij, worden ook beschreven en kunnen heftig zijn. Hier ook van dichtbij meegemaakt dat een kindje stuipjes kreeg. Ik denk echter ook dat sommige dingen wel toeval kunnen zijn (niet wat jij beschrijft, wel andere verhalen). Dat je schrikt lijkt me overigens heel logisch. Wat ik wel wil noemen is dat het wel belangrijk is bij de feiten te blijven en dat een ongevaccineerd kind juist wel een ander kindje kan aansteken, dat nog te jong is om de vaccinatie te krijgen. Dat was mijn grootste angst dat bijv op het kdv mijn baby die jonger was dan 14 maanden van een ouder kind de mazelen oid zou krijgen. 
Veel succes met je keuze, ik weet wel dat hoe meer je leest, hoe moeilijker het wordt, en je dan beter een hele studie farmacologie kunt gaan doen als je het echt wil snappen en niet wil afgaan op anekdotes.. dus het zal best een lastig keuzeproces zijn. Hoop ook dat je kindje weer opgeknapt is!
 
 
Terug
Bovenaan