vernoemen jullie je kindje ook?

hoi

wij hebben onze dochter gewoon 1 naam gegeven (denise) en dat gaan we bij onze zoon ook doen.we hebben namelijk niet zulke spectaculaire namen in de familie ook niet als tweede namen dus vandaar gr wendy 32 wk

Wij hebben besloten om ons meisje 3 namen te geven: 2 die we gewoon mooi vinden en de 3e is een verbastering van de namen van beide oma's.

Als het een jongetje was geworden, was deze ongetwijfeld vernoemd naar mijn helaas overleden vader, maar dan ook niet in de roepnaam denk ik. Daarvoor zijn de namen van zowel de oma's als de opa's toch iets te ouderwets in onze ogen.....

Ja, het is gelukt!!!
Ons meisje krijgt 3 mooie namen en als we een jongen zouden krijgen hebben we daar ook 3 hele mooie namen voor. We zijn eruit!!!!
Hoi, hoi hoi, nog nooit zijn we zo blij   met de namen geweest voor beide geslachten, en al helemaal niet zo vroeg!!!!

Nog 9 weekjes.........

Liefs Hilma

Hoi,
Wij vernoemen niet, we zoeken juist namen die niet in de familie voorkomen... vinden we leuker.

Maar mijn schoonzusje heeft beide kinderen (jongetje en meisje) met de 2e naam naar een van de grootouders vernoemd.

Ik vind het een heel persoonlijke keuze, je moet je er prettig bij voelen.

wij zijn er net uit dat we onze meid 2 namen geven, mijn man en ik hebben er ook allebei twee. Mijn ouders braken de traditie met vernoemen, en ben blij toe, anders had ik johanna zwaantje geheten, naar mijn beide grootmoeders.

Dus kies waar je jezelf prettig bij voelt. Je kind kan later altijd nog kiezen of ze wel of niet die tweede naam willen gebruiken of alleen het initiaal ervan. En dan horen ze t alleen met de diploma-uitreiking en staat t op je paspoort en rijbewijs - :eek:)

Esther

hoi hoi

ons zoontje justin   heet met doopnamen   Justin Wilhelmus Antonius Maria

Wilhelmus van mijn vader
Antonius van mijn schoonbroer die overleden is
Maria van mijn moeder

Bij onze dochter die in december komt   Feline    Helena Eveline Maria

Helena van me schoonmoeder
Eveline van mij
Maria van mijn moeder

dit wordt het dus bij ons

groetjes soraya