vervolg 3: wie stopt ook met de pil in augustus?? Quinta, Daffy, martine, taraneh, zonnetje!!!

hoi meiden,

erg leuk ja dat er weer wat vaker geschreven word!
marise ik zou als ik jou was gewoon sexen wanneer je zint hebt en niet gelijk gaan beginnen met tempen enzo..kan je na een aantal maanden altijd gaan doen,ik denk hoe relaxer je erin stapt hoe beter zeg maar,dan heb je die druk niet van we moeten nu sexen want ik heb bijna me eisprong..maar ja dat is maar wat je prettig vind natuurlijk.ik heb toen 1 keer ovularie testen gekocht omdat iik me eisprong voelde en zeker wilde weten dat dat het was en dat klopte ook mijn cyclus was zeer onregelmatig maar toch opeens zwanger!dan is het helemaal een verassing! (en nog van 2 ook haha)

heerlijk ja dat meisjes shoppen,echt leuke dingen gekocht!
meiden ik ga lekker slapen tot snel!

liefs zonnetje

Hoi meiden!

Marise, je kunt al gewoon met foliumzuur beginnen hoor, dit kan helemaal geen kwaad. Ik ben er een maand voordat ik met de pil stopte mee begonnen.
Het tempen enz zou ik inderdaad ook gewoon nog even laten zitten, dit legt er gelijk weer zo'n druk op. Ik ben wel al snel gaan werken met ovulatietesten, maar dat deed ik alleen omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb, zonder die testen had ik helemaal geen idee waar ik aan toe was. Nu moet ik wel elke dag mijn temperatuur opmeten omdat de gyneacoloog deze nodig heeft om straks te kunnen bepalen of ik met behulp van de medicijnen een eisprong heb gehad, want mijn eitjes rijpen van nature niet goed. Maar ik vind het best belastend om elke morgen te temperaturen, je bent er dan gelijk aan het begin van de dag alweer heel erg mee bezig. Dus als ik jou was zou ik dit in het begin nog even laten voor wat het is.

Meiden, ik begin nu toch echt zenuwachtig te worden voor de echo van vrijdag. Ik sta op zich heel positief in het hele verhaal met de Clomid pillen enz. Maar ik ben nu gewoon erg bang dat het nog niet heeft aangeslagen en er dus geen goed eitje te zien is vrijdag. Dat zou echt zo'n enorme teleurstelling zijn! Ik probeer mijn gedachten maar zoveel mogelijk te verzetten, maar dat is niet altijd even gemakkelijk. Heb van mijn zus een hele stapel tijdschriften over zwangerschap en baby's meegekregen, dus die ben ik maar aan het verslinden op de bank om de tijd een beetje door te komen.

Liefs Daffy

Ik was ook zeker niet van plan om (nu al ) te gaan temperaturen. Alleen als het echt nodig is. We zijn gewoon van plan te sexen wanneer we zin hebben en niet er enorm mee bezig zijn.
Maar het was meer een vraag, uit nieuwsgierigheid naar jullie....

Xx

hoi meiden,

spannend daffy vrijdag!ik duim voor je dat er een eicel rijpt!en je moet maar zo denken,stel dat er nog geen eitje rijpt dat doen ze de hoeveel mg clomid omhoog,je hebt nu denk ik 50mg?1pil per dag dan krijg je waarschijnlijk 100mg 2 pillen per dag.ik heb me er toen de tijd best in verdiept en dit van een medeforum ze had ook clomid en is heel snel zwanger geraakt dus maakt je niet te druk,komt allemaal goed!hoelaat moet je vrijdag?

wel leuk he dat er meer geschreven word!ik zit te wachten tot de babylamer geleverd word!erg leuk!gister nog wat ideen opgedaan,je hebt ook zoveel keus..
me buik begint echt lekker te groeien heb denk ik afgelopen week een groiespurt gehad buikje is een stuk duidelijker zichtbaar.ben nog steeds maar 1 kilo aangekomen.erg netjes.
meiden tot snel!

liefs zonnetje

Hi meiden,
Daffy, denk aan je morgen. Je laat wel weten hoe het gegaan is he?
Marise, ik kan me echt voorstellen dat je haast niet kan wachten.. Ik heb niet getemteratuurt, maar door goed op te letten, kun je wel inzicht krijgen in je cyclus. Ik was 2 mnd met de pil gestopt terwijl we een condoom gebruikten. Ik had toen goed in de gaten wanneer mijn eisprong was door de afscheiding (lekker verhaal he). De maand erna wist ik precies wanneer we kans hadden en was ik ook gelijk zwanger. Ik besef heeel goed dat hier ook een flinke dosis geluk bij is gekomen.
Zonnetje, leuk dat je een buikje begint te krijgen. Dan wordt het ook voor de omgeving reeeel he. Je zal best aardig aankomen met die twee meiden, maar uiteindelijk raak je ook 2x zoveel kwijt! 1 kilo is echt supernetjes.
Vandaag ben ik alweer 34 wk..de tijd gaat zoo snel! Ik schrijf me suf aan lijstjes om een beetje overzicht te houden in de nestelchaos hier :). Ik heb er echt zin in om alles in orde te hebben voor de kleine, dus verveel me nu geen moment!
x Taraneh

hoi meiden,

daffy ook ik denk aan je morgen,ben heel benieuwd!
taraneh 34 wk al..jeetje gaat opeens hard he!leuk hoor dat je zo bezig bent met alles op orde maken!wel al bijna klaar?zeker leuk dat me omgeving nu ook echt ziet dat ik zwanger ben,vaak raken ze dan ook ff je buik aan..das best gek vind ik maar tot nu toe vind ik het niet erg,zijn allemaal mensen die ik ken.ik alweer 19 wk hopelijk blijft het een beetje normaal wat ik in totaal ga aankomen maar de meisjes nemeen best veel van me dus denk dat he t mee gaat vallen..en ach anders maakt het me ook niet uit eigenlijk.

tot snel!

liefs zonnetje

Hey lieve meiden,

Bedankt voor jullie steun. Ik zit hier echt mijn zenuwen te bedwingen. Nog maar heel eventjes wachten en dan weten we of de Clomid helpt. We denken zelf dat we nu een eisprong hebben, dus zijn flink aan het klussen geslagen, hi hi.
Vanavond een leuk avondje buiten de deur, dus dan kan ik eventjes mijn gedachten verzetten en morgenochtend vroeg naar het ziekenhuis.
Laat jullie morgen gelijk even weten hoe het is gegaan!

Liefs Daffy

Nou daar ben ik dan weer. Net terug van het ziekenhuis. Gelukkig allemaal heel positief, wat een opluchting!! De temperatuurcurve en de echo waren goed, het lijkt erop dat er inderdaad een eisprong heeft plaatsgevonden in de afgelopen dagen. Net nog even bloed laten prikken en dat zal de definitieve uitslag geven. Daar bellen ze me maandag over met de uitslag. Al met al ziet het er naar uit dat de Clomid werkt!

Ik durf er nog niet helemaal op te vertrouwen, maar ben wel heel erg blij dat het er allemaal zo goed uit ziet. Dan zouden we eindelijk een eerlijke kans hebben om zwanger te worden deze maand.

En als het deze maand niet lukt om zwanger te worden moeten we volgende maand terugkomen voor een samenlevingstest, omdat de Clomid het baarmoederslijmvlies in de baarmoedermond weer negatief zou kunnen beïnvloeden waardoor de spermacellen niet goed kunnen overleven.

Wat een verhaal weer he?! Ik ga nu maar weer duimen voor een goede bloeduitslag maandag!

Liefs Daffy

Terug
Bovenaan