vernoemen jullie je kindje ook?

Hallo,,

Wij vernoemen ons meisje ook .
Bij ons zoontje hebben we dat niet gedaan omdat er ook geen reden voor was maar nu we een meisje krijgen is het een ander verhaal.
Mijn schoonmoeder is een aantal geleden overleden en die heette Gusta.
Best wel een aparte naam.
Nu hebben we het zo op het kaartje staan dat we blij zijn met de geboorte van onze dochter Gusta Britt.
En dan,
 we noemen haar Britt.
Zo is ze toch een beetje vernoemd maar de roepnaam is de naam die we zelf graag wilden en het staat niet eens raar vinden wij of wij zijn gewoon al gewend..

Groetjes

Hoi hoi,

Onze kinderen worden allemaal vernoemd. Mijn man is niet vernoemd, maar bij mijn in de familie tot aan mijzelf en mn zus.
Onze zoon is daarom ook vernoemd:
Thomas Johannes (beide opa's van hem) en zijn roepnaam is Thoon (komt van Anthonius) mijn opa.
En zo zijn de namen van onze dochters ook "gemaakt"
Dat heeft overigens voor veel hoofdbrekens en discussies gezorgd.
We hadden een naam, maar die oma ligt niet zo goed in de familie, dus uiteindelijk gaat deze naam niet door.

Heb de namen (ook voor jongens) op een blaadje geschreven (rose en blauwe blaadjes hahaahha!) en liggen klaar bij mijn ziekenhuiskoffer. Ik denk dat ik anders een exacte namen en volgorde vergeet hihihihihi.
Je kan bij ons in het ziekenhuis de kinderen aangeven, dus wel handig!!!

Groetjes Bertine

quote: Lotte S reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-10-2007 18:36:58'));

Wij zijn er ook nog niet helemaal uit, maar hebben inmiddels wel een 'shortlist' met namen voor ons meisje.

Mijn man heeft trouwens zijn roepnaam als tweede naam, en ervaart dat als niet erg handig. Vaak wordt hij in hotels, op boekingen, officiële gelegenheden e.d. bij zijn eerste naam genoemd, omdat dat de naam is die als eerste vermeld staat, en men er dus vanuit gaat dat dat zijn roepnaam is.

Misschien een tip.

Maar ooooh wat vind ik het moelijk om deze namenknoop door te hakken!

Groetjes, Lotte

Dat is ook grappig!!! Om die reden hebben wij net afgelopen weekend de twee namen voor een jochie omgedraaid......omdat de roepnaam het begin is van de tweede naam.
Nu dus het begin is van de eerste naam.

gr mama van MD

hai,
Ons zoontje is ook vernoemd,  hij heet Bor Juan.
Bor omdat we dat een superleuke naam vonden, Juan naar zijn Spaanse opa.
Nu gaan we ook weer vernoemen, bij een meisje zowel naar mijn moeder als de moeder van mijn man. Zij is Spaans, dus daar viel wel wat leuks van te maken...
Van mijn moeder hebben we een van haar doopnamen gekozen.
Bij een jongetje als eerste naam iets wat we gewoon leuk vinden, de tweede naam is een afgeleide van Johannes, naar mijn vader.

Overigens vindt ons zoontje het heel leuk dat hij twee namen heeft.
Hij moet nog drie worden, maar weet heel goed dat hij een naam net als zijn opa heeft.
Opa Juan is een aantal jaar geleden overleden, maar op deze manier nog heel levend voor Bor!
Groetjes Soela

Iemand misschien een idee wat voor naam we van de namen henk en jan kunnen maken??

Hoi   hoi

wij vernoemen ons kindje ook ...naar mijn moeder ,schoonmoeder een een tante die veel voor ons betekend     dus onze dochter noemen we Shania francina miranda neeltje hihihi wel lang maar ze betekenen een hoop voor ons ...

xxx tamara (28wk)

hoi meiden,

Wij gaan ook ons kindje vernoemen. Deze keert wordt het vernoemd naar de vader of moeder van mijn vriend.
Ons zoontje Xander Hendrik is ook vernoemd.
Xander is een afkorting van mijn vriend zijn tweede naam Alexander. (maar we vonden het ook een mooie naam, dus het was leuk meegenomen). En Hendrik is de naam van mijn vader. Hij is overleden in 2000.
Toen de kriebels van kindjes krijgen begon, zei ik gelijk als het een jongen wordt, wil ik het graag vernoemen en dat hebben we ook gedaan.

Wel hebben we besloten als het een meisje wordt om de tweede naam wel een beetje te vervormen, want mijn schoonmoeder heet alie en dat vinden we toch eigenlijk wat minder.

groetjes ida

Voor damam;

Kan je helaas niet verder helpen, ons probleem om van Henk Jan, Harm Jan, Germen en Harjen iets leuks te maken is ook grandioos gefaaald!!!!!

Vind het heerlijk om te lezen waar jullie allemaal mee bezig zijn qua namen. Nu moeten we nog zo'n 3 maanden wachten voor we ze allemaal op een rijtje hebben..........

Liefs Hilma

Terug
Bovenaan