Versproken.....zo stom!

c79

New member
NEEEEE!!!!
Heb ik al die tijd zo m'n best gedaan om de naam van onze kleine meid geheim te houden, heb ik me net versproken!! Kan mezelf wel wat aandoen.

We hadden de naam al gekozen voor het geval de eerste toch een meisje mocht zijn. Gijs is van 12 februari 2008 dus al die tijd heb ik het tegen niemand gezegd en nu, met nog 48 dagen te gaan heb ik het er per ongeluk uitgeflapt.

Mijn zusje was hier om even naar de babykamer te komen kijken en ik met een kei-moe hoofd en gedreven door mijn enthousiasme over alle spulletjes zeg doodleuk "en hier komen nog fotootjes van Gijs en ....... in"
Ik had het niet eens in de gaten tot mijn zusje ineens zei, volgens mij heb je net de naam gezegd, is het dit en dit...Zucht, baal hier zo van. Heb haar laten zweren dat ze haar mond houdt (en anders mag ik tegen iedereen vertellen hoe haar trouwjurk eruit ziet, dat ga ik dan natuurlijk niet doen...)

Hoe gaat het bij jullie? Ook al een keer versproken of gaat het geheim houden erg goed?

Moest het even kwijt hoor, sorry voor het lange verhaal...
 
Ik kan begrijpen dat je baalt.

Hier hopelijk nog niet versproken gebruik hij en zij continu door elkaar, En wat de naam betreft die gebruiken wij nog niet dus die kan niemand nog weten. Noemde altijd Guppie, en doe ik nu nog als ik tegen mn buik aan het praten / foeteren ben. En mn man gebruikt de bijnaam eigenlijk ook altijd.

Ik hoop voor je dat je zus haar belofte nakomt, maar denk dat dat wel zal lukken. Grote kans dat ze zo trots is dat ze het weet, dat ze haar mond dicht houd.
 
Bij mijn eerste zwangerschap had manlief twee keer de naam van onze zoon gezegd in bijzijn van mijn moeder, maar zij had twee keer niets door!!
Nu ben ik 24 weken (hoor in mei forum, maar lees graag ook op andere plekjes) en weten we geen naam te bedenken voor onze tweede zoon, dus manlief kan zich ook nog niet verspreken...
 
Oei ja dat risico bestaat natuurlijk! Dat hebben wij niet. Wij weten niet wat het wordt, dus dat kan niet mis gaan. Maar ik zeg automatisch altijd hij. Gister kreeg ik een flinke trap toen ik op het werk zat en zei automatisch: he jongen hou daar eens even mee op, dat voelt niet fijn. Dus mijn collega zei direct: owww dus het wordt een jongetje....
zucht
Maar toen mijn zus zwanger was van de tweede waren we een keer samen op pauze broodje eten, en toen gokte ik de naam goed als het een meisje zou worden. Ze kreeg een kleur, en ik heb plechtig beloofd het tegen niemand te zeggen. En dat uiteraard ook niet gedaan.
 
Hoi,

balen joh! Maar denk dat je toch wel vertrouwen in je zusje kunt hebben, niet?
Bij ons is het makkelijk: we hebben geen idee wat het wordt en als het een jongetje wordt hebben we nog geen naam. Weet: het begint tijd te worden en ik wil deze keer beslist de knoop eerder doorgehakt hebben dan de vorige keer (41 weken, grinnn).
In mijn vorige zwangerschap baalde ik trouwens wel: mijn moeder noemde 4 namen en die kwamen allemaal voor op ons lijstje. Toen een collega zei dat die namen dan wel heel goed bij ons pasten was het wat minder balen :) We hebben dit trouwens nooit tegen haar verteld...

groetjes Natasja
 
Ik heb me al een paar keer versproken... Mijn moeder, vader, zwager, 2 buurvrouwen, 2 vriendinnen, een oud klasgenootje en onze dochter weten inmiddels de naam...

Ik verspreek me echt gewoon te vaak, maar dat komt ook omdat ik onze a.s zoon altijd bij zijn naam noem. Ik weet het, niet zo slim... :s
 
ik heb me ook al eens versproken op school bij de moeders... maarrr er stond ook een moeder bij met een dochtertje met dezelfde naam dus denk dat het niet opviel heb niks laten merken en erover heen geluld....

ik gebruik thuis de naam ook niet maar mijn man wel.... die heeft het vaak over xander en ... en ik ben bang... dat hij zich ook nog es verspreekt zowieso heeft ie al 2 keer zei gezegd als we het over de beeb hadden in bijzijn van ons mam.. maar goed die heeft het vast door maar laat niks merken hahaha

nu de geboortekaartjes zijn besteld en je de naam zo op het kaartje ziet staan is het wel heellll raar.... echt zo vreemd om het erop te zien staan!!!
 
ik heb me alleen versproken bij een goede vriendin van me! die heeft nog altijd haar mond kunnen houden..
ik noem de baby ook gewoon hij en spreek over de baby!
bij mijn 1ste wist ik ook niet wat het werdt en als ik dan hij zei dan zeiden ze meteen owww dus het wordt een jongen ..zeer frustrerend hoor!
toen heb ik de 2 namen niet geheim gehouden,maar ze wisten toch niet wat het werdt.nu weten we het wel..mar vind het o zo moeilijk om de naam stil te houden!

Liefs Kim 32,5
 
Terug
Bovenaan