vernoemen jullie je kindje ook?

A

Anoniem

Guest
HALLO allemaal,

Even eeen vraagje gaan jullie je kindje ook vernoemen, bij een evt 2e naam?
Wij twijvelen nog omdat het niet de modernste namen zijn. hoe doen jullie dat bij een 2e naam??
Roepnaam vernoemen we niet..

gr damam

De eerste hebben wij bewust niet vernoemd, omdat wij geen gedonder in de familie wilden.

Nu ik zwanger ben van onze tweede hebben wij besloten om die wel deels te vernoemen.
Dat komt ook om dat mijn moeder vorig jaar ziek is geworden en ik het toch leuk zou vinden als een dochter een beetje haar naam meekrijgt....
Ik ben er wel een beetje huiverig voor dat wellicht onze oudste dat later ons kwalijk neemt, maar ja, we doen het toch.

De vernoeming bij een jongen zit in de eerste naam (niet de roepnaam), maar die volledige naam hebben mijn man en ik zelf deels in onze tweede en derde naam.

Voor een meisje is de vernoeming in de tweede naam, die lijkt op mijn eigen tweede naam, de roepnaam van mijn moeder en de meisjesnaam van mijn man's oma (het was helaas niet te combineren met de naam van zijn moeder).

gr mama van MD

Ik zou ook graag wat willen met de tweede naam met de jongensnaam. mijn vader is overleden en zou het mooi vinden daar iets van te vernoemen
zijn naam was Jan en die van de andere opa Henk. heb zitten denken aan:
Henk-Jan of Jan-Henk maar mijn vriend kan er niet echt aan wennen..
idee?

wij gaan wel vernoemen, niet de eerste naam maar de 2de en 3de naam, ons zoontje heeft de twee voornamen van beide opa's (dus ook geen scheve ogen), we krijgen nu een meisje, dus je raadt het al, de 2de en 3de naam  is van de beide oma's. Ze hebben trouwens alle 4 geen ouderwetse namen, maar anders had het ook niet uitgemaakt, de 2 opa's waren in elk geval erg trots, en ik denk de 2 oma's straks ook. Mijn ouders zijn trouwens gescheiden, maar we hebben het bij de "echte" opa en oma gehouden

groetjes,
lia

Hoi,

Wij doen (bijna)hetzelfde als bovenstaand (lia?), ons meisje krijgt als 2e en 3e naam de (doop)naam van de beide oma's.
Dus niet hun roepnaam. Toevallig passen de doopnamen (2e namen) van de beide oma's leuk bij elkaar. Ik heb dezelfde doopnaam als mijn moeder, dus ons dochter krijgt de naam ook een beetje van mij mee.

Ik denk dat beide oma's erg verrast zijn. Mijn schoonouders hebben al 6 kleinkinderen en niet een daarvan is naar hen vernoemd. Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma, die vinden alles leuk .

Groetjes Gea 31 weken en 2 dagen zwanger

Wij vernoemen onze dochter naar de mama van mijn man. hij heeft zijn beide ouders op 6 jarige leeftijd verloren en zijn moeder heeft een hele leuke oerhollandse naam. Alleen een andere beginletter maar de rest blijft hetzelfde. En de roepnaam dus (geen tweede naam).

Ik ga het hier niet noemen aangezien hier meerdere bekenden mee lezen.

Groetjes,
Rosanne

(mama van Quentin (3 jr) en 28 wk zwanger van een dochter)

Wij hebben het ook nog erg moeilijk met de (jongens)naam.
Al onze kinderen zijn vernoemd en hebben een bijbelse nam gekregen.....
Hendrik Joël (Joël) is vernoemd naar  onze vaders, die heten allebei hetzelfde.
Hindertien Gezina (Hannah) is vernoemd naar resp. mijn moeder en mijn zusje
Samuël Albert Boaz (Boaz) is vernoemd naar mijn opa.
Matthias Meemme (Mathé) is vernoemd naar mijn mans opa en naar mijn man.

Dus, als het een meisje is wordt ze in ieder geval naar mijn mans moeder vernoemd, maar een jongen..........1 van mijn opa's is nog niet vernoemd, dus dat kan (de opa's van mijn man heten trouwens ook allebei hetzelfde, dus die hebben we al gehad....). Of we moeten nu een broer of meerdere broers gaan vernoemen. Ik heb 1 broertje, maar mijn man heeft er 3......... En al hun namen lijken ook nog erg op elkaar...........Ik denk dat we gewoon even een avondje er voor moeten gaan zitten en dan echt een beslissing gaan nemen, zo wordt het niks.   Of............het moet gewoon een meisje zijn.......

Allemaal succes met de namen, ben erg benieuwd wat het allemaal wordt..........
Liefs Hilma.

Zullen we ook nog dezelfde namen hebben????????

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, maar hebben inmiddels wel een 'shortlist' met namen voor ons meisje.

Mijn man heeft trouwens zijn roepnaam als tweede naam, en ervaart dat als niet erg handig. Vaak wordt hij in hotels, op boekingen, officiële gelegenheden e.d. bij zijn eerste naam genoemd, omdat dat de naam is die als eerste vermeld staat, en men er dus vanuit gaat dat dat zijn roepnaam is.

Misschien een tip.

Maar ooooh wat vind ik het moelijk om deze namenknoop door te hakken!

Groetjes, Lotte

Terug
Bovenaan