<p>Hallo!</p><p>Wij zijn beland in een discussie met mijn schoonouders over de naam van onze zoon. We zijn erg open over de naam, vertellen die gewoon aan onze vrienden en ouders, alleen de tweede naam die wij bedacht hebben houden we nog even voor onszelf tot de kleine geboren is.</p><p>Nu is het zo dat mijn schoonouders wellicht iets traditioneler zijn dan ik en mijn vriend, maar in ieder geval verwachten zij dat we onze zoon toch op zijn minst in de tweede of derde naam vernoemen naar iemand van de familie van mijn vriend. Dit zou dan zijn vader zijn, of zijn opa ofzo. Ze vinden dat het, met name bij een eerstgeboren zoon, 'hoort' dat er een familielid in verwerkt is zodat hij 'weet waar hij vandaan komt'.</p><p>Ik deel deze mening niet, maar kom zelf uit een niet traditioneel gezin dus ik weet niet goed of ik dit nou verkeerd zie of niet. Wij willen namelijk eigenlijk gewoon twee namen doen, waarvan de eerste dus bekend is en de tweede voor onszelf wel een soort betekenis heeft maar die kent verder niemand. Maar dus geen vernoeming of iets. Nu geven zij aan dat ze wel beledigd zullen zijn als we dit niet doen. Wat zouden jullie doen?</p>