Verjaardag/sinterklaas/kerst....

A

Anoniem

Guest
Wat doen jullie daarmee(vooral de cadeautjes!)??
Hier is het: eerst 23 november de verjaardag, dan sinterklaas en dan nog eens de kerst!
Er zijn zoveel mensen die vragen wat ze wil hebben (voor alle 3!), best moeilijk hoor!
Alhoewel dit wel een fijne leeftijd is om nieuwe dingen aan te schaffen vind ik. Ze worden nu toch wat groter dus vinden ander speelgoed interessant. Dus ook wel weer genoeg keuze, maar dan nog!

En wat kopen jullie zelf??
Dat weet ik dus echt nog niet! Ik ben alleen maar (in de sinterklaasboekjes) aan het kijken wat andere mensen kunnen kopen maar wat we zelf gaan geven??
Wij willen in ieder geval met de verjaardag wat kopen voor haar, sinterklaas niet denk ik (alhoewel....ik weet niet of ik het kan laten hoor!!) omdat ze dan al heel veel van anderen krijgt, en met de kerst weer wel omdat we dan ook altijd met familie enzo cadeautjes doen.
Als ze wat ouder is wil ik het omdraaien denk ik, met sinterklaas wel cadeautjes (omdat ik dit eigenlijk gewoon leuker vind voor kinderen) en met kerst niet/een paar kleine dingen.

Hoe doen jullie dat?
En wat geven (of gaven!) jullie voor de verjaardag? En sinterklaas/kerst?

Thanks! (alvast...)

X 4dec

wij geven een abonnement op de spelotheek
en van een tante vragen we een boekje met "voel"-bladzijdes en van opa en oma opbergdozen voor al het speelgoed.
we hebben een klein hui sdus we hopen niet teveel speelgoed te krijgen; vandaar dat spelotheek voor ons ideaal is. en voor Thomas ook want dan heeft ie iedere veertien dagen nieuw speelgoed.

Moeilijk is dat he?!
Nou doen wij voor kerst geen kadootjes dus dat scheelt weer.
Voor zijn verjaardag hebben we de kadootjes al in huis.
Voor sinterklaas doen we gewoon iets kleins hoor.
Hij snapt het ten eerste toch nog niet en ten tweede vind ik zoveel kadootjes ook niet nodig.
Maar wij hebben maar een kleine familie dus dat scheelt natuurlijk ook.  

hoi,

Jasmijn is 2 weken gelden 1 jaar geworden. Dat zelfde weekend heb ik hier een topic gezet over de afschuwelijke wegwerp maatschappij. Zoveel speegoed en ze had al zat!
We hebben voor ons dochtertje niks  gekocht voor haar verjaardag. We hebben een klein feestej gegeven en veel te veel cadeautjes gekregen.
Iemand gaf al de tip om een symbolisch cadeau te geven/vragen. Een geit via novib bijvoorbeeld. Ik heb een keer poolpixels cadeau gedaan van het Wereld Natuur Fonds.
Als mijn dochtertje 2 wordt hoop ik dat ze van iemand het lidmaatschap voor de bamboeclb van het wnf krijgt. Dan steun je tenminste nog een goed doel.

groeten Elke

Tja, dat is nou weer slecht "gepland", al die kindjes in deze tijd jarig en dan ook nog Sint en kerst!

@ Elke; ondanks dat ik persoonlijk niet zo fanatiek met je mee kan gaan in je mening over de consumptiemaatschappij, vind ik het wel heel leuk om jouw kijk hierop te lezen! Zet me wel aan het denken... Ga zo door!

Lara is 30 november jarig. Gelukkig is mijn familie heel nuchter hierin; die vinden het prima om gewoon geld te geven! Snappen namelijk heel goed dat je niet zit te wachten op al die bergen speelgoed. Naar hen toe hebben we dus ook aangegeven dat we graag volgend jaar een zandbak/buitenspeelgoed willen aanschaffen. Dus daar zouden we het geld voor bewaren.
De familie van mijn man is wel erg van de kadootjes geven; we hebben een lijstje gemaakt met speelgoed dat we willen hebben en wat echt bij haar leeftijd past. Dingetjes die we anders zelf zouden aanschaffen (badspeeltjes, hamertje tik, inlegpuzzel, zandbakspeeltjes, houten trein, vormenstoof).

Sinterklaas wordt alleen bij mijn familie gevierd; hiervoor geldt een beetje hetzelfde. Waarschijnlijk krijgt Lara een kleinigheidje van ons en mijn familie. Van mijn ouders zal ze misschien ook wat geld voor d'r spaarpot krijgen. Ze snapt het toch nog niet en dit is nuttiger dan alle speelgoed-troep.
Kerst wordt alleen bij mijn schoonfamilie gevierd. Ook hier is het de gewoonte om de kids gewoon een (paar) kleinigheidjes te geven. Hiervoor zullen we ook nog even moeten kijken wat ze met haar verjaardag krijgt en wat we dan nog "nodig" hebben. Misschien vraag ik wel gewoon kleertjes in een groter maatje!

Voor Lara's verjaardag hebben wijzelf zo'n Winnie de Pooh loopauto en een loop-Eend-ding (aan zo'n stok) gekocht. is voldoende en leuk vind ik.
Over Sint en kerst hebben we het nog niet eens gehad. Ik denk dat het gewoon voor beide een kleinigheidje wordt, voor de feestelijkheid. En omdat ik het zelf onwijs leuk vind om spulletjes voor haar te kopen!!! Sint en kerst zijn dan een goed excuus om me weer even te laten gaan...

Oef, lang verhaal...

Jacoline mv Lara

Het is wel lastig, zo veel speelgoed. Je ontkomt er haast niet aan als iedereen maar wil geven. In no time hadden we een berg speelgoed. Nu kunnen er wel dingen voor kinderen vanaf een jaar bij. We hebben ook de winnie de pooh-loopauto voor z'n verjaardag. Daar zitten nog geluidjes en beweeg-dingetjes aan. En een speelgoed-telefoon. Nou is die van ons geboren op 4-12. Voor sinterklaas en kerst is-ie nog te jong. Zo en zo doen we nooit kadootjes met kerst. Dus misschien wel iets kleins met sinterklaas, wie weet. Maar ik denk helemaal niks met sinterklaas. We vieren het toch al niet en hij heeft het echt niet door. Als hij ouder is gaan we wel sinterklaas vieren. Maar zolang het niet hoeft lekker niet!

Hoi,

Ik ben het helemaal met Elke eens, als je ziet wat die kinderen krijgen, echt belachelijk. Wij geven haar zelf wat kleins met haar verjaardag en van de familie krijgt ze grote cadeaus waar ze ook wat aan heeft, duplo bijvoorbeeld, of duurdere kleertjes zoals een winterjas.
Verder ben ik een grote fan van oxfam/novib. Wij gaan ook op de creche trakteren op kippen (die dan dus wel bij een familie in Kenia terecht komen. Niet dat we 5 kippen loslaten op het kdv). Al die doosjes met rozijntjes en koekjes  die ik in het bakje van Heather vind omdat er weer een kindje jarig is geweest... Zo zonde.

Aangezien we met sinterklaas met z'n drietjes zijn, gaan we waarschijnlijk gewoon een leuk gezellig avondje houden en wij doen geen cadeautjes met de kerst, dus dat scheelt weer.

Groetjes, KT

Onze dochter wordt 6 december jarig. Ze komt dus helemaal om in de kadootjes. Mijn man en ik hebben net besproken dat we met de schoonfamilie alleen maar een kleinigheidje doen voor Kerst, bv sokken. Bij mijn schoonouders werd namelijk sinterklaas en kerst gevierd. Er zijn nu 3 kinderen en dan word het ook wel een erg dure grap allemaal. Ik ga voor mihjn dochter ook gewoon prakitische vragen zoals badolie, een nieuw badpak en  gewoon kledingbonnen zodat ik in het voorjaar nieuwe kleren voor haar kan kopen. Je kan wel kleding vragen maar wat moet een eenjarige met bv 10 broeken? Mijn ouders geven de fietsdrager voor de buggy. Ze heeft er toch nog geen idee van.

Terug
Bovenaan