Vertellen aan ouders voor of na de kerst?

Christiana

New member
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 5 weken zwanger. Erg pril nog dus.. Het is mijn eerste zwangerschap en wil het eigenlijk al een week van de daken schreeuwen zo blij ben ik! Wel heb ik het gevoel dat het beter is even te wachten met vertellen tot na de eerste echo. Maar nu komt dus de kerst eraan en zit ik aan het kerstdiner met mijn ouders en schoonouders. De steak tartare, carpaccio, en biefstuk vliegen je om de oren en wie mij kent weet dat ik daar echt dol op ben.

Hoe ga ik deze gerechten overslaan zonder dat iemand wat door hebt? Of is het dan verstandig om het toch alvast aan me ouders te vertellen zodat ze er rekening mee kunnen houden? Het eten is al in bestelling bij de slager dus andere gerechten opperen heeft geen zin..

Iemand hier ervaring mee of misschien tips voor mij?
 
Ik heb het mijn ouders wel al verteld,, ook omdat wanneer er wel iets mis gaat, ik het fijn vind dat zij er voor mij kunnen zijn.
 
Het is zo persoonlijk wat je prettig vindt. Als je het van de daken wilt schreeuwen zou ik dat doen ? Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap in week 4-5 aan iedereen (familie, vrienden, mensen die dichtbij me staan) verteld. Als het bij mij mis zou gaan zou ik het ook graag met hen willen delen. Ook wel een mooi moment, met kerst!
Anders kun je nog een smoes verzinnen waardoor je even geen rauw vlees eet, of alcohol drinkt, geen idee of je daarmee weg komt. Misschien kun je wel zeggen dat je zwanger probeert te worden en daarom alvast gezond eet/niet drinkt? Of je maakt ze wijs dat je een bijzonder dieet aan het volgen bent om af te vallen? Of je gebruikt een antibioticakuur waarbij je geen rauw vlees mag eten? (??) Je kunt altijd nog zeggen dat je je niet lekker voelt en daarom niet/weinig eet.
Van harte gefeliciteerd!!! ?
 
Hoi Christiana,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het gevoel helemaal, toen ik zwanger was wilde ik het eigenlijk het liefst meteen aan iedereen vertellen. Dat hebben we bij onze ouders dan ook gewoon gedaan bij 7 weken. Ik had toen nog geen echo gehad. Waarom wil jij wachten tot na de echo? Ook als het mis gaat vond ik dat iets dat mijn ouders mochten weten. En hoe leuk is het voor de opa's en oma's to be om zo'n leuk kerstbericht te ontvangen!!
Mocht je toch het nieuws nog even voor je willen houden en het rauwe vlees willen vermijden, misschien een buikgriepje faken?
Fijne kerst en geniet van je zwangerschap!
 
Ik had twee jaar geleden jaar precies hetzelfde “probleem”. Ik had een positieve test op 25-12 maar er stonden dingen op het menu die ik niet mocht. Dat zou enorm opvallen dus we hebben het mijn ouders meteen die dag verteld. Zij waren de enige die kwamen eten dus ik hoefde het verder nog niet te delen. Ik vond het daarnaast ook wel prettig dat ze het wisten. 
 
Wij hebben het twee jaar geleden verteld met kerst. Ik was toen volgens mij 7 weken zwanger. We hadden wel een eerste echo gehad met hartactie, maarja.. dat is dan ook nog zo pril. Ik zou het ook verteld hebben als ik die echo niet gehad had!
 
Terug
Bovenaan