Verjaardagsfeestjes

Mijn dochter wordt in december 5 jaar ( 6 december), lastige tijd, kinderen zijn dan toch al behoorlijk verwent door het sinterklaasgebeuren etc.

Maar ben nu al aan het brainstormen voor haar allereerste partijtje.

Het wordt in ieder geval een prinsessenfeest.
De meisjes worden uitgenodigd om in hun mooiste prinsesse-jurk te verschijnen.
Mijn dochter  is gek op make-up ( niet zo vreemd, aangezien ik als visagiste veel kinderworkshops make-up verzorg) dus ik laat hen lekker kledderen met make-up. Uiteraard in een aangepaste versie, beetje oogschaduw, rouge, en lipgloss. ( mogen zij na het feestje mee naar huis nemen)
Daarna de haren van de meisjes een beetje opsteken/ invlechten en op de foto met een boa. (foto meegeven na het feestje)

Bij Zeeman heb ik al kralen gekocht, zodat  de meisjes (terwijl ik ondertussen bezig ben met haren invlechten/opsteken)  een prinsesseketting kunnen maken.  
Patatjes en 'n ijsje eten, en het partijtje zal dan weer voorbij zijn.
 
laat toch iedereen doen waar hij of zij zin in heeft.!
ik geef zelf ook de feestjes thuis, maar ik kan me ook wel indenken ( met name als het feestje in volle gang is en je hele huis op z'n kop staat) dat ouders ervoor kiezen om met een clubje van grote kleuters de deur uit te gaan.
de kleuters van nu zijn de kleuters van vroeger niet heb ik wel gemerkt.
De oren doen het maar voor de helft en een bankstel is om op te springen en klimmen.

als je dan niet al te ruim woont kan ik me er wel iets bij voorstellen
 
Ieder z'n eigen invulling aan kinderfeestjes. Het moet echter geen strijdje worden wie  het leukste, grootste, heftigste partijtje houdt. Ik zet ieder jaar nog een speurtocht voor mijn kinderen - in huis (ze zijn in de winter jarig) !! - uit op het niveau van de kinderen die komen, er zijn aanwijzingen te verdienen, of kleinigheidjes, of iets lekkers, de kinderen vinden het (tot nog toe) geweldig..... Kinderen zelf vinden al snel iets leuk, is mijn ervaring, ook zeker als ze aandacht van de ouders krijgen. Tot welke leeftijd dit leuk blijft, geen idee; mijn zoon wordt  over een paar maanden  8 jaar en we moeten maar weer eens nadenken wat we gaan doen.
 
Terug
Bovenaan