Vertellen aan ouders voor of na de kerst?

Ik ben nu 11+1 van de eerste en mijn ouders krijgen het ook pas te horen met kerst. Heb al heel lang mn mond moeten houden.

Mn moeder is ondertussen jarig geweest. Ik ben jarig geweest. Sinterklaas. En nu komt kerst er aan.

Eindelijk
 
Van harte gefeliciteerd. Wij hebben gewacht tot 9 weken. Niet omdat we meer zekerheid wilden maar omdat mijn ouders toen 45 jaar getrouwd waren en we ze eigenlijk geen mooier cadeau konden geven dan opa en oma worden. Ik kwam er op de dag van mijn vaders verjaardag achter dat ik zwanger was. Jeetje wat wilde ik het graag delen, maar heb mijn mond dicht kunnen houden. Onze verloskundige vroeg ons waarom we wilden wachten met vertellen. Toen we het uitlegden begreep ze het. Ze geeft normaal gesproken altijd het advies om het wel gewoon te vertellen. Zo deel je samen de vreugde, maar ook het verdriet als het niet goed mocht gaan. 
En wat is er nu mooier om met kerst (vooral in deze tijd) zo’n geweldig nieuws te horen en te vertellen. Mijn vader heeft het die avond in het restaurant waar we aten, tegen iedereen verteld die langs onze tafel liep. Geniet van de voorbereiding en het moment zelf. Ik vond het heerlijk om die gezichten van mijn ouders en schoonouders te zien. Kan er nog emotioneel van worden als ik eraan terug denk.
 
Terug
Bovenaan