Vinden jullie dat ook niet soms?

Wat dat roken betreft, het is wel heel erg slecht voor je baby en ook voor jezelf is het trouwens niet gezond. Je baby kan het heel moeilijk hebben in je buik als je rookt, kans op miskraam, vroeggeboorte, laag geboortegewicht en ga zo maar door. Tja, als je verslaafd bent, wees een bikkel en probeer te stoppen. Het is trouwens een smerige gewoonte. Alles gaat stinken om over je adem maar te zwijgen. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben dus echt anti roken. Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor!

Geniet in ieder geval nog wel van je zwangerschap.

Groetjes Nicole
 
Nou M ik ben het er ook mee eens!
dit is een maatschappij van 'hoe meer we weten hoe minder er fout zal gaan' maar je kunt nog zo goed en gezond hebben geleefd tijdens de zwangerschap en toch een kindje krijgen met een handicap... niet alle handicaps zijn zichtbaar!
Dus... je kunt echt niet alles maar voorkomen door je heel goed aan de regeltjes te houden.
Natuurlijk heeft het zijn voordelen dat we veel weten... maar al slik je foliumzuur ook dan kun je nog een kindje krijgen met een open ruggetje.
 
Ik vind het eigenlijk ook. Ik hou me wel aan de regels die ik van de vk gekregen heb. Maar mijn ouders staan echt te kijken van alle gevaarlijk dingen hier. Mijn moeder heeft 12 gezonde kinderen gekregen en wist nog van niks tijdens haar zwangerschap.
 
Ik ben het ook helemaal mee eens hoor, soms hoor ik die vrouwen dan denk ik bij mij zelf, jeetje alsof jou moeder dit alles wist. Mijn god hey!
Sommige gaan echt overdijven hoor jeetje mina.
 
Hoi M,

Nou ik ben het wel met je eens hoor. Ik doe zelf ook niet zo panisch met eten. De kans dat je trouwens taxoplasmose krijgt van een vies vaatdoekje is vele malen groter dan bij het eten van rauwmelkse kaasjes. Ik ben nl gek op kaas en eet dat ook nog gewoon. Ik heb er nog een heel gesprek met de kaasboer over gehad en die vond het ook jammer dat zoveel vrouwen hier zo paniekerig over doen. En aardbeien vind ik heerlijk, die spoel ik gewoon af en daarna eet ik ze lekker op.

Ik ben onverwacht zwanger geraakt en ben dus ook pas later begonnen met het slikken van foliumzuur.
Trouwens.... toen ik nog niet wist dat ik zwanger was ben ik naar Lowlands geweest en heb daar heel wat sigaretten gerookt en alcohol gedronken. Doordat ik mij heel beroerd voelde heb ik ook nog eens zware pijnstillers geslikt en er is helemaal niks gebeurt met mijn baby.

Het enige waar ik meteen mee gestopt ben is roken. Want dat vond ik zelf echt niet kunnen, maar dat viel me niet mee hoor!

Ik heb trouwens ook niet gekozen voor zwangerschapsgym. Volgens mijn verloskundige heb je er helemaal niks aan, behalve dan dat je er veel andere vrouwen door leert kennen en het gezellig kan zijn. Ik doe haptonomie, gezellig samen met mijn vriend en dat bevalt prima!

Veel plezier nog met je zwangerschap!

Groetjes Saskia
 
Ik vind dit heel verfrissend om te lezen; eens wat relativering tussen alle waarschuwingen en verbodens en don't. En inderdaad het belangrijkste is: voel jij je goed (vrolijk, relaxt) etc. dan is dat ook goed voor je baby.
 
Ik kan je maar 1 advies geven en dat is: Gewoon je eigen plan trekken en als jij vindt dat alles zo overtrokken wordt, dan moet je daar gewoon niet aan mee doen. Het is jouw lijf, jouw kind en jouw leven. Het zijn ook zoals ze het noemen adviezen en geen verplichtingen.

Het is natuurlijk wel zo dat ze tegenwoordig veeeeeeeel meer weten dan vroeger en dat er toen wellicht ook veel babysterfte was, maar daar toen geen onderzoek naar gedaan werd. Bovendien als iemand toen een miskraam kreeg werd daar amper over gesproken. Tegenwoordig zijn er een hoop dingen bekend die risico's kunnen veroorzaken en daar moet jij dus mee doen wat je goed dunkt.

Dus voor een ieder geldt, pik eruit wat voor jou belangrijk is en vind je dat je b.v gewoon kunt roken tijdens de zwangerschap, dan moet je dat vooral doen. De keus is dus aan jezelf.

Groetjes

 
Tja, ik ben daar heel dubbel in. Aan de ene kant ben ik heel nuchter: ik til alles, werk 60 uur, doe aan alles mee, maar aan de andere kant houd ik me toch wel aan de regels hoor! Voor mij geen zalm, biefstuk, tuinieren, kattenbak verschonen etc. ik denk ook dat het mijn angst is om straks geconfronteerd te worden met een kindje dat niet gezond is. Ik zou me mijn levenlang schuldig voelen als ik me zelf verwijten kan maken. Soms hoor ik moeders die gewoon door roken, daarna een astmatisch kind hebben en daar dus niet mee zitten, omdat het niet is aangetoond dat dat door het roken komt, dat vind ik dus echt niet kunnen! Dus nuchter zijn in de zin van niet zeuren en doorgan JA, maar nuchter zijn in de zin van regeltjes "overtreden" NEE. Al wilde ik dat dat laatste wat minder bij mij speelde.
 
Terug
Bovenaan