Vertellen of niet? En hoe?

mijn moeder en schoonmoeder heb ik het meteen verteld.
mijn broer en zijn zus en broer deze week. (nu 6 weken zwanger).
hoe.... mijn zoon had een shirt aan met daarop de tekst: ik ben stoer want ik wordt een grote broer.
iedereen moet nog wel zijn mond houden hoor.
werk en vrienden krijgen het nog niet te horen. ik vind het ook zo moeilijk om mijn mond te houden. had ik bij de eerste geen last van. heb ik het pas verteld toen ik 11 weken zwanger was. je kan het nu ook al zo goed zien.

Hey,

1 dag nadat ik het wist heb ik het gelijk tegen m`n vriendin verteld. Ik kon het niet voor me houden. Zondag zijn we bij m`n schoonouders langs geweest om het te vertellen. Zij waren helmaal gelukkig. Zij zullen voor het eerst opa en oma worden. Mijn ouders weten het nog niet. Zal dat over een week of 2 gaan doen denk.

Groetjes, Marieke

hey,

je moet doen waar jullie je goed bij voelen. als je het graag wil delen, moet je dat denk ik vooral doen. dan kun je het verdriet ook delen als het mis mocht gaan.

wij hebben het onze ouders verteld met een voorleesboek: "ik vind je lief, oma" en "ik vind je lief, opa". mooie reacties!

succes met vertellen/nog even smoesjes verzinnen.

liefs!

Gisterenochtend ben ik er achter gekomen dat ik in verwachting ben van ons 1e kindje. De eerste die ik het verteld heb is mijn zus. Zij was ook de enige die wist dat we er al een tijdje mee bezig waren.

Ik wilde het eigenlijk nog stil houden tot ik bij de huisarts langs was geweest, maar mijn vriend is zo door het dolle heen dat hij zijn ouders het meteen wilde vertellen. Can't blame him, zulk nieuws wil je het liefst van de daken schreeuwen toch?
We hebben een foto gemaakt van de test "zwanger 3+" meteen uit laten printen, ingelijst, papiertje er omheen en aan ze gegeven. Ze barstte zin tranen uit van geluk! Morgen zijn mijn ouders aan de beurt, op dezelfde manier.

Wij willen het nog even niet vertellen, ben nu 6 weken en wil het pas rond 12 weken vertellen ivm miskraam in sept. Ik voel mij ook goed, wel erg moe maar dat is te verbergen. Toch vind ik het erg moeilijk want ik zie iedere dag wel iemand van mijn familie.
Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk wanneer je het verteld maar 6 weken vind ik erg vroeg..

Ilzaa, wat een leuke manier!!en wat heerlijk dat ze zoo blij waren!

Mamamar, ook jouw punt kan ik heel goed begrijpen, wij gaan het wel vroeg vertellen omdat mijn dochter het gewoon door heeft en ik wil het haar zo graag zelf vertellen op een leuke manier! ze zei laatst aan tafel het is mijn wens mama!
ik heb ook al eens een miskraam gehad maar ja het kan ook later nog fout gaan denk ik dan maar!
ik ga er gewoon van uit dat alles goed zit!

liefs

Als eerste gefeliciteerd. Ik ben al een week in twijfel wat betreft het vertellen. Bij de eerste hebben we tot twaalf weken gewacht en op een taart de foto van de echo gedaan. We kregen die dag ook de sleutel van ons nieuwe huis dus dat was een mooi moment om iedereen naar ons huis te lokken. Nu weten mijn twee trainers het omdat ik me van de week tijdens de trainen heel erg slecht voelde en ik een paar dagen ervoor ook een coachingsessie had gehad met de een. Maar het bleek dat ik gewoon een buikgriepje had en dat ik van de zwangerschap waarschijnlijk alleen maar heel erg vermoeid ben. ( snel buiten adem enzo) Dus ik weet het ook nog niet. In eerste instantie wil ik ook mijn dochter een t-shirt laten dragen met een tekst erop. Maar dat hebben mijn ouders een half jaartje geleden ook al gezien bij mijn neefje, ben dus nog aan het bedenken naar wat origineels. Zit te denken aan het boekje kleine pluis, en die aan mijn dochter te geven en dan aan oma laten zien, maar ik weet niet of ze het dan door hebben. (sorry voor het lange verhaal)

Ok, leuk om jullie reacties te lezen...
Wij hebben het inmiddels verteld aan wederzijdse ouders.
Het is over drie weken carnaval, en dan zal iedereen er sowieso wel achter komen. Dus aangezien mijn vader jarig was vrijdag leek ons dit een goed moment, zij moesten het natuurlijk als een van de eerste weten. Ik vond op internet het gedichtje:

Je kunt me nog niet horen,
Je kunt me nog niet zien,
Maar als ik ben geboren
Mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?

Dit heb ik ingelijst en gegeven. Volgende dag ook aan schoonouders. Dus die weten het.
Vrienden wacht ik toch maar tot na het eerst vk bezoek. Dus dat betekend dat zijn het horen als ik 8.5 week ben. Een week voor de carnaval. Heb een T-shirt voor mijn man laten drukken met twee voetjes er op met erboven de tekst: Sst nog niet vertellen, en dan eronder in kleinere letters: ik wordt papa.
Dat trekt hij dan aan...

Mag inmiddels niet meer in huis gerookt worden, dus gister heeft het bezoek buiten gestaan. Heb gezegd dat het is omdat de afwijking aan mijn stembanden erger is geworden... Maar er zullen ongetwijfeld vrienden zijn die het verdacht vinden

Terug
Bovenaan