vertellen aan familie?

Met pasen hebben we het mijn moeder en d'r man verteld.
We hadden een hazenpaar gekocht   (we waren 2e paasdag 3 maanden getrouwd) en er bij hadden we een klein haasje gedaan. HEt kwartje viel snel, omdat iedereen in de omgeving weet dat we graag een kindje krijgen (2 mk gehad).

Mijn schoonouders zijn we het gelijk daarna gaan vertellen. Die stonden er op dat we bleven eten. We zeiden dat ze dan wel een 5 persoons rijsttafel bij de Chinees moesten halen.

Mijn vader hebben we het verteld toen we (eindelijk) een gaatje vonden om hem de trouwfoto's te laten zien.

Shanaz

Hallo,

ook ik wilde het op een originele manier vertellen, dus heb ik een tshirt besteld met de tekst "ik ben de trotse aanstaande moeder van... met twee babietjes eronder, een jongen of een meisje. Ik werd alleen afgelopen weekend zo beroerd bij mij ouders thuis dat ik het niet meer kon verbergen dus moeten we het mijn schoonouders nu ook maar snel vertellen, het tshirt trek ik wel gewoon aan deze zomer.

groetjes

Hi meiden,

Wat een leuke ideeen!
We zijn bezig met ons eerste kindje en net 1.5 maand geleden gestopt met de pil, heel pril allemaal dus nog.
Maar wat is het een spannende tijd!

Ik heb even een vraagje: mocht ik nou straks zwanger zijn, wanneer vertel ik het aan mijn ouders en schoonouders en vriendinnen? Hebben jullie allemaal gewacht of het meteen verteld?

Als ik merk hoe enthousiast ik nu al ben zal het heel moeilijk worden mijn mond te houden...
Aan de andere kant wel leuk als je samen met je man zo'n mooi geheim hebt een paar weken!

Ik hoor graag van jullie!

ben nu naar waarschijnlijkheid 5 wkn zwanger morgen naar de huisarts (extra test)
moet het duss ook binnenkort aan de rest van de familie vertellen maar deze zwangerschap was niet gepland... we wonen wel samen en hebben alles redelijk voor elkaar maar ben bang voor negatieve reactie vooral van mijn moeder. iemand ideen?

kus mamamiss

Hallo allemaal,

Kan het niet laten om ook ff een berichtje achter te laten.
Dat met die tekst in dat lijstje is echt Geweldig (ikke ook huilen......hormonen!?!)
Ben nu net 5 weken (en 4 dagen) zwanger van onze derde. (26 Dec.'08 uitgerekend)
Is wel erg wennen hoor en het staat nu ook heel definitief nu ik het hier teruglees.
Je raadt het al; niet gepland maar des te welkom.

Om even terug te komen op het onderwerp;
Toen we zwanger waren van de eerste (Serra) hebben we kleine klompjes gekocht en deze gevuld met muisjes (blauwe  en roze).
Vooral om het feit dat mijn schoonouders een boerderij (toen nog) hadden.
We hebben de klompjes ingepakt en ze gegeven; bij mijn ouders viel het kwartje direct.Bij de ouders van mijn man duurde het even een paar seconden maar de reaties waren van beide kanten helemaal SUPER !!
En dan te bedenken dat  mijn man en ik  (toen we zwanger raakten van Serra) elkaar nog maar 3 maanden kenden!! (ook niet gepland)

Toen we zwanger waren van onze Tijn (onze tweede) was het rond eind november dat we het bekend wilden maken. Tja wat doe je dan met allemaal van die chocolade-muizen van de Sint in de winkel. We hebben ze een rol beschuit gegeven met daarop allemaal chocomuizen. De hint kwam goed over en de reacties waren weer Fantastisch.

Nu willen we het deze week aan onze ouders (en broers en zussen) bekend gaan maken dat er dus nog een derde bij komt. Erg veel langer kunnen we niet wachten want die oudste van ons begint volgens mij nu al iets door te krijgen; terwijl we het nog niet direct aan Serra en Tijn verteld hebben. Op de een of andere manier vangen ze toch het  één en  ander op.
Ben erg benieuwd hoe iedereen dit keer gaat reageren. Vooral ook omdat het dit keer dus weer niet gepland is. Tijn gaat na de zomervakantie naar de basisschool dus ik denk dat men het van ons absoluut niet meer verwachte dat er nog een derde bij zou komen.

Zit een beetje te denken hoe we het dit keer het GROTE nieuws moeten gaan brengen maar dat van dat gedichtje in dat lijstje spreekt me wel erg aan.
(is tenminste ook nog te regelen voor donderdag)

Goed; het is een heel verhaal geworden en ik zou het belangrijkste nog vergeten;

IEDEREEN VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP !!

quote: Moon38 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-04-2008 15:15:59'));

Ben nu net 5 weken (en 4 dagen) zwanger van onze derde. (26 Dec.'08 uitgerekend)

Hoi Moon,

Super zeg de 3de.
Ik ben ook 5 weken en 4 dagen vanddaag.
Super om te weten dat we precies gelijk lopen!
Wij gaan ook het lijstje aan mijn schoonouders geven!
Mijn moeder woont in canada dus die gaan we het via de webcam vertellen!
Wij gaan het vertellen op moederdag.

Liefs
Anita

Terug
Bovenaan