vertellen dat je zwanger bent

je moet niemand vertellen dat je zwanger bent net zo min dat je het moet vertellen als het mis gaat. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Wij hebben het mijn schoonouders en mijn moeder afgelopen weekend verteld met bijna 12 weken. Omdat ik het zelf niet geloofde hebben we de echo afgewacht. Ik heb het met 6 of 7 weken wel tegen mijn beste vriendin gezegd. We gingen een weekend weg en aangezien we dan meestal aardig aan de zuip gaan, kon ik er niet omheen. Ook met het idee dat ik het in ieder geval met iemand zou kunnen delen als het mis zou gaan natuurlijk.

Gisteren hebben we het de broer van mijn vriend verteld en aanstaande zaterdag zijn mijn zussen en broer aan de beurt op de eerste verjaardag van ons eerste neefje.
 
Je moet doen waarbij jezelf goed voelt. Ik heb de test gedaan en binnen een uur wisten mijn ouders, broertje en schoonzusje het al! Ik wilde het graag met ze delen en ja als het dan toch verkeerd gaat, dan zouden ze er ook voor me zijn..
Groetjes jeanet
13 weken en 4 dagen
 
Inderdaad, doen waar je je goed bij voelt!

Ik schreeuwde het echt van de daken (behalve op mijn werk, daar pas bij 15 wk), want ik ken mezelf; ik had het ook met iedereen willen delen als het mis was gegaan en ik had zoiets: als het mis gaat, dan wil ik dat delen, maar dan wist niemand dat ik uberhaupt zwanger was.... En bovendien, wat zijn de kansen dat het mis gaat? Okee, die zijn er, maar meestal gaat het gelukkig gewoon goed!

En daarbij hadden 2 mensen in mijn omgeving heel veel moeite met mijn zwangerschap, die hebben tenminste lekker de tijd gekregen om eraan te wennen. Al heb ik hen hun reactie nog niet helemaal vergeven, maar da ´s weer een heel ander verhaal...
 
Wij hebben het zo vroeg alleen verteld aan de mensen, van wie we ook wilden dat ze het zouden weten als het mis zou gaat. Dus naaste familie en heel goede vrienden.
Maar het is per persoon verschillend. Als je het wilt vertellen en je hebt er geen probleem mee dat diezelfde personen het dus ook komen te weten als het misgaat, dan vertel je het. Is geen vuistregel voor. Succes!
 
Terug
Bovenaan