vertellen dat je zwanger bent

Is het raar om al met 5 weken te gaan vertellen dat je zwanger bent?
Als het niet goed gaat, moet toch ook iedereen het weten. Dan kan je toch net zo goed de vreugde delen in de hoop dat het allemaal goed gaat?
Ik krijg zulke vreemde reacties van mensen terwijl in het zwangerschapsboek het staat dat je het best snel kan vertellen!
Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes
 
Hoi, Ik ben zooo misselijk, Echt de hele dag door , ik ga niet overgeven maar het blijft zo hangen , en ik voel me ontzettend weeig.In een zwangerschapsboek stond dat gembercapsules helpen , maar de drogist zei dat dat niet mag de eerste 3 maanden.Weet iemand een verzachtend middeltje tegen deze vervelende kwaal?
Groetjes Sophie
 
Hoi,

Het is per persoon heel verschillend wanneer je tegen iemand zegt. wij hebben met 5 weken onze ouders en een stel vrienden ingelicht. tevens heb ik het verteld tegen een goede vriendin. Ik moest het gewoon delen. Op mijn werk heb ik het met ongeveer 9,5 weken verteld. Ik Kon het niet meer verbergen. Ze zagen namelijk al dat er iets aan de hand was. Verder hebben we de andere mensen ingelicht naar onze 1e echo die ik met 9,5 week heb gehad. daarop was alles goed dus waarom nog voor je houden.

Je moet zelf bepalen wanneer je het dus tegen mensen zegt. Als jij denkt dat je er goed aan doet om het te delen moet je dat vooral ook doen en je moet zeker niet op de reacties van andere letten maar lekker aan jezelf denken.
Veel plezier met het verspreiden van het geweldige nieuws.

liefs Danielle, 16 weken en 3 dagen
 
Hey,
Wij hebben het met 6 weken aan mn moeder en mijn schoonouders verteld. Het was kerst zodoende. Ik had zelf zoiets van :'stel dat het misgaat vind ik het fijn als ze van de zwangerschap afweten'. Succes
Tanja
 
je moet gewoon doen wat je gevoel zegt kan me voorstellen dat je het wil delen . en wat je zelf ook al aangeef is als het mis zou gaan wil je er ook over praten . ik heb het in iedergeval wel snel aan me ouders verteld en schoonmoeder en me collega's want die zagen dat er wat aan de hand was en aangezien het allemaal meiden zijn kan je zoiets niet verbergen. en het fijne ervan vond ik is als je je een beetje rot voelt of niet lekker kan je het delen het heeft mij iedergeval geholpen . ik hoef nog maar 5 weken en ze hebben me goed erdoorheen geholpen nou suc6 groetjes martine
 
Mijn allerbeste vriendinnen en onze ouders en broers hebben we het wel al heel vroeg verteld. Als het in een vroeg stadium mis gaat zouden dit ook de mensen zijn waar ik dit mee zou delen. De overige mensen hebben moeten wachten tot na onze eerste echo.
 
Hoi, gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is hoor! Toen mijn zwangerschapstest positief was heb ik eerst mijn zus en ouders gebeld om het gelijk te vertellen. Ik was zo ongelovelijk blij en gelukkig dat ik het wilde vertellen. Je kunt het ook zo bekijken; je bent nu toch zwanger???!!! Mocht het in een vervelend geval verkeerd gaan, dan zijn er in ieder geval een aantal mensen op de hoogte en kunnen ze je steunen. Zelfs mijn werkgever wist het een dag nadat de test positief was, maar ja, we zitten met zijn 2tjes. Dit was ook toppie, want va.dat moment werd ik echt in de watten gelegd en als ik me misselijk voelde kon ik later beginnen en ook eerder naar huis gaan.
Heel veel plezier met je zwangerschap!
Groetjes, Chris (mv.Sanne 1-3-04)
 
Inderdaad doen wat je hart je ingeeft. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap met 6 weken aan de 'naasten' verteld, en met 11 weken op het werk.
Onthoud echter wel dat het niet altijd even fijn is als iedereen ervan weet als het mis gaat. Mijn vorige zwangerschap is op een ontzettend nare en ingrijpende manier misgegaan met een dikke 14 weken. Hoewel het fijn is om erover te praten (vooral met je hechte vrienden en familie) wordt je al die vragen en medelijdende blikken van collega's op een gegeven moment echt spuugzat. Ik heb toen 1000en malen gewenst dat ik het hen nog niet had verteld. Juist als je verdriet hebt, is het namelijk soms fijn in om een omgeving te zijn waar niemand (of weningen) er iets vanaf weten. Dan kan je het zelf namelijk ook even vergeten.
Gr. Marjon
 
Terug
Bovenaan