Hoi, Patrick is afgelopen Oktober 5 jaar geworden.
Ik heb een kinderfeestje gegeven met het thema Piraten, er kwamen ook alleen maar jongens, want meisjes is "not done" lijkt wel.
Ik had een boerenzakdoek voor elke jongen (in totaal 6), een rode lap om de middel, een karton gemaakte mes (met allufolie en zwart papier beplakt) verrekijker van 2 w.c.rollen en voor diegene die het wilde geschminkt. Een eigengemaakte taart met daarin een leeg waterflesje met daar weer in een brief van een piraat die in de buurt van ons huis een schat had begraven.
Nou helemaal te gek vonden ze dat al.
Met verrekijker op zoek naar uitgestippelde route, rode draadjes in struiken.
Onderweg een spelletje spelen en na het spel weer een aanwijzing krijgen.
De schat had ik begraven in een zandbak van de plaatselijke kinderdagverblijf (met toestemming).
Het was een schatkistje van Leen Bakker en voor elke jongen had ik een tasje gemaakt, met een koekje kapitein koek, een schatkist snoepje, wat spek ingepakt in goud of zilverpapier en een klein kadootje.
Daarna patat gegeten en een ijsje toe, na het eten kregen ze allemaal een piraten diploma en werden ze naar huis gebracht.
2 Andere jongens in mijn zoon zijn klas zijn hier naar Ballorig geweest. Ja stuk rustiger qua organiseren, je neemt een boekje, kijkt af en toe of je ze nog ziet lopen, eet daar en je bent eigenlijk klaar. Heel leuk vinden ze dat ook hoor, echt waar, maar ikzelf vond dit gewoon leuk. Veel werk (vooral in je eentje, man kon echt geen vrij krijgen van zijn werk) maar gewoon gaaf om te zien hoe die kinderen er helemaal in op gaan.
Dat andere kan je later doen als ze op een leeftijd zijn dat het echt niet meer leuk is, maar de eerste jaren kan ik ze zo nog wel verzinnen en uitvoeren, wat ik ook zeker ga doen.
Dit jaar, misschien ridderfeest, lijkt mij ook leuk.
Wel weer veel snuffelen op het internet naar ideeen e.d.
Ja ik vind dat er snel naar "het makkelijke" wordt gegrepen. Ouders hebben geen tijd, willen die drukte en bende niet in huis en doen het zo.
Als je het geld hebt, leuk, maar nee, nog niet voor mij.
Trouwens zo goedkoop was ik nu ook niet uit, maar de voldoening was er des te meer.
Groetjes Eveline.