Versproken.....zo stom!

Hier nog steeds geen verspreking, al is mijn man gister biiijjna uit de tent gelokt op zn werk. hij zei nu iets wat een afkorting is van de naam. Ik was wel een beetje boos, als zelfs onze mama's het niet weten.. het is heel normaal om tegen collega's te zeggen dat houden we voor ons, maarja...

we hebben ook een koosnaampje wat wij en de familie gebruiken dus dat scheelt enorm!

onderling gebruiken we nu af en toe de echte naam omdat het nu toch dichterbij komt, hij zo zichtbaar in de buik beweegt en het gewoon leuk is!
 
Oh, vervelend zeg!! Maar je zusje is toch wel te vertrouwen? Haha, op straffe van doorvertellen trouwjurk, das wel slim, zon troef hebben.

Wij hebben het over little J. Onze zoon gaat een naam krijgen wat begint met een J. Maar als we samen met anderen zijn hebben we het over Borissie....
 
Hoi,

Nee,hier geen last van eigenlijk..We weten ook niet wat het word,misschien dat dat ook scheelt??

Groetjes Elma
 
Ik heb mijn familie wel verteld wat de naam wordt (namen geef er 3).. Want ik ben namelijk alleenstaande dus wil wel ff peilen wat hun ervan vinden... Niet dat niet mijn eigen namen neem, maar hoor wel hun kritiek of surgestisch. (hoe schrijf je dat woord?)

Ik heb trouwens de laatste 2 namen toch nog veranderd. De 3de alleen de spelling en de 2de helemaal.. Ik dus vertellen tegen mijn zusje, zei ze dat ze die naam voor haar dochter wilde als eerste naam... Ok kan nog lang duren voordat ze kinderen mag krijgen... :D ,, Ik wel vragen mag ik die naam wel gebruiken? Zeg ja hoor! Vind het wel leuk al ik ooit een dochter krijg te vernoemen naam mijn lieve nichtje...

Oh schat van een zusje :D

( 1 mei mama)
 
Bedankt voor jullie reacties. Het is idd een risico als je ook het geslacht weet maar we noemen haar eigenlijk zelden bij naam onderling. We hebben het altijd over Truusje, haar koosnaampje zal ik maar zeggen, haha.
Was daarvoor toevallig bezig geweest met het geboortekaartje dus misschien dat daarom de naam nog zo in mijn hoofd zat??!!
Ben er nu gelukkig wel rustiger onder en niet meer zo vreselijk (tja, hormonen) in paniek en boos op mijzelf.
Ik kan mijn zusje idd wel vertrouwen (meestal) maar ze is zo makkelijk om te praten dus als iemand er achter komt dat zij het weet....Zijn gelukkig nog maar ruim 6 weken. Zie er het positieve maar van in. Beter nu versproken dan 6 maanden geleden.
Nog even een paar weekjes mondje dicht en dan mag iedereen het weten!

Voor diegenen die nog een naam moeten kiezen veel succes daarmee. Mocht zij toch stiekem een hij zijn dan hebben wij ook een probleem hoor, jongensnaam komen we echt nog niet uit.

Allemaal welterusten voor strakjes.

Liefs Clau
 
Oooooow balen jaa... het is ook zo moeilijk om er thuis vast aan te wennen en de naam dan lekker te noemen en dan in een gezelschap weer niet....
Bij mij hebben we het probleem dat onze dochter de naam er elke keer uit floept... als t over broertje gaat... en er beginnen mensen te vragen hoe heet jou broertje... ?? Pfffff daar wordt ik zo moe van!!!!
Gelukkig zegt ze tot nu toe 'fonske' maar ben bang dat ze zich een keer verspreekt!! Bij mn broertje al een keer maar die verstond iets heeeel anders...gelukkig!

En heb het haar maar 1x gezegt om ff te kijken hoe t uit haar mond klinkt witte nie... doe ik dus nie meer....

 
Oooooow balen jaa... het is ook zo moeilijk om er thuis vast aan te wennen en de naam dan lekker te noemen en dan in een gezelschap weer niet....
Bij mij hebben we het probleem dat onze dochter de naam er elke keer uit floept... als t over broertje gaat... en er beginnen mensen te vragen hoe heet jou broertje... ?? Pfffff daar wordt ik zo moe van!!!!
Gelukkig zegt ze tot nu toe 'fonske' maar ben bang dat ze zich een keer verspreekt!! Bij mn broertje al een keer maar die verstond iets heeeel anders...gelukkig!

En heb het haar maar 1x gezegt om ff te kijken hoe t uit haar mond klinkt witte nie... doe ik dus nie meer....

 
Oh ja, dat heeft m'n schoonzusje dus ook gehad. Gelukkig kon ze er achteraf heel hard om lachen. Haar dochtertje wist de naam ook en kon hem ook al goed zeggen. Vraagt Oma aan haar " wat heeft mama in de buik, een baby?"
Zegt zij heel wijs " nee, niette baby, mama Nikkie in de buik!"
Dan sta je dus ook mooi te kijken, haha!
 
Terug
Bovenaan