Verjaardagsfeestjes

Geef mij ook maar het oudewetse feestje. Je maakt een kaart met spelletjes,bv koekhappen,ezeltje prikje ed.Na afloop krijgt ieder kind een kleinigheidsje in de vorm van bv een zakje snoep.
 
Hoi, Patrick is afgelopen Oktober 5 jaar geworden.
Ik heb een kinderfeestje gegeven met het thema Piraten, er kwamen ook alleen maar jongens, want meisjes is "not done" lijkt wel.
Ik had een boerenzakdoek voor elke jongen (in totaal 6), een rode lap om de middel, een karton gemaakte mes (met allufolie en zwart papier beplakt) verrekijker van 2 w.c.rollen en voor diegene die het wilde geschminkt. Een eigengemaakte taart met daarin een leeg waterflesje met daar weer in een brief van een piraat die in de buurt van ons huis een schat had begraven.
Nou helemaal te gek vonden ze dat al.
Met verrekijker op zoek naar uitgestippelde route, rode draadjes in struiken.
Onderweg een spelletje spelen en na het spel weer een aanwijzing krijgen.
De schat had ik begraven in een zandbak van de plaatselijke kinderdagverblijf (met toestemming).
Het was een schatkistje van Leen Bakker en voor elke jongen had ik een tasje gemaakt, met een koekje kapitein koek, een schatkist snoepje, wat spek ingepakt in goud of zilverpapier en een klein kadootje.
Daarna patat gegeten en een ijsje toe, na het eten kregen ze allemaal een piraten diploma en werden ze naar huis gebracht.
2 Andere jongens in mijn zoon zijn klas zijn hier naar Ballorig geweest. Ja stuk rustiger qua organiseren, je neemt een boekje, kijkt af en toe of je ze nog ziet lopen, eet daar en je bent eigenlijk klaar. Heel leuk vinden ze dat ook hoor, echt waar, maar ikzelf vond dit gewoon leuk. Veel werk (vooral in je eentje, man kon echt geen vrij krijgen van zijn werk) maar gewoon gaaf om te zien hoe die kinderen er helemaal in op gaan.

Dat andere kan je later doen als ze op een leeftijd zijn dat het echt niet meer leuk is, maar de eerste jaren kan ik ze zo nog wel verzinnen en uitvoeren, wat ik ook zeker ga doen.
Dit jaar, misschien ridderfeest, lijkt mij ook leuk.
Wel weer veel snuffelen op het internet naar ideeen e.d.

Ja ik vind dat er snel naar "het makkelijke" wordt gegrepen. Ouders hebben geen tijd, willen die drukte en bende niet in huis en doen het zo.
Als je het geld hebt, leuk, maar nee, nog niet voor mij.
Trouwens zo goedkoop was ik nu ook niet uit, maar de voldoening was er des te meer.
Groetjes Eveline.
 
Ik had voor mijn dochters 5e verjaardag een prinsessen picnick georganiseerd. De meisjes mochten al prinsesjes verkleden wat ze dus ook allemaal hadden gedaan. We zijn eerst naar een kasteel gereden in de buurt , hebben er in de tuin rondgelopen en daarna op een veldje ernaast gepicnickt. Alle meisjes aten zo'n 2 boterhammen. Daarna hebben we wat spelletjes gedaan, zoals pakje doorgeven. Je koopt wat leuke kadootjes en verpakt die heel veel lagen papier en plakband. Je speelt muziek af en de kinderen geven het eerste kadootje door aan elkaar. Als de muziek stopt mag het kindje met het pakje in de handen proberen het papier eraf te halen totdat de muziek weer begint. Degene die uiteindelijk het kadootje heeft uitgepakt mag het houden. Natuurlijk zorg je ervoor dat ieder een kadootje heeft op het laatst. Na de spelletjes hadden de kinderen de tijd om vrij te spelen. Tussendoor kregen ze ook nog wat chips, wat ze overigens geen van alle opaten, en een snoepje. Op het allerlaatst moesten ze gaan schatzoeken. In een schoenendoos verpakt in goudfolie lag voor ieder een snoepzakje om mee naar huis te nemen. De kosten van dit feestje waren te verwaarlozen en ik heb achteraf van de ouders hele positieve reacties gekregen. Het hoeft echt niet duur te zijn om een leuk feest te geven.
 
Toch kan ik mij wel voorstellen dat sommige ouders kiezen voor  iets georganiseerds. Niet iedereen heeft de tijd en en inspiratie. Veel vriendinnen van mij hebben mij in der tijd ook benaderd om ze te helpen. Ik heb zelf jaren voor de klas gestaan en had dus heel wat verzameld. Soms ontbreekt het ook gewoon aan de tijd en aan de ideeën. Daarom ben ik thematische draaiboeken gaan samenstellen, zodat je toch met heel eenvoudige dingen, heel leuke feestjes kunt neerzetten. De ideeën zijn helemaal uitgewerkt en informatie uit vele boeken aangevuld met eigen spullen en ervaring. Voor mijn eigen kinderen doe ik het dus helemaal zelf. Ik heb inmiddels ook een aantal themakisten, dus voor mijn eigen kinderen is het dus feest als ze de verkleedkleding mogen kiezen. Dit mag dus normaliter niet. Een beetje hulp is altijd welkom. En inderdaad, op internet is heel veel te vinden, maar je moet maar net weten wat, waar en hoe. Kijk voor de gein maar eens op mijn website www.hetberenbos.nl. Daar staan heel wat thema's op. Voor heel weinig geld zet je dus zo een gegarandeerd geslaagd feestje neer.
 
Feestjes!
Ik ben er inmiddels achter dat de leukste feestjes gewoon in huis worden gehouden.
Met zaklopen,ballonnen kapot prikken en meer van die ouderwetse spelletjes.
Ze zijn de zwembaden,speelpaleizen,en de bowlingbaan inmiddels meer dan zat.
In huis zijn ze veel meer met elkaar bezig.
En dat vinden ze leuk,iets samen doen.
Alleen voor de moeder/vader is het vrij inspannend!hahaha.
Het is veel makkelijker om ze in een grote ballenbak te stoppen.
 
Samen de  slaapkamer omtoveren tot een grote ballenbak is ook heel leuk! Samen ballen maken van oude kranten. Lekker gooien naar elkaar, erin zwemmen e.d. Geeft rotzooi ja, maar je bent er een lekker tijdje mee zoet.
Ik ga ook voor de thuispartijtjes, maar mijn zoontje mag binnenkort voor het eerst mee bowlen met zijn vriendje. Ben benieuwd of hij die bal zover kan gooien (zal ik niet uitspreken naar hem toe hoor). Arme jongen, en ik ging eigenlijk voor de succeservaringen (ivm faalangst).
 
hoi
 ik vind een feestje thuis vieren ook het leukst er valt genoeg leuks te bedenken.
maar onze zoon had dit jaar pech zat net op die school.had 6 kinderen uitgenodigt bleek er maaar 1 kind te mogen .want de rest was allemaal jehova getuige en die doen niet aan verjaardagsfeestjes.
maar wat ik dus zeggen wil hou het gewoon lekker ouderwets vinden ze nog leuk ook
 
Terug
Bovenaan