verzorging van de kids

toen nathalia geboren werd, werd mij verteld dat ik elke dag het bedje moest verschonen.
nu is ze bijna 2 jaar, en nog steeds verschoon ik elke dag haar bedje. schone dekbedovertrek en schone hoeslaken (kussen heeft ze nog niet)

ook krijgt nathalia elke avond een schone slaapzak en pyama en rompertje aan. sochtends natuurlijk elke dag schone kleertjes.

en hoe vaak doen jullie de kids in bad/douche per week?
nathalia gaat elke avond in bad, samen met mama of papa.
en sochtends als ze wakker wordt, doe ik haar gezichtje, handjes, okseltjes en billetjes met een washandje schoonmaken.

en hoe vaak wassen jullie de haartjes van de kids?
hier om de dag. (en om de dag ook krijsen hier want ze vind het helemaal niks, dat water over haar gezichtje hahaha)

ook smeer ik haar elke avond in met olie, na het badderen.

we poetsen nathalia haar tandjes 2 keer per dag, voor t slapen gaan. (smiddags en savonds omdat sochtends geen zin heeft ivm eten en drinken de hele tijd door hahaha)

ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat.

vooral t bedje verschonen, want vraag me eigenlijk wel af, of dat echt nodig is.
ons bed verschoon ik immers ook maar 1 keer per week, ipv 1 keer per dag.

liefs, do

Hoi Do,

ik dacht voor ik aan de berg strijk begin, log ik nog even in.
Ik zat met verbazing je verhaal te lezen, wat zal jij een berg was hebben hahaha.

Hier gaan de kinderen om de dag in bad en de haren was ik 2 keer per week. Wel elke ochtend even een washand over het gezicht en over de billen. Tandenpoetsen doen we hier thuis 1 keer, op kindergarten poetsen ze ook nog 2 keer de tanden.

Het beddengoed gaat 1 keer per week in de was, of het onderlaken moet vies zijn, natuurlijk.
Een pyjama slapen ze meestal 2 of 3 nachten in, die is meestal ook al uit voor het ontbijt, wordt dus ook niet echt vies, voor de frissigheid na 2 of 3 nachten een schone (zomers wel elke dag, ivm zweten).

Zo dan ga ik nu maar eens aan die berg strijk beginnen.

Groetjes Danielle

1 keer per week bedden verschonen en een schone pyjama, tenzij het vies is. Er is mij ook nog nooit verteld om elke dag het bedje te verschonen, dat deed de kraamhulp ook niet.
Om de dag onder de douche en dan was ik ook gelijk het haar.
En 's ochtends wassen.

Hoi Do!

Ik dacht net als Danielle: jeetje: mijn wasmachine is nu even buiten gebruik, wat een enorme berg zou er dan liggen!
Ik heb "maar" 3 dekbedovertrekken voor Isabelle en omdat wij een aerosleepmatras hebben heb ik ook slechts 2 hoeslakens ervoor (die krengen zijn ongelooflijk duur)

Ik verschoon 1x per week alle bedden, doordeweeks doe ik Isabelle haar bed en in het weekend ons bed. (dan helpt Stefan me met het overtrek).
Isabelle gaat om de dag in bad/onder de douche.
's morgens was ik haar gezicht en billen met water (ivm eczeem en droge huid).
Omdat Isabelle ook een gevoelige hoofdhuid heeft met redelijk veel berg erop mag ik haar haartjes slechts 1x per 2 weken wassen, tussendoor spoel ik het haar goed uit met water want er gaat wel een smeersel op haar hoofdhuid.

Haar tandjes en kiezen poetsen we 1x per dag; 's avonds voor het slapen gaan.

Liefs Monica

Mijn hemel do,
Als ik dat zou doen zou ik helemaal nooit meer aan mezelf toe komen met 3 kids, weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt maar dat hoeft echt niet hoor!
Ik was het beddegoed en slaapzakje 1x per week, idd als het vies is met verkoudheid ofzo wel eens vaker.
pyama's slapen ze 2 nachten in en kleren wel elke dag schoon, soms een broek of trui een 2e dag als het nog schoon is, wat niet vaak voorkomt!

Ze gaan om de dag in bad en de ene keer wel de haren wassen andere keer niet! tandenpoetsen en gezicht wassen 2x p/d.

Wat zal nathalia blinken ;-) ;-)

Gr MJ

Hoi,

Ook hier nog nooit van gehoord. Ja toen ik in kraambed lag, moest mijn bed iedere dag verschoonds worden, maar niet die van Myrthe hoor.

Myrthe dr bedje verschoon ik 1x per week. Haar pyama draagt ze 3 a 4 nachten, ligt aan hoe vies die wordt. Wel krijgt ze iedere nacht een schone romper eronder aan.
's Ochtends schone kleren en romper en heel soms wil ik een broek nog voor een tweede keer aandoen, maar ja dan moet ie nog schoon zijn, wat niet vaak lukt.

Haren wassen doe ik in principe niet. Pas als het vet is (wat nu toevallig 2x zo was door de olie)
Maar normaal gesproken dus maar 1x in de 2á3 weken.
Hoe vaker je het haar wast hoe slechter het is voor dr hoofdhuidje, dus dat doe ik pas als het nodig is.
Ze heeft ook geen gel o.i.d in dr haar, dus dan kan ook.

Tanden poetsen doen we 's avonds voor slapen gaan en 's morgens mag ze het zelf doen (altijd feest!)

Liefs Irene

hey meiden

ja hahaha heb altijd wel behoorlijk wat wasgoed :p
maar we hebben sinds vorige week een droger (joepiieeejjjj :D)

ja schone pyama en schone slaapzak elke dag, dat blijf ik wel doen. vind ik gewoon hygienischer.
bedje gaan we idd maar wat minder vaak verschonen dan hahaha.
zeker met 2 kids dalijk, is er helemaal geen beginnen meer aan hahaha.
(en dat bedje ga ik wel weer elke dag verschonen, ivm spugen, kwijlen enz)

in t kraamhotel hebben ze mij verteld dat ik dat elke dag moest verschonen, en mn moeder zei t ook.
nu moet ik er ook wel bij zeggen dat nathalia een verhoogde kans had/heeft op huismijt allergie.

waarom is haren wassen slecht voor t hoofdhuidje?
ik was haar haren met zwitzal baby shampoo.
ph huidneutraal (5.25)
normale shampoo's zijn idd slechter voor een kinderhuidje, aangezien die een normaal ph waarde hebben (7)
de baby shampoo tast dus de zuurlaag niet aan, en is dus ook niet slecht voor de hoofdhuid.

ik doe ook geen gel in nathalia har haar, maar wel goedemorgen lotion van zwitzal, om het in model te brengen, en dat ruikt zo lekker hahahaha

bedankt voor jullie reacties.

liefs, do

brrrr iedere dag het bedje verschonen , ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen 1 keer per week of als het vies is.

Schone pyama 2 keer per week en in bad om de dag haren wassen 2 keer per week soms drie keer .
Schoon ondergoed iedere dag of 2 keer per dag als het nodig is.

Als ik mijn kids vaker in bad doe houden ze geen velletje over zo'n droge huid dat ze hebben.

Kindjes moeten ook de kans krijgen om weerstand op te bouwen hoor, hier namelijk ook huismijt allergie en astma maar huismijt kruipt ook echt gewoon in het matras moet je maar niet aan denken.

Ook zwitsal is geparfmueerd en niet goed voor de huid.

Groetjes

Terug
Bovenaan