Vervroegde 1e echo, iemand ervaring?

hoi sab

Ik denk dat je mij bedoeld met de echo van 7 weken.
Ik heb verder geen meerdere echo's aangeboden gekregen.
vorige week heb ik de ha gebeld en die vond het onzin om een eerdere echo te laten maken, dus ja daar heb je dan niet veel op te zeggen.
Vanmorgen de verlos voor het eerst gebeld omdat ik eerst verder zwanger wilde zijn als de vorige keer. En van haar mocht ik dan volgende week eventueel een 7 weken echo laten maken maar daar zei ze dan ook bij dat het nog geen garantie geeft
Ik heb behoorlijk zitten twijfelen en mn vriend gebeld, en heb na het gesprek met mn vriend besloten om tot de termijn echo van een week of 11/12 te wachten, omdat er nog zoveel fout kan gaan in de 7e week en de 12e week,
En als ik dan dol gelukkig het hartje volgende week ziet en stel dat het dan met 12 weken niet meer klopt heb ik er niks aan gehad.
Ik moet er maar zo positief mogelijk tegen aan kijken dat die 5 a 6 weken zo voorbij zijn en dat ik dan een echo mag.
Ik wil eigenlijk met 11 weken, want in die week heb ik een mooi moment dat al mijn collega's bij elkaar zijn om het te vertellen. en ik vertel het niet eerder voor ik die echo gehad heb.

Veel succes met wachten en ik hoop zo voor ons allemaal dat het gewoon goed gaat.

liefs hunny

hoi,
ik had mijn eerste echo ook al met 8 weken en gelukkig was het hartje al te horen( nog niet te zien) je moet zelf beslissen wat je wilt want kan je wel wachten tot 8 weken maar als je constant in de zenuwen zit! geeft dat ook een rot gevoel maar als het je lukt zal ik zeker wachten tot 8 weken!

Nou succes en ik hoop dat alles goed gaat    

ook ik heb een vervroegte echo gehad ook omdat ik een miskraam had gehad..
leeg vruchtzakje??
toen ik weer zwanger was heb ik een echo gehad met 5+3 dagen toen was er helaas nog niks te zien een week later wel en een kloppend hartje..
toen mocht ik met 9w en bijna 12 week terug komen voor echo...

ben nu 15w en3dagen zwanger van de 2de

liefs mama van 1

Hallo,

ik heb ook een echo gehad met 6w 1d en het toen was er ook nog niet echt veel te zien. Maar het belangrijkst was dat het hartje al kloptte.
Ik heb weleens gelezen dat ze met de 6wk toch wel een hartje moeten kunnen zien kloppen...
Ik vind het ook een moeilijke keuze, en kan deze voor jou niet maken.
Maar zelf zou ik wel voor de echo gaan, juist omdat je rond de 6wk bent.

Laat je nog ff weten wat je keus was??

Groetjes Debby.

Hoi;
Met mijn dochter heb ik de eerste echo gehad met 5 w en 6 dg. Er was alleen een dooierzak te zien, verder nog niets. Met 7 w en 4 dg kreeg ik de tweede en toen klopte het hartje en kon je al armpjes en beentjes zien.

Succes.

groetjes Finduilas

Ik heb in 2006 ook een miskraam gehad. Meteen daarna telde ik weer aan. Ik kreeg ook een echo met 5 weken. Ik kreeg elke week een echo. Tot 12 weken toe. Ik vond t zelf erg prettig omdat de miskraam hard was aangekomen. Ik kwam er pas met 11 weken en 5 dagen achter.

Gr linda

hoi!
dankjewel voor jullie reacties!
uiteindelijk hebben we besloten nog 2 weken geduld te hebben (waarvan 1 week op reis, dus dat scheelde) en hebben we de 1e echo met 8 weken gehad...en hij deed het!! 1,5 cm en armpjes, beentjes en een hartje!! jippiee! nu al ruim 2 weken verder en de onzekerheid is toch weer terug.... na die rottige miskraam is het zo moeilijk om je zorgen opzij te zetten! het liefste zou ik nu nog een echo hebben, maar er was nergens plaats en ze vinden onzekerheid niet 'spoed' genoeg. over 2 weken nog een echo en als dat allemaal goed is denk 'k dat we echt kunnen gaan genieten. doe ik nu ook al hoor, maar die onzekerheid he...
fijne zwangerschap allemaal!!
groetjes sabine

Hoi Sabine,

Wat fijn dat het allemaal goed was! Die onzekerheid blijft helaas meestal nog hoor, ik mocht met 8 weken en dan pas weer met 12, dat vond ik ook zooooo lang. Gelukkig mocht ik de week daarna naar de verloskundige, kon ik het hartje horen. Maar da's ook alweer drieenhalve week geleden, over een paar dagen mag ik weer en ondanks dat ik al dikker begin te worden vind ik het toch spannend! Ik kan niet wachten tot ik het kan voelen.

Geniet er toch maar van hoor, hoe het ook loopt: dat nemen ze je niet af!

Liefs,

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan