Verloskundige of gyn, thuis bevallen of in het ziekenhuis?

(nou 1x was genoeg geweest, heb alleen maar 2x op opslaan gedrukt, omdat het niet leek te werken, wel dus...)

Omdat ik een verhoogde kans heb op trombose, loop ik verplicht bij een gynaecoloog. Gelukkig heb ik nooit bij een verloskundige gelopen, dan weet ik ook het verschil in benadering niet. Je hoort toch dat een gyn minder betrokken is, al moet ik zeggen dat ik nu wel bij een hele lieve loop. Helaas zorgt de voorgeschiedenis ervoor dat ze je toch anders gaan behandelen..

Doordat ik bij de gyn loop, heb ik ook geen keus waar ik wil bevallen. Dit is in het ziekenhuis. Vroeger riep ik altijd dat ik thuis wilde bevallen, maar dit mag dus niet. Nou ja het is niet anders!

liefs
Patricia mama van Bas*   en uk 22w

Hoihoi,

Pat: hoe komen ze erachter of je een verhoogde kans hebt op trombose?
Ik heb totdat ik wist dat ik zwanger was trombose injecties moeten spuiten omdat ik een operatie achter de rug had. Ik moest ermee stoppen en de kans lopen op trombose. Moet ik dit aankaarten bij de vk?

Ik loop dus onder behandeling van de vk en de bedoeling is dat ik in het ziekenhuis beval. Ik mag niet thuis bevallen omdat ik het kanaal over moet, dus vandaar.

Ook las ik iets over een te smal bekken.. hoe ontdekken ze dit? Komen ze daar optijd achter?

Liefs Maaike

Ik ga helemaal voor de thuisbevalling! Lijkt me gewoon het meest ontspannen. Hier in België is dat wel helemaal niet gewoon en dus word ik vaak raar bekeken :)
Mijn controles zijn gewoon bij de vroedvrouw, voor de echo's ga ik naar een gynaecoloog...

Maaike, ik zou dat van de trombose aankaarten bij de vk, beter het zekere voor het onzekere toch?

Wat betreft mijn te smal bekken, daar is de gyn pas  bij mijn 2e zwangerschap achter gekomen. De oudste was niet ingedaald en toen kreeg ik wel een echo en inwendig onderzoek om te kijken of daar een reden voor was, maar alles zag er goed uit. Ik ben toen met 41+5 ingeleid, ik kreeg wel weeën maar geen ontsluiting, sávonds heb ik wat gekregen om te gaan slapen en de volgende dag mocht ik kiezen, nog een keer inleiden maar dan op een andere manier of een keizersnede. Ik zag nog een keer inleiden niet zitten omdat ik nog   steeds helemaal geen ontsluiting had en koos voor een keizersnede. Bij de jongste moest ik na 36 wkn weer naar de gyn, dit keer in een ander ziekenhuis omdat wij verhuisd zijn. Ik kreeg een inwendig onderzoek en hij constateerde meteen een te smal bekken en dat een normale bevalling niet ging lukken. Wat ben ik   blij dat ik bij de oudste voor een keizersnede heb gekozen want zij was 4015 gram. We hebben toen meteen de keizersnede geplandt, en nu wordt het dus ook weer een geplande keizersnede, vanwege mijn bekken en omdat je als je al 2 x een keizersnede hebt gehad niet normaal mag bevallen.

Hi!
Ik loop bij de VK voor de controles.
De echo's worden gemaakt bij de echopraktijk hier.
Ik heb er al voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen.
Ik wil dat gedoe niet in mijn bed en ik voel me veiliger in het ziekenhuis.

Ik snap het ook heel goed wanneer iemand thuis wil bevallen,
maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan...

Natalie

Hoi, hoi,

Ik loop bij de vk, de eerste twee echo's met 8,5 en 10,5 week heeft zij zelf gemaakt en voor de 20 weken echo ben ik naar het echocentrum geweest.

Graag wil ik in het ziekenhuis bevallen, ik heb namelijk een kleinschalig kinderdagverblijf aan huis en als ik dan door de weeks zou bevallen heb ik altijd andere mensen in mijn huis rond lopen. Dus ik wil lekker rustig in het ziekenhuis bevallen.

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan