Vervroegde 1e echo, iemand ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Zijn er meiden die ervaring hebben met een vervroegde 1e echo? Hoe ver was je toen en wat was er te zien?
Reden dat ik dit vraag is dat ik hiervoor een miskraam heb gehad en nu aangeboden heb gekregen om vanaf week 6 echo's te laten maken. Nu wil ik dit aan de ene kant heel graag, omdat ik het allemaal wel erg spannend vind, maar aan de andere kant ben ik ook bang voor een 'onzekere' echo, dus dat het kindje net wat jonger is dan we denken en er dus NOG geen hartje te zien is.
(een echo in week 7 is geen optie want dan zit ik in het buitenland). Er staat in ieder geval een afspraak voor week 8. Wat is wijsheid...geduld hebben tot week 8 of toch al in week 6/6en'nhalf gaan...
(de verloskundige zei dat ze het aan ons overlaten, dus met risico dat 't kindje jonger is en we nog niets met zekerheid kunnen zien)
Dankjewel!
groetjes Sab

heey ik had mijn eerste echo met 5 weken en 2 dagen en daar was natuurlijk nog weinig te zien alleen een vruchtzakje met iets erin.
maar ik wist toen ook nog niet precies hoelang ik zwanger was, dacht misschien al iets langer..
toen zeiden ze dus ook dat het nog alle kanten op kon gaan want er was nog geen hartje te zien
maar kon heel goed dat ik nog korter zwanger was
eigenlijk vond ik het toch wel fijn toen om te zien dat ik idd zwanger was en het kon ook best dat het iets korter was
toen heb ik 2 weken later de 2e echo gehad en dat was prachtig te zien hoe het gegroeit al was en een heel mooi klopend hartje
ik was toen 7 weken en 2 dagen zwanger
dus het klopte iets korter

word wel heel lang verhaal zo hahaha
maar goed ben nu 21 weken zwanger en heb vorige week 20 weken echo gehad
het is een prachtige jongen en alles duidelijk te zien en alles zag er goed uit

beetje lang verhaal maar hopelijk heb je er wat aan
vertrouw erop dat het goed is
succes xx

Hoi Sab,

Ik ben zelf met 8 weken precies voor de eerste echo geweest, bij ons laten ze je niet veel vroeger komen, omdat er dan inderdaad misschien nog niets te zien is. Het kindje was precies 8 weken, het hartje klopte, het was heel fijn om het te zien! Volgende week mag ik weer (12 weken), en het blijft spannend. Ik zou zeggen, doe wat voor jou het beste voelt. En of het nou goed is of niet, op een echo kun je het helaas alleen maar zien, je kunt er niets aan veranderen. Het is dus medisch gezien echt geen probleem om later te gaan, het is puur voor jezelf: zit je erg in spanning, dan zou ik gaan: zien ze wat dan is dat mooi meegenomen, zien ze niets dan moet je je heel goed bedenken dat dat niets hoeft te betekenen. Vind je dat makkelijker gezegd dan gedaan, wacht dan lekker tot na je vakantie! Succes ermee,

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Ik ben ook met 8 weken gegaan, omdat ik alweer snel zwanger ben geworden van een derde en ze zeker wilden zijn dat alles goed was. Dat was het wel, want ik ben nu alweer ruim 35 weken zwanger.

Groeten Elle

Hoi!

Ik ben ivm eerdere miskraam dit keer met 5,5 week voor een echo geweest, en het hartje klopte toen al..............
Ik vind het een lastige keuze, het is namelijk heel goed mogelijk dat je wel wat ziet, mocht je nog niet zo veel zien kun je daar dan mee om gaan...................dat is dan de vraag en kan alleen jij beslissen. Maar het is dus wel degelijk mogelijk om al iets te zien hoor!
Succes met je keuze en laat je even weten hoe de echo was??

Liefs Rimke
16+4 weken

Hoi!

Ik had met 6w2dg m'n eerste echo want ik wist niet meer wanneer m'n laatste menstruatie precies was.
D'r was een vruchtzakje met een 0,51cm 'iets' erin. Het hartje klopte pas zei de arts 109bpm (vorige week 158bpm).
In jouw situatie zou ik wachten, t blijft spannend om er naar toe te leven en het zou niet leuk zijn als je 'teleurgesteld' zou worden als t hartje nog niet klopt.
Ik wens je een fijne zwangerschap!!!!!!
groetjes,Priscilla

hoi,
Ik heb vorige maand ook een miskraam gehad, en ben nu (morgen) weer 6 weken zwanger, Vorige keer ging het met 5 weken mis, dus al heel snel
Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld voor een afspraak, die heb ik nu 1 april
Maar omdat ik zo,n last heb van menstruatiepijn en dat het daarbij toch ook  weer verkeerd kan gaan  mocht ik eventueel al een eerdere echo, volgende week, dat zou dan met 7 weken zijn.
Ik twijfelde heel erg omdat de eerste 12 weken heel onzeker zijn met een zwangerschap, en als je dan het hartje gehoord heb met 7 weken kan het daarna nog steeds fout gaan, en dus heb ik nu besloten om geen echo te doen en gewoon maar af te wachten,
Ik twijfel wel heeeeeeel erg hoor, want als je het hartje ziet kan het je onzekerheid misschien ook wel erg verminderen.
Echt veel advies geef ik je ook niet met mijn verhaal, maar je moet gewoon doen wat je wil.
Volg je gevoel.
Ene misschien bel ik de verlos nog wel op voor toch een echo.

liefs hunny

hallo!
dankjulliewel!
we hebben besloten om toch te wachten tot week 8, tenzij er 'rare' dingen gebeuren of tenzij ik me echt veel te veel zorgen maak, want dat lijkt me ook niet gezond.
ik wil daarna gewoon echt om de week een echo om te kijken of het goed blijft gaan. vorige keer heeft m'n lichaam het ook niet aangegeven dat het kindje niet meer leefde.

ik weet je naam even niet meer, maar degene die met 7 weken een echo kan krijgen maar toch nog langer wacht, kun jij niet ook wat meer echo's krijgen? om de week een ofzo? bij mij had het ziekenhuis dat aangeboden.
groetjes!
sab

Terug
Bovenaan