Verwijde vagina na bevalling

Hoi ,

Heb een vraag ik ben zes weken terug bevallen, ik ben ingeleid met 42 weken als gevolg een super moeizaam en zware bevalling gehad, had een 8 ponder die met keizersnee zou weggehaald moeten worden, kben zelf maar kleintjes dus ben ik fysisch en medusch gezien niet in staat om een 8 ponder te baren, na 1,5 uur persen hebben ze pas ingezien dat er iets niet klopte dus werd gelijk een knip gezeyt en met vacuumpomp mijn kind weggehaald, vandaag piepte ik even onderin om mijn hechting te bekijken en ik schrok me dood :((( ik heb verwijde vagina de opening is zo groot dat er een babyhoofde door kan :(( nu is mijn vraag zijn er onder jullie die ook een opening hadden na brvalling en trekt dit nog wel dicht en hoekang duurt het want ik lees van alles op internet en ik baal daar echt van :((( heb pas volgende week agspraak bij gynaecoloog dus hoor ik graag jullie ervaringen

Ik kan niet echt zeggen dat ik ernaar gekeken heb, maar ik weet wel dat het na de eerste bevalling wel even heeft geduurd voordat het allemaal weer een beetje goed voelde. Dus geeft het nog eventjes tijd. Ik heb een sub-totaalruptuur gehad bij de eerste en dat is allemaal weer helemaal goedgekomen. Je lijf is nu nog wel heel erg aan het ontzwangeren.

Ik ben verder niet ingeknipt of iets, maar had na de bevalling idd een gat zitten (niet normaal), dit heeft bij mij denk 6 weken geduurd voordat alles weer normaal was van onder, dus dat zou bij jou wel even wat langer duren, maar heb geduld en geen zorgen!!!

Het wordt nooit meer zoals het was. Mijn vagina is ook verwijd, maar gelukkig niet meer zo erg als in het begin. Wel wordt je nooit meer zo straks als daarvoor. Ik baal er ook van want het voelt ook gewoon anders dan voor mijn zwangerschappen.
Heb ook lichte stressincontinentie er aan over gehouden. Ik zit er over te denken om misschien toch naar een bekkenbodemfysio te gaan, je weet nooit of he wat oplevert. maak je geen zorgen als het niet bij trekt want ze kunnen je heel veel aanbieden om het te verbeteren!

@Bloempje, ik kan je de bekkenbodemfysio erg aanraden. Na mijn 2e zwangerschap had ik ook last van stressincontinentie en dat is nu helemaal weg. Ik ben daarvoor een keer of 5 naar de fysio geweest. Heel veel oefeningen kan je thuis doen en het kost amper tijd en het levert veel op.

Ik wist wel dat het nooit even strak zou wirden als voor mijn zwangerschap maar zo een grote gat zelfs zo groot dat ikmijn ingewanden zie dat had ik nooit gedacht , ik vrees dat het niet meer goedkomt en ik ben daar zo boos om, ik ben buitenmenselijk behandeld alles liep verkeerd al vanaf het begin :( en nh moet ik door hun fout daar levenslang voor boeten :( wAnt ik word nooit meer de oude

Ja, ik schrok er ook zo van toen ik weer voor de eerste keer mijn onderkantje zag. Had niet zo'n zware bevalling als jij, wel een beetje uitgescheurd. Ook met een makkelijke bevalling wordt het nooit meer zoals voorheen kan ik je wel vertellen. Het trekt zeker wel bij maar bij mij heeft dat ook een tijd geduurd.
Heel veel sterkte ermee en heb je al met gyn en/of vk over je bevallingservaring gepraat? Ik merk uit je berichtjes dat je erg boos en verdrietig bent over hoe het allemaal is gegaan.

Pems heb de 20ste pas een afspraak, ik ga daar zeker over praten, ik ben heel blij met mijn zoon en geen seconde spijt maar ik vind het gewoon heel erg dat het daar zoo slecht uitziet, ik ben nog maar 27 jaar en al bij mijn eerste bevalling heb ik zoveel geleden en dat alleen maar omdat een co assistent die mij begeleidde niet ervaren genoeg is moet daarvoor boeten, gynaecoloog zei dat het een keuzersned moest worden maar zij heeft mij ander half uur laten oersen koppie van mijn zoontje heeft daar 1,5 uur vastgezeten :( gelukkig is hij gezond, ik had een nabloeding ondat baarmoeder uitgeput was wat wil na een weeenstorm en 1,5 oersen edn acht ponder terwijl ik zelf maar heel kleintjes ben , ze hebben mij tot het uiterste gepusht ik kan mijn plas en stoelgang nauwelijks inhouden grrr ik ben zo boos voir hetzelfde geld was ik dood als er llatste moment geen gynaecoloog kwam opdagen

Terug
Bovenaan