Verdikt baarmoederslijmvlies (pcos)

Hoi dames,

Zonet bij de gynaecoloog geweest en een echo gehad. Aan een eierstok zag ze het Klassieke beeld wat past bij PCOS. Ze was binnen een paar minuten klaar, de andere eierstok zag er goed uit. Ze kon zien dat ik mijn eisprong heb gehad, maar wanneer wist ze niet precies. En ook dat er verdikt baarmoederslijmvlies was. Als ik niet ongesteld wordt moet ik over 2 weken testen! Zo spannend. Heeft iemand het meegemaakt met verdikt baarmoederslijmvlies en zwanger? Weet niet of ik 2 wkn kan wachten ik was 4 wkn geleden voor het laatst ongesteld.

Liefsss.

Hoi Waterlelie.
Ik heb ook PCOS en vorige week donderdag heb ik licht roze bloedverlies gehad voor ongeveer 1 uur en daarna was het weg. Vrijdag weer even een beetje lichtroze bloedverlies en tot op heden niets meer. Van mij fertiliteitsarts moet ik 10 dagen na donderdag een test doen. Zij denkt dat het een innestelingsbloeding heb gehad. Dus voor mij ook spannende tijden. Ik kon me natuurlijk niet inhouden om te testen dus maandag en woensdag had ik een test gedaan maar helaas negatief. Ik heb besloten om maandag weer te testen, want dan moet ik ook weer contact opnemen met de arts. Ik hoop zo dat het raak is, dan hoef ik niet met Clomid te beginnen. Ik hoop voor jou ook dat het raak is.
Het vervelende van pcos is dat je niet weet wanneer je ongesteld moet worden, waardoor je ook niet weet wanneer je kan testen.

Hoi hoi,

Ik hoop dat het raak is! Wat spannend ik moest op z'n vroegst over 2 weken testen. Weet niet of ik zo geduldig ben hihi. Mocht ik ongesteld worden ga ik eerst bloedprikken voor hormonen en daarna 1 cyclus follikel metingen mocht het niet raak zijn ook starten met chlomid, hoop zo erg dat het bij beide van ons raak zal zijn! Ben in totaal 3x zonder zwanger geworden 2xmis gegaan heb nu een zoontje. Laat je weten of het wat wordt?

Ja zeker. Ik heb wel al een zoon van alweer 10 jaar. Dat ging lekker spontaan en niet gepland maar zeer welkom. En daarna ook nog 2 keer zwanger geraakt, maar helaas niets uitgekomen.  En nu vind ik wel dat er weer een kleine erbij mag komen. Laat jij ook weten wat jouw uitslag is?

Ja zeker ik denk dat ik eerder ga testen, volgende week vrijdag wil ik hem verassen met privé sauna of zwembad omdat hij zijn opleiding heeft afgerond! Mocht het raak zijn kan ik het daar vertellen, zou zo mooi zijn! We wachten (rustig) af ?

Oo wat leuk. Zal zeker leuk nieuws zijn. Ik heb sinds gisteren last van wat gespannen en pijnlijke borsten. Maar voor de rest voel ik me ook niet anders. 

Hey meid, ik hoop voor je dat je zwanger bent! Spannend, nog even afwachten.
Wel dacht ik, ik reageer even op je berichtje om je even de duidelijkheid te geven die de gyno waarschijnlijk niet heeft gegeven. Ik loop al 15 jaar bij de gyno en heb al tientallen echo's gehad, dus weet inmiddels wel een beetje hoe het werkt haha. Je baarmoederslijmvlies zegt niets over een eventuele zwangerschap. Wanneer je ongesteld bent geweest gaan hormonen weer aan de gang, hierdoor gaat je baarmoederslijmvlies groeien. Wanneer het een bepaalde dikte heeft bereikt waarin er een eventuele innesteling kan plaats vinden springt je eitje. Daarna blijft je slijmvlies zo dik tot je ongesteld wordt. Of als je zwanger bent blijft die dikte zo, omdat daar een eicel genesteld is. Dus het zegt helaas niks over wel of geen zwangerschap. Elke maand opnieuw moet dit groeien en als het niet gelukt is die maand breekt het ook weer af en wordt je dus ongesteld. Wel een goed teken dat je baarmoederslijmvlies mooi dik is, dit is namelijk belangrijk voor een succesvolle innesteling! Heel veel succes meid, hopelijk heb je snel een positieve test in je handen!

Terug
Bovenaan