Maaike, ik zou dat van de trombose aankaarten bij de vk, beter het zekere voor het onzekere toch?
Wat betreft mijn te smal bekken, daar is de gyn pas bij mijn 2e zwangerschap achter gekomen. De oudste was niet ingedaald en toen kreeg ik wel een echo en inwendig onderzoek om te kijken of daar een reden voor was, maar alles zag er goed uit. Ik ben toen met 41+5 ingeleid, ik kreeg wel weeën maar geen ontsluiting, sávonds heb ik wat gekregen om te gaan slapen en de volgende dag mocht ik kiezen, nog een keer inleiden maar dan op een andere manier of een keizersnede. Ik zag nog een keer inleiden niet zitten omdat ik nog steeds helemaal geen ontsluiting had en koos voor een keizersnede. Bij de jongste moest ik na 36 wkn weer naar de gyn, dit keer in een ander ziekenhuis omdat wij verhuisd zijn. Ik kreeg een inwendig onderzoek en hij constateerde meteen een te smal bekken en dat een normale bevalling niet ging lukken. Wat ben ik blij dat ik bij de oudste voor een keizersnede heb gekozen want zij was 4015 gram. We hebben toen meteen de keizersnede geplandt, en nu wordt het dus ook weer een geplande keizersnede, vanwege mijn bekken en omdat je als je al 2 x een keizersnede hebt gehad niet normaal mag bevallen.