Verjaardagsfeestjes

Het wordt steeds gekker met die verjaardagsfeestjes. Dure pretparken, duiklessen, goochelshows of helemaal hip: een SpongeBob Squarepants-party. Wordt het geen tijd om terug te gaan naar het ouderwetse koekhappen en stoelendansen?
 


Ik ben het hier mee eens !!... ongeacht dat wij een bovenmodaal inkomen hebben, vind ik de verjaardagsfeestjes tegenwoordig over de top gaan qua uitgaven hiervoor, en als een ander kindje in de klas jarig is, en het gewoon thuis viert, wordt het al snel als saai bestempeld zonder er maar bij na te denken dat de desbetreffende ouders geen duur feestje kunnen betalen, en dat vind ik soms zielig... en juist omdat de kinderen tegenwoordig hun viertier halen uit computers, gameboy's en andere comp.spelletjes, zijn de spelletjes uit grootmoedertijd zo bijzonder geworden... of gewoon een leuke speurtocht door de stad/het dorp heen met vragen over belangrijke gebouwen, standbeelden etc... is heel leuk en nog educatief ook....... maar tja ... of de kinderen dit leuk vinden is ten tweede want jantje, pietje en klaasje waren ook gaan bowlen

 
Ik woon gelukkig in een wijk waar de meeste moeders thuis zijn bij hun kinderen, op een paar na die twee dagen werken. Al deze gezinnen hebben dus een modaal inkomen en gelukkig spelen dit soort verjaardagspartijtjes hier niet. Met tracteren loopt het wel eens uit de hand (zakken vol met snoep en "aardigheidjes" erbij). Lijkt wel alsof de ouders van die kinderen, vriendjes voor hun kinderen willen "kopen".   Gelukkig werkt het bij het gros van de ouders anders. En ook heel belangrijk: school ontmoedigt dit soort praktijken!

Wij doen hier juist heel veel verjaardagspartijtjes thuis of in de speeltuin op de hoek (om rommel thuis een beetje te voorkomen). Koekhappen, aardappelpoepen, zaklopen is zeker onder de kleuters een groot succes! Ook maskers maken, bekers beschilderen, etc. vindt gretig aftrek.
Als ouders onder elkaar bij ons op school, wordt dat ook besproken. Als we tegen elkaar op willen gaan bieden, is het eind snel zoek. Daar hebben we geen van allen zin in!
 
Hallo,

Ik kom even buurten vanaf het oktober 2005 forum, ik heb nu dus nog geen kinderen maar dat zal niet lang meer duren.
Ik ben lerares op een basisschool en heb een aantal jaar kleutergroepen op scouting gedraaid en merkte dat kinderen juist de speurtochten en tenten bouwen en stoelendans feestjes heel erg leuk vinden.
Kinderen doen al zoveel dingen dat gewoon lekker spelen bijzonder geworden is. Ik ben het dus helemaal eens met jullie een kinderfeestje met spelletjes, koekhappen en pannenkoeken eten is hardstikke leuk!
Wat kinderen trouwens ook erg leuk vinden is een eigen taartje versieren met van die kleine cakebodempjes uit de supermarkt en allerlei klein snoep.
Ik denk dat er dus genoeg leuke dingen te verzinnen zijn voor een heel leuk feestje zonder allerlei dure dingen!!

Groetjes
 
het is maar wat je ze aanwent inderdaad, wij geven met haar 4e verjaardag (28-9) ook een partijtje,lekker uit de psz 3kindjes mee en dan patatjes eten en als het mooi weer is lopen we naar de kinderboerderij en om 3 uur is het klaar.
groeten petra, amsterdam.
 
Tja, mee eens, de partijtjes rijzen de pan uit. Gelukkig woon ik met man en 4 kids in een dorp waar je zowel "dure" partijtjes ziet, als de "gewone" thuispartijtjes. Met onze oudste twee (2-ling van nu 7 jaar) hebben we een variant gedaan. We vinden dat een partijtje toch echt niet meer dan zo'n 6 euro per kind mag kosten en dan een beperkt aantal kinderen. Onze jongens kregen dit jaar voor het eerst een eigen feestje, de een wilde graag bowlen de ander spelletjes. Dat kon. Aangezien wij lid zijn van de bowlingvereniging konden we dit met korting regelen en bleef de prijs leuk (anders hadden we het niet gedaan!). Thuis patatjes en nog een spelletje voordat alles klaar was en dat vonden de heren prachtig.
Voor de ander zijn we de duinen ingegaan (ook binnen handbereik), een aangepaste versie van klootgooien gespeeld, verstoppertje in het bos en daarna spelletjes op het strand... nou ja, die spelletjes werden uiteindelijk zwemmen in hun onderbroek... En uiteindelijk ook weer patatjes thuis. De meeste lol heeft iedereen gehad op het laatste partijtje! Dus je ziet maar weer, een goedkoop partijtje heeft vaak nog meer succes dan iets duurders en georganiseerds.
Voor de andere twee (nog wat jong met hun 3,5 en bijna 2 jaar) weten wij wat het gaat worden tzt.
Groetjes, Mamma Janne
 
Hoi, ook ik wil wel even reageren op het onderwerp
feestjes....inderdaad is er tegenwoordig keuze zat.bv naar de
bioscoop,bowlen,zwemfeestje. Maar gelukkig kun je het budget zelf in de
hand houden. Vorig jaar zijn we met onze dochter (toen 8) naar de
bioscoop geweest inclusief 1 consumptie en 1 zakje chips 6 euro per
kind.

Het jaar ervoor zijn we naar het kasteel geweest en waren alle kids
verkleed als prins of prinses,hier hebben we een speurtocht gehouden
door het kasteel kosten 5,50 per kind. Dit jaar wil ze iets meer
kinderen uitnodigen en hebben we bedacht dat we dan een heksenparty
houden iedereen verkleed als heks we gaan dan pompoenen uitsnijden en
hier een waxinelichtje inzetten,hierna is er een korte speurtocht door
het dorp en als de heksen weer terug komen is er een heksenmaal klaar.
Je vindt ook hele leuke ideetjes op internet!!!

ben ook heel benieuwd of er meerdere zijn die thema feestjes organiseren...

 
hoi,
voor onze zoon van 6 jaar,  die in november jarig is  heb ik een gijmzaalt gehuurd, en dat kost niet eens zo veel, waar ze zich heerlijk kunnen uitleven, voetballen, klimmen, aan de touwen zwaaien wat ze maar willen, wat drinken en chips en snoepjes mee,
en daarna een lekker patatje met frikandel eten   en een ijsje als toetje,
het was een geweldig feestje, en helemaal niet duur
groetjes tommie
 
Terug
Bovenaan