Verlies en Geluk (over een zwangerschap dichtbij die misgaat als je zelf zwanger bent..)

Hoi Ivanka,

Helaas moet ik zeggen dat  wat je schrijft heel herkenbaar is.
En juist dit  maakt het heel fijn om met lotgenoten te kletsen.   Veel andere mensen kunnen zich een heel stuk inleven maar ergens houdt het op.. voor dat laatste stukje moet je denk ik toch  echt  ervaringsdeskundige zijn.

als je ooit wil kletsen kun je me mailen.
(mailadres zie eerder bericht)

gr. kim

hallo,

Ook ik heb zoiets meegemaakt. Ik was zelf bijna 8 maanden zwanger, toen het dochtertje van mijn beste vriendin op 3 jarige leeftijd stierf. Al die dagen dat ze opgebaard lag zat ik daar ook met mijn dikke buik. Ik heb veel met mijn vriending en haar man gepraat, want ik voelde me zo schuldig dat ik daar met een dikke buik zat enzo. Ze zeiden steeds dat ze zo blij voor me waren en dat ze niet konden wachten dat ik zou bevallen want dan kwam er eindelijk weer eens goed nieuws. Dat vond ik zo sterk van ze. Gelukkig genieten ze wel van mijn kleine man als ze hem zien. Maar het blijft toch een wrang gevoel. Ik zoveel vreugde en hun zoveel verdriet. Maar gelukkig praten we over beide erg veel

Hallo,

Ik zelf zit ook in zo'n situatie. Ik heb in juli mijn zwangerschap moeten laten beeindigen omdat ze bij mij leukemie hadden ondekt, tijdens het bloedonderzoek die ze doen bij de zwangerschap. Ik heb met 15 weken afscheid moeten nemen van een klein meisje.
Mijn schoonzusje was op dat moment 19 weken zwanger iets verder dan mij,   vond dat prachtig samen zwanger, en voor haar heel speciaal omdat het met ivf is gebeurd. Voor ons zou het de 4e worden. Waarvan de oudste ook helaas is overleden.
Ondanks dat ik het kindje heb verloren was ik heel blij met haar zwangerschap, maar nu vanochtend belde mijn schoonmoeder, dat ze was bevallen van een jongentje. Ik   ben zo blij voor haar maar ik kan alleen maar zitten janken nu achter de computer. Ik had ook zo gaag eind dit jaar willen bevallen van een gezond klein kindje. Vind het nu wel erg moeilijk. Alle emoties van afgelopen tijd komen weer boven.

Ik wens jullie heel veel sterkte.

Groetjes Meintje

Hallo,

Ook ik kan helaas hieover mee praten. In 2004 was ik zwanger van een tweeling mijn beste vriendin liep een maand op mij voor. Met 20 weken is het hartje van een van de kinderen gestopt daar zijn ze achter gekomen toen ik 25 weken inverwachting was. Ik ben toen ook bevallen van onze eerste dochter. Met 27 weken ben ik bevallen van onze tweede dochter en die is nu twee en ze doet het geweldig.
Toen mijn vriendin nog zwanger was wilde ze mij ook ontzien maar ik wilde graag alles van haar weten hoe het met haar ging. Ik was erg blij voor haar dat zij nog gewoon zwanger was. Ik heb ook een aantal keren gezegt dat ze moest genieten van haar zwangerschap. Want dan kon ik ook mee genieten van haar bezoekjes aan de vk. Toen ze was bevallen van een dochter heb ik op haar kraambed mijn ogen uit mijn hoofd gehuild zo ontzetten blij was ik voor haar. Ik heb me nooit jaloers gevoelt, bij haar.
Ik ben zelf nu nog wel heel erg jaloers als ik iemand met een sigaret achter een tweelingkinderwagen zie lopen.  

Ook bij ons begon het te kriebelen naar nog een kindje . En in Juni van dit jaar ben ik bevallen van een gezonde zoon. De hele zwangerschap was ongeloofelijk spannend, en zoals iemand hier al zei ik porde hem vaak wakker dan moest ik hem gewoon even voelen. Mijn vriendin heeft heel erg met mij mee geleefd ze zegt nu ook ik heb niet 1 kindje maar ik heb er nu drie en zo voelt het bij ons ook. Ik ben blij dat ik weer zwanger ben geworden en dat mijn lichaam mij niet weer in de steek heeft gelaten, en dat voelde als een grote overwinning.

Nu heb ik geen zwangerschapsvergiftiging gehad maar ik weet van een forum waar ik ook veel schrijf dat het met een tweede zwangerschap vaak later optreedt (als het gebeurt) en dat het minder heftig is.

Ik hoop voor jullie dat je de sprong in het diepe gaat wagen en als dat zo is wil ik je veel sterkte en veel plezier wensen. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten en laat je zus mee genieten ook als jij het moeilijk hebt. Je zus begrijpt je wel.

Groetjes Sigird

Hallo allemaal,

wat ben ik blij dat ik dit nog allemaal lees,
Mijn stiefzus heeft in februari een miskraam gehad, ik was toen voor het eerst na het stoppen van de pil 10 dagen overtijd, wat was ik zenuwachtig, straks was ik zwanger en had zij dit net meegemaakt.
Helaas werd ik na 12 dagen toch ongesteld.

2 maanden later kwam het bericht dat mijn stiefzus alweer zwanger was, wat was ik jaloers, heel egoistisch achteraf misschien, maar ik kon na dat telefoontje niet blij zijn voor haar, wij waren al maanden bezig.

Gelukkig kon ik haar anderhalve maand het gelukkige nieuws vertellen dat ook ik zwanger was, we deelden de kwaaltjes met elkaar, opa en oma waren door het dolle heen en we haddden grootse plannen voor volgend jaar als we allebei mama zouden zijn.

Helaas zijn ze er op 9 november bij een 20 weken echo dat ons dochtertje de ergste vorm van spina bifida heeft, een open ruggetje, na een uitgebreidere echo in een academisch ziekenhuis werd duidelijk dat ons kindje geen kans op leven heeft.
We hebben de moeilijkste beslissing in ons leven genomen, en de zwangerschap afgebroken, afgelopen dondendag ben ik ingeleid en afgelopen zaterdag is onze dochter Ninthe geboren met een zwangerschap van 21 weken en 5 dagen, ze   heeft nog een uur geleefd.

Morgen hebben wij de crematie, dan zie ik mijn stiefzus ook weer, ze woont aan de andere kant van het land en ik heb haar al 3 maand niet gezien, aan de ene kant ben ik hel bang hoe ik zal reageren op haar dikke buik, en aan de andere kant kijk ik er heel erg naar uit in februari tante te worden.

Ik ben blij deze verhalen toch nog gelezen te hebben en ik hoop dat dit onze band nog meer versterkt en dat ik straks veel mag genieten van mijn neefje/nichtje en dat ik niet over al te lange tijd ook een goede zwangerschap met een gezonde afloop mag hebben.

Liefs Randy

Hallo Randy,

Op het moment dat ik je bericht las realiseerde ik me dat jullie de crematie achter de rug moeten hebben dus sterkte wensen hiervoor is een beetje mosterd na de maaltijd. Sterkte voor de dag van vandaag en de dagen die gaan komen zal meer van toepassing en nodig zijn.

We wensen jou, je partner, en alle anderen om jullie heen veel sterkte toe met het verwerken van het verlies van jullie Ninthe.

Overigens een ERG moooie naam voor een ongetwijfeld erg mooi kindje....

Sterkte,
Sandra

hallo

Na lezen van jullie verhalen herkende ik veel in ons zelf wat wij hebben mee gemaakt.

Wij hebben het zelf ook van dicht bij mee gemaakt ik was 11 weken zwanger en mijn schoonzus was 41 weken.
Helaas kregen we te horen met 41 weken dat hun kindje zijn hartje niet meer klopte.....vreselijk was het om te horen.
We zijn gelijk na hun toe gegaan en hebben hun zo goed mogelijk willen steunen.
We waren ook in het ziekenhuis toen ons neefje Senn*  geboren was. Zo mooi en  lief ventje!!
Mijn schoonzus en zwanger waren in deze moeilijkde tijd erg sterk, ik vraag me wel eens af of ik ook zo sterk zou kunnen zijn

Mijn zwangerschap is goed verlopen maar soms was het ook moeilijk voor hun en voor ons.maar ook voor opa en oma die het toch heel moeilijk vonden om blij en enthousiast te zijn terwijl je weet dat je dochter  verdriet heeft!!!

Maar we hebben een hele goede band met hun en wij hebben ook een pretecho laten maken omdat we graag het geslacht wouden weten. Zodat we het ook met hun konden delen. Omdat hun het best moeilijk leek als het een jongentje zou zijn.
We hebben veel gesprekken gehad en hebben ook aan hun gevraagt waar hun zich het lekkerste bij zouden voelen. als ik zou bevallen wanneer ze dat we bellen en of ze in het ziekenhuis willen komen of gewoon thuis. alles hadden we met elkaar besproken.

Ik was 41 weken en hun zouden  `s avonds nog iets ophalenbij ons omdat  de volgende dag  de steen geplaatst zou worden bij het grafje   we hadden dit al afgesproken niet wetend dat ik volop weeen zou hebben.

paar uur later ben ik bevallenin het  zelfde ziekenhuis al waar hun ook zijn bevallen. toch zijn ze allebei in het ziekenhuis geweest waar wij heel erg veel respect voor hebben. ze waren heel blij voor ons maar vonden het ook zeer moeilijk voor hun zelf want waar het voor hun op hielt gaat het bij ons verder.

Wij hebben een leuke kraamtijd gehad, later hoorde pas het het niet zo goed ging met mijn schoonzus, ze heeft het ons toen nooit laten blijken dat ze het moeilijk hadden.

Een paar maanden later vertelden ze ons dat we weer Oom en Tante zouden worden en het leukste is ook nog dat het in de week van onze dochter is verwerkt.

We zijn een half jaar geleden weer oom en tante geworden van ons neefje Mart

Het is in maart alweer twee jaar geleden maar het voelt eigenlijk nog als de dag van gisteren.

Hoi allemaal,

Toen ik 7 weken zwanger was kwam een vriendin vertellen dat ze ook zwanger was van haar 2e kindje: 8 weken zwanger!. Mijn zus was op dat moment als 32 weken zwanger van haar 2e kindje. Geweldig dus! Samen met je vriendin en zus zwanger zijn! Helaas heb ik 2 weken geleden een miskraam gehad. Ik vind het nu nog heel moeilijk. Hopelijk  voel ik me over 6 weken weer wat beter als mijn zus gaat bevallen. En ook in de maand juli 2007 zal ik het weer even moelijk gaan krijgen.  Maar het is zoals het is, en daar mogen zij niet de dupe van worden. Ik hoop dat het nare gevoel dat ik nu heb iedere dag iets minder zal worden. Gelukkig was ik nog niet zo ver als jullie allemaal, want dat ik helemaal verschrikkelijk!

Terug
Bovenaan