vertellen dat je zwanger bent

ik wilde het ook meteen tegen iedereen (lees beste vriendin en ouders) vertellen, maar heb je tweede test afgewacht. Nu achteraf ben ik blij, het is nl fout gegaan. Ik zou dus in ieder geval twee keer testen voordat je het verteld.

Liefs Lotte
 
dag anoniempje!

Ikzelf vind het niet heel raar dat je het kwijt wilt dat je zwanger bent.
Mijn eigen ervaring is wel iets anders,ben momenteel voor de 3e keer zwanger en het is al 2 keer daarvan fout gegaan.
Bij de 2e keer was ik 7 week heen toen ik het mijn ouders en schoonouders verteld heb.
Op zich niets ergs aan zou je denken,maar het is inderdaad wat meer mensen hier zeggen.
als het fout gaat,heb je wel het voordeel dat je mensen om je heen hebt die je steunen,maar in mijn geval was het ook erg gewenst door mijn ouders en met name mijn stiefmoeder,en zij zit er nog steeds wel mee dat het fout is gegaan.en dat is ook niet heel makkelijk ook voor je ouders en schoonouders niet.

ik hoop in ieder geval dat jij doet wat je hart je ingeeft.


liefs

c
 
Ik ben zelf ook iemand die niet snel genoeg het grote nieuws kan vertellen, en iedereen genoot met me mee. Ik heb 2 keer een miskraam gehad dat we er pas met 18 weken achter kwamen dat het met 15 weken was overleden.Dan weet iedereen al lang en breed dat je zwanger bent ht is immers ook al goed te zien. En ik was blij dat iedereen die nu met mij verdrietig was dat het misgegaan was ook met me had genoten toen we nog dachten dat het goed was.
Nu benik weer zwanger 12 weken en mijn moeder en vriendin had ik dezelfde dag nog vertelden mijn collega's en bekenden met 9 weken. Iedereen duimt met me mee dat het nu wel goed gaat, dat is heel fijn! geloof dat maar!
Groetjes Simone
 
Bij mij is het met 11 weken mis gegaan en was er tijdens mijn zwangerschap zo mee bezig met wie het wel en wie het niet vertellen.Nu is bijna iedereen er van op de hoogte dat ik een miskraam heb gehad dat ik het beter had kunnen vertellen dat ik zwanger was ,want dit blijft toch een mooiere periode om het te delen met mensen.Tijdens je zwangerschap leeft iedereen met je mee en nu na mijn miskraam moeten mensen er nog aan wennen dat ik zwanger ben geweest en weten maar moeilijk om hier mee om te gaan.Zodra ik zwanger ben vertel ik het ook sneller hoor.Weer een wijze les die ik ervan opgestoken heb.Liefs Yvon
 
wij hebben het ook verteld aan iedereen dat ik zwager was
en het voelde echt goed
zo dacht ik ook als het fout gaat wil je ook wel kut voelen en als niemand het weet moet je je groot houden
gelukkig is alles goed gegaan
enigste nadeel als je zegt dat je zwanger bent kijken ze gelijk naar je buik
ook als er nog nix te zien is
marijke
 
Wij hebben mensen dichtbij ook meteen verteld, de rest na de beruchte 12 weken.

Als het fout zou gaan en alle kassa-grietjes vragen "Hoe is 't nou?" is dat ook niet fijn. Mijn zus' ervaring....
Die vertelde 't echt tegen IEDEREEN. Toen ging 't fout. Zelfs die grietjes keken naar 'r met zo'n medelijden-blik. Vond ze ook irritant.
Wij hebben ons lesje dus geleerd!

Maar.... doen wat jij en je partner het fijnst vinden!
 
wij hebben t na de test eerst even voor ons gehouden en daarna met zo'n 7 weken aan onze ouders en zussen verteld en mijn beste vriendin (die overigens als enige wist dat we er mee bezig waren) en verder gewacht met vertellen tot de eerste echo die ik met ruim 10 wk kreeg. wij vonden t n fijn idee dat als er iest mis zou gaan de paar mensen in onze directe omgeving ervan af wisten...
maar dat is persoonlijk. ik vind t dus niet rara dat je t nu al verteld. fijne zwangerschap gr fie (30 wk)
 
Terug
Bovenaan