verzorging van de kids

hey meiden

nou, ik heb nu nathalia haar bedje niet verschoond vandaag.
moet zeggen dat ik het toch wel heel erg raar vind.
ik wordt helemaal uit mn ritme gehaald zo hahaha.
is gewoon zo'n automatisme.
nathalia wakker, gordijnen open, bedje verschonen, nathalia een schoone luier geven, wassen, aankleden en naar beneden voor een boterham en drinken.
tja... waar haal ik die tijd vandaan?? eerlij kis eerlijk, t is maar 5 minuten, dat bedje verschonen.

badderen is bij ons elke dag zo, omdat ze anders niet gaat slapen. als we het 1 keertje overslaan, omdat het al heel laat is (als we naar een verjaardag zijn geweest bv en t is al 8 uur)
dan loopt ze echt te gillen: thalia in bad!!!

minder vaak de haren wassen....
nathalia haar haartjes zijn heel dun. echt van dat peen haar. ik was het om de dag omdat het er anders echt gewoon vies en vet uitziet.
zie het eerlijk gezegd niet zitten om dat minder vaak te doen.
en idd, ik weet dat de kans groter is dat ze luizen kan krijgen op school, en misschien was ik het dan wel minder vaak, aangezien ze dan hopelijk al wat meer haar heeft, dat het niet zo opvalt, als het vettiger is.
maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.

die hydrofiel luier is idd een slim idee. die ga ik onthouden. (hoop ik dan, want als mn kop niet vast zat, zou ik die ook nog eens vergeten hahahah)

vind het helemaal niet erg hoor, om te lezen dat iedereen alles een stuk minder vaak doet dan ik.
soms had ik wel zoiets van ieeh, nee dat kan ik echt niet.
vind het al een grote stap van mezelf dat ik nu dat bedje niet heb verschoond (al kriebelt het nog wel om dat alsnog te doen)

nou, bedankt voor jullie reacties :D

liefs, do

Hey, lekker doen wat voor jou het beste voelt. Maar ook hier wordt maar 1x per week het bedje verschoont (tenzij het eerder vies is). Leah gaat 2-3x per week in bad en 1x per week was ik haar haren. Mij is verteld dat je kind heel snel een vette hoofdhuid / vet haar krijgt als je elke dag haar haren wast, dan 'went' het haar aan elke dag wassen en wordt het sneller vet.
Jij zult zeker een hele berg was hebben. Misschien goed voor de portemonnee om wat minder snel te verschonen, wie weet? Leah krijgt 1-2x per week een nieuw pyamaatje aan en nieuwe slaapzak, tenzij (en dat gebeurt nogal eens hoor) haar pyama vies is of ruikt.
Succes met al je wasjes, straks met een kleintje erbij helemaal veel was, maar wel erg leuk!!

Haha, wat een viespeuken zijn we hier.
Ik verschoon de bedden 1x in de week tenzij hij net als afgelopen week verkouden is' - oke - dan is het wat vaker.
Verder krijgt Daniel 1x in de week een schone slaapzak, en pyama wisselt een beetje hangt ervan af of hij een grote plasluier heeft gehad.

Daniel gaat hier iedere dag met manlief onder de douche maar we zepen eigenlijk alleen zn onderkantje in en de rest spoelt wel schoon in dat kwartiertje ;-)

Verder is Daniel niet bang van haren wassen ofzo, we hebben een stortdouche aan het plafond en daar gaat hij gewoon onder zitten spelen en het intereseert hem niet of er water in zn ogen komt jah of nee.

Liefs Marina

Nou ik ben al druk zat en zit niet echt om werk verlegen. dus iedere dag bedjes verschonen is me echt te veel. whahaha. Ik verschoon 1 keer in de week de bedden.( als er een vlekje ofzo in zit, verschoon ik ze vaker) Ze gaan iedere avond in bad en krijgen iedere avond een schone pyama aan en om de dag een schone trappelzak. Dus ze liggen schoon in hun bedje.. Ik poets meestal 2 keer per dag de tandjes. En s'ochtends was ik ze helemaal..

Maar eerlijk is eerlijk, toen noah klein was deed ik het vaker, was ik gewoon minder druk.. En ach het was mijn eerste. bluhhh voel me al zo'n oude tut. hahah

Ik verschoon ook 1x in de week haar bedje en douchen doen we om de dag. Dan zit ze er wel gelijk een tijd er lekker onder, wassen dan ook de haren. Tanden poetsen doen we elke avond en s'ochtends wil ze het zelf doen. Een beetje kauwen op de borstel, maar ja... beter iets.

Patricia ik las dat je speciaal naar de apotheek gaat voor de douchespullen te halen. Moet je dat merk halen want bij kruidvat hebben we ook een eigen merk speciaal voor de gevoelige huid. Zit geen parfum ed in, is ph-neutraal en dat scheelt aardig in geld.
groetjes annelies

Terug
Bovenaan