Verwerken miskramen en daarna..

Hai Dames,

Ik ben benieuwd naar hoe jullie je miskraam hebben verwerkt.
Ik heb 2 weken geleden voor de tweede keer een miskraam gehad met 6 weken.
Bij de 1e in maart heb ik het weggestopt en me heel sterk gehouden.
Dit keer probeer ik sterk te zijn maar stop het zeker niet weg.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik me er onder voel naast het verdrietige. En dat gevoel uit ik ook gewoon .
Vorige week dacht ik nog niet zo snel zwanger te willen worden..

Ik merk dat ik alweer bezig ben met wanneer ik weer ongesteld moet worden, eisprong en dat soort gedachtes.
En mijn grootste angst is naast dat het weer misgaat. Dat ik niet van de zwangerschap ga genieten.. aangezien een positieve test ook niet direct zorgde voor heel veel vreugde maar angst..

Het leuke aan zwanger worden is er wel een beetje af, m'n wens alleen maar groter..
Vorig jaar zei ik nog dat ik van begin tot eind wilde genieten, want het zou m'n laatste zwangerschap zijn! We hebben al een zoon van bijna 4!

Ben benieuwd naar jullie verhaal!
 
Neee Mandiee wat lees ik nou ?, je hebt weer een mk. Ik ken je nog van een ander forum, wie wacht ook op nod (of zoiets).
ik wil je als eerste heel veel sterkte wensen in deze moeilkijke tijd.
Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad, 1 in oktober/november vorig jaar en 1 in maart/april dit jaar. De laatste vond ik ook veel zwaarder, ook omdat ik toen al 8 weken zou moeten zijn en de eerste ging eerder mis. Ik denk dat het komt omdat je bij jezelf denkt dat het niet 2 x mis kan gaan (althans dat had ik). De eerste periode riep ik heel hard "ik wil niet meer zwanger worden!" Maar elke maand wist ik exact op welke dag ik zat en was er dus toch nog steeds mee bezig. Ik was lid van een geheim fb groepje voor decemder mama's en het heeft mij erg geholpen om daarin te blijven en mee te lezen/beleven met de andere dames. In het begin moest ik wel even slikken bij de termijn echos e.d maar het maakte me weerbaarder en kon mijn verlies beter bevatten/verwerken. Nu een paar maanden later ben ik wel helemaal over het verlies heen en heb weer plezier in de tijd met mijn man en natuurlijk ben ik er wel
mee bezig maar op een positieve manier.
Mijn advies aan jou, geef het tijd en verwerkt het. Praat erover of schrijf erover, huil je verdriet weg. Een litteken zal altijd blijven maar je leert met ermee omgaan. Geef de hoop nooit op ?
Nogmaals heel veel sterkte *knuf ?
 
Ik heb zelf ook 2 miskramen kort op elkaar’ ik heb het niet verwerkt. Wel merk ik dat ik er erg mee bezig ben’ nu alweer opnieuw proberen zwanger te worden. Telkens als mijn maandstonden doorbreken voel ik mij teleurgesteld. Ik denk er vaak aan en mijn gevoel zegt’ dat zodra ik zwanger word het verwerkingsproces sneller zal verlopen. We willen sowieso een kindje en ik weet niet anders hoe ik het verwerken moet. Ik krijg vaak de opmerking (het was nog niks en het hartje was nog niet eens te horen alleen te zien via inwendige echo. Het was maar nog niet eens een centimeter grrr. Voor mij was die centimeter mijn kindje mijn baby’tje dus voor mij was het alles. Blijkbaar begrijpen veel mensen dit niet helaas. Ik wens je veel sterkte ik weet hoe lastig het is. Maar hoe te verwerken daar kan ik je helaas geen advies over geven. Ik zit zelf helaas in dezelfde procedure.
 
Jij ook veel sterkte gewenst mamatje :(.
Dat zijn echt domme opmerkingen waarschijnlijk van mensen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt, het maakt niet uit in welke week het mis is gegaan, het verdriet blijft even groot. Het is een wens die je hebt en de blijdschap als het dan ineens zover is... en dan ineens word je van je roze wolk afgesodemieterd, het maakt dan niks meer uit hoe groot of klein het was, het was een stukje van jou. Op dit forum kan je gelukkig wel je ei kwijt want we zijn zeker niet de enige die dit moeten doorstaan. Ik ken een van de dames waar het dus ook 2 keer mis is gegaan achter elkaar en nu is ze zwanger en het gaat tot nu toe goed, dat zij dat deelt vind ik mooi want dat geeft mij in ieder geval veel hoop.
ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen zijn en dat het goed gaat en jullie deze nare tijd een plekje weten te geven.
liefs x denise
 
Heel veel sterkte.
Probeer op je eigen manier het een plekje te geven. 
Ik heb 3 miskramen gehad helaas. 1 met 11 week 1 met 8 en 1 met 5.
Ik heb toen een doosje geknutseld met daarin de echo's, ik heb veel steun aan mijn vriend gehad en wat vriendinnen. Maar het echt snappen doen veel het niet 'want het is nog niks. Het was zeker wat dus trek je niks van een ieder aan.
Gelukkig zijn wij afgelopen januari de trots te ouders geworden van een gezonde dochter en nu inmiddels in verwachting van nog een dochter.
Dus houdt hoop het komt goed. En genieten de eerste weken zit er denk ik niet in, je blijft het toch in je achterhoofd houden. Probeer veel afleiding te zoeken en vaker op controle en praat erover met je naasten.
 
Heel veel sterkte.
Probeer op je eigen manier het een plekje te geven. 
Ik heb 3 miskramen gehad helaas. 1 met 11 week 1 met 8 en 1 met 5.
Ik heb toen een doosje geknutseld met daarin de echo's, ik heb veel steun aan mijn vriend gehad en wat vriendinnen. Maar het echt snappen doen veel het niet 'want het is nog niks. Het was zeker wat dus trek je niks van een ieder aan.
Gelukkig zijn wij afgelopen januari de trots te ouders geworden van een gezonde dochter en nu inmiddels in verwachting van nog een dochter.
Dus houdt hoop het komt goed. En genieten de eerste weken zit er denk ik niet in, je blijft het toch in je achterhoofd houden. Probeer veel afleiding te zoeken en vaker op controle en praat erover met je naasten.
 
@Dns wat leuk om van jou te lezen! Jaa weer een miskraam.. en idd ergens niet verwacht dat het voor een 2e keer zou gebeuren!
de vk vond t ook niet als mk klinken dus ik heb nog een volle week gedacht zwanger te zijn, en bij de echo bleek m'n baarmoeder leeg..
ook al 2! Ik lees het steeds meer!! Zo rot!!
ik weet niet precies eigenlijk hoe ik me er bij voel. Ja vind t heel kut en ik heb echt nergens Zin in en ik ben moe. Maar ik heb alle dingen die ik moest doen bij de vorige verwerking ook gedaan.. maar heb niet t idee dat het net zo fijn voelt als de vorige x. 
Ja ik riep ook heel hard dat ik de eerste maanden niet bezig ging met zwanger worden... ik hou al weer in de gaten of ik misschien in m'n vruchtbare periode zit. En ik vind t zo rot. Weer dat gedoe en dan wachten op een teleurstelling. Maar ik denk idd ook dat ik me beter voel als ik weer zwanger ben.  
Dus ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ben niet meer zo vrolijk en nuchter en enthousiast als ik altijd was. Dat vind ik ook wel jammer.
daar ligt denk ik het probleem. Het de tijd geven.... 
@mamatje dat is ook heftig 2 kort op elkaar. Bij mij zat er 7 maanden tussen. Elke menstruatie was ik boos em verdrietig. Tot dat ik er achter kwam dat ik het ook niet verwerkt had. Ben met iemand gaan praten en die gaf me mee dat zolang ik dat kindje nog niet los had gelaten en geen plek was voor een ander kindje. Ik heb ons kindje een naam gegeven en een brief geschreven, de brief verbrand en een kaarsje gebrand. Dat was zo fijn! Maand erna was ik zwanger. Helaas ging dat ook mis. De naam, de brief heb ik alweer gedaan. De kaars brand tot die op is. Alleen het verbranden nog. En dan hoop ik dat ik me daar net zo fijn bij voel, maar daar ben ik bang voor. 
En hoe klein ook. Vanaf de test ben je zwanger van een baby'tje in je buik. Mensen zeiden dat ook tegen mij en wees blij dat t nu misging en niet later wn ach ik heb toch al een zoon!?
 
het litteken zal idd blijven. En dat is dan t enige. Ik was nog te kort voor echo's. 
Wow jeetje 3!! DT hoop ik niet te hoeven mee maken! Heb je nog laten onderzoeken?
nee genieten zkr niet, ikhoop dat ik mezelf weer terug ga krijgen. Maar het leuke aan zwanger worden is er wel af...
 
bedankt allemaal!! Knuffel!!
 
Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die hier ervaring mee heeft’ toch doet deze app mij wel goed. Ik voel me nu niet alleen en onbegrepen. En gelukkig zie ik ook veel positieve verhalen van vrouwen die na een miskraam en een onzekere periode uiteindelijk toch inmiddels zwanger zijn of net bevallen zijn en weer heerlijk kunnen stralen. 
 
Terug
Bovenaan