Verdrietig

Hallo Yaan,
En, hoe was je afspraak in het ziekenhuis?
Vorig jaar juli ben ik ook gecuretteerd, op de echo met 8 weken bleek een vruchtje te zien van slechts 3-4 weken. Ik kreeg de keuze; curreteren of aanzien of het vanzelf op gang komt. Hoewel ik ook erg opzag tegen de curretage, kon ik het idee niet verdragen het nog langer te moeten laten zitten als het niet meer leeft, terwijl het er al zo'n 4 weken zat. Ik was erg zenuwachtig voor de curretage, maar de ingreep zelf is me absoluut alles meegevallen!! Daar was ik achteraf zó opgelucht over, er viel een last van me af. Wat de andere meiden al schrijven; je merkt gewoon niks vervelends of niks naars. Alleen dat hele ziekenhuisgebeuren wat je niet zo kent, maar wat ik stiekem ook wel interessant vond. Na de curretage vond ik het nog wel lastig, je voelt je nog steeds even zwanger (gespannen borsten e.d.), maar je 'moederschoot' is gewoon helemaal leeg! Het schijnt dat je ook van de medicijnen van de narcose wat emotioneler bent dan normaal, maar na zo'n ingreep is dat uberhaupt natuurlijk niet gek.
Wens je heel veel sterkte!!
Heb zelf niet het idee dat het voor de verwerking beter is om het op natuurlijke wijze te laten komen, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Hoop dat je snel weer jezelf kunt zijn!

Hoi Meiden, helaas kan ik me ook bij jullie aansluiten. Ik heb op 10 nov een curretage gehad. Bij de 8 weken echo op 3 november bleek er geen kloppend hartje te zijn. Mij is de curretage heel erg meegevallen. De beschrijvingen die ik hiervoor heb gelezen, kwamen erg overeen met mijn ervaring. Ik heb zo hard gehuild voordat ik de OK op ging.... Gelukkig heb ik geen pijn gehad. Ik heb maar 2 dagen heel licht bloedverlies gehad. Daarna ging het leven weer door. Tenminste, dat dacht ik. Ik heb me vol op m'n werk gestort. Na 3 weken ben ik met collega's naar Parijs geweest en toen er over kinderen werd begonnen, begon ik opeens te huilen. Ik snapte mezelf niet. Gelukkig reageerden m'n collega's heel lief. In de afgelopen maanden heb ik 2 keer het gevoel gehad dat ik opnieuw zwanger was. Helaas bleek dit niet zo te zijn. Voor mijn curretage vond ik het jammer als het weer negatief was, nu is het janken. Ik merk dat het voor mij fijn is om er over te kunnen praten. Van anderen hoor ik dat opnieuw zwanger worden de beste manier is om alles te verwerken. Daar doe ik dus maar m'n best voor ;-)
Ik hoop dat we allemaal weer snel zwanger zijn.
X

Hoi meiden,

Ik heb al lang niet meer op het forum gekeken. Met mij gaat het goed. Gisteren naar gyn geweest voor nacontrole en alles was schoon en in de eierstokken was al weer volop activiteit te zien (schijnt). Ik heb anderhalve dag na mijn curettage hele hoge koorts gekregen, daar ben ik nog een dikke week behoorlijk zwakjes van geweest. Nu gaat alles weer goed. We doen het de komende maand nog even rustig aan, maar we willen het tzt zeker weer proberen.

Ik wens iedereen veel sterkte met de verwerking en veel plezier met de verwekking ;-).

Zal vanaf nu weer wat vaker op de site kijken en laten we elkaar op de hoogte houden.

Lieve groetjes,
Yani.

Terug
Bovenaan