Verkorte baarmoedermond vanaf 29 weken

Hallo zoals de titel al zegt ik ben met 29 weken op genomen met en verkorte baarmoedermond die was toen 2.5 gezien mijn voor geschiedenis met spoed en ambh naar zwolle weeenremmers en longrijp prikjes gegad na 5 dage ziekenhuis en en stabiele lengte weer naar huis met bed rust nu 32 zwanget in de tusssen tijd nog weer 3 dage int ziekenhuis gelegen meg baarmoedermond van 1.7 weer naar huis met een lengte van 2.5 vandaag een goede groei echo gehad en ze zit er nog veilig in maar die onzekerheid is killing elke dag de heledag door harde buiken en die onzekerheid van elke dag kan het gebeuren kennen meer mensen dat? Hoor het graag!

Ja heel herkenbaar. Mijn oudste kwam toen echt met 35 weken. Gelukkig zonder couveuse opname maar wel wat problemen in de kraamweken gehad. We hadden mazzel dat het een flinke dame was. Ik herinner me de stress van die zwangerschap nog goed. Sterkte!

Heftig hoor! Ik ben zelf met ruim 32 weken opgenomen geweest, ook met verkorte baarmoedermond (ik geloof 2.2), regelmatige contracties op de ctg (die ik zelf niet voelde) en een positieve fibronectinetest. Ik heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, ook met longrijpers en weeenremmers. Daarna heel rustig aan moeten doen tot 37 weken (behalve het wekelijkse uitstapje naar het ziekenhuis voor controles (mijn zoontje lag ook nog in stuitligging, dus misschien heeft een deel van de controles daarmee te maken)). Ik geloof niet dat ze toen nog elke keer de baarmoedermond hebben gemeten. Maar toen ik na 37 weken weer wat meer mocht gaan doen, bleef de bevalling nog uit, uiteindelijk braken bij 40+3 spontaan de vliezen en kwamen 2 uur later mijn weeën op gang (die voelde ik echt wel trouwens), en na een trage bevalling (zelfs nog zonder ontsluiting in het begin) is mijn zoontje met 40+4 geboren met een spoedkeizersnede. 

Nu ben ik 34 weken zwanger van de tweede en merk toch ook wel dat de schrik er nog in zit van de vorige keer, op de exacte termijn van de ziekenhuisopname destijds wel zo'n beetje verdwaasd momentje gehad van: 'huh? ik ben nog gewoon thuis en ik mag nog alles?' Naar mijn baarmoedermond is deze zwangerschap ook helemaal niet gekeken, behalve bij bloedverlies ergens in het eerste trimester maar nooit gemeten ofzo. 

Heel veel sterkte met de spanning! Zeker met de hele tijd harde buiken lijkt het me lastig ergens anders op te focussen.

Hier ook ik ben met 20 weken echo door gestuurd naar t ziekenhuis voor echo's ze konden bij t echo centrum niet goed zien naar moederhals van 2 cm elke week terug voor echo met 23 weken 1 cmmet spoed naar wkz met de mededeling dat ze niks kunnen doen voor de 24 weken en met 24 weken 5 mm weer met spoed naar wkz daar blijk ik 2cm ontsluiting te hebben 3 dagen gelegen daar nu weer thuis afwachten wat de volgende echo's zeggen en maar hopen dat hij nog een paar maanden blijft zitten

Mijn eerste kwam met 31 weken konden ze niks meer doen kwam al met 10cm ontsluiting binnen geen weeen gevoeld alleen op het einde tweede meg 31 weken door blaasontsteking aan de weeenremmers en longrijpers en die is tot 36.6 blijve zitten liep toen trouwens al mey 5 cm ontsluiting het is nu afwachten hopelijk blijft deze dame nog even zitten andere twee waren jongens:) bedankt voor jullie antwoorden! En jeejgje 20 weken hoe ver ben je nu dannkunnen ze inmiddels al iets doen?

Niet helemaal zelfde:

Ik heb met mijn 1e om andere redenen in zh gelegen maar toen lag er een vrouwtje naast me in verwachting van tweeling. Die zat pas op 16 weken en haar baarmoedermond was volledig verstreken. Gelukkig door haar verloskundige toen snel gezien en naar zh met spoed gelijk geopereerd en is een bandje om de baarmoedermond gezet. Ook aan de weeenremmers gezet en die moest zwz tot aan 32 weken in zh blijven. Zodra ze die termijn gehaald had mocht ze naar huis met volledige bedrust. Als ze harde buiken ging krijgen gelijk naar zh om het bandje ook weer te laten verwijderen. weet niet hoe het afgelopen is uiteindelijk maar wachten duurd idd heel lang. Maar mocht het ellendig gaan worden er zijn ook kindjes die het wel echt redden

Hou vol moeders!!

Nou... wat enorm toevallig!! Ik ben nu 31+5 weken zwanger en net een paar dagen uit het ziekenhuis. Met 29+2 opgenomen en bijna 2 weken gelegen. Inderdaad ook met spoed overgebracht naar een academisch ziekenhuis, weeënremmers en longrijpingsprikken. Vanaf 32 weken mag ik gelukkig hier in het ziekenhuis om de hoek bevallen.

Mijn baarmoedermond was ook verkort. En ik had al heel veel harde buiken, uiteindelijk ook weeën. Die harde buiken heb ik al een hele tijd, zat daarom ook al thuis. Maar ineens werden ze echt pijnlijk en moest ik dus naar het zh. Uiteindelijk nadat de weeënremmers stopten bleef het eerst rustig en toen een aantal dagen flinke weeën. De baarmoedermond werd steeds korter, dus artsen dachten ook echt dat hij zou komen. Maar na een paar dagen werd het opeens rustiger, ontsluiting kwam ook gelukkig niet op gang. Nu zit ik thuis, baarmoedermond is nog 7mm, dus bij verandering moet ik gelijk aan de bel trekken. Nog elk uur een paar vervelende harde buiken (maar dat hoort blijkbaar bij mijn zwangerschap). Bijna niks mogen met nog een bijna-peuter in huis vind ik wel heftig, zeker als dit (hopelijk!) nog 2 maanden duurt. Ik ben heel benieuwd hoe lang hij uiteindelijk nog blijft zitten! Jij heel veel sterkte, hopelijk blijft jouw kleintje ook nog lekker in de buik!!

Heel herkenbaar indd heb er nu een van 3 die wordt in dec en een van 10 maanden dus rustig aan doen is dan lastig hoop voor jou ook dat het nog even duren mag! ach gelukkig vliegen de weken dan ook weer voorbij heb ook hoop positieve verhale gelezen van mensen die uiteindelijk zelfs jngeleid moeste worden of na 37 weken wel spontaan bevielen het is gewoon afwachten helaas kan ik hier niet om de hoek bevallen maar zwolle was wel erg verweg nu ist nog en half uur rijden normaal dus ben benieuwd of ik dat ga redde op het moment dat wel alles begint ben namelijk twee keer in half uur bevalle? heb over twee weken weer en afspraak en we kijke het per dag aan elke dag dat ze blijft zitte is er weer een?

Terug
Bovenaan