Vinden jullie het allemaal altijd even leuk?????

Jammer dat je helemaal in Zandvoort woont, Annet. Anders zouden we zo af kunnen spreken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me heerlijk vermaak met onze kleine meid. Ze zit nu zo lekker in een ritme. 's Morgens en 's middags slaapt ze ongeveer anderhalf uur, dus dan heb ik heerlijk tijd voor mezelf (of schoonmaken of hobby). Als ze wakker is laat ik haar eerst altijd even spelen en daarna gaan we lekker naar buiten.
Ik kies er bewust voor om thuis te zijn met onze kleine meid, omdat ik graag de zorg en opvoeding van haar op me wil nemen. En ik moet eerlijk zeggen, ik geniet er echt volop van. Laatst was ze ziek (3 dagen), dat vind ik lastige dagen (omdat ze niet kan zeggen wat er aan scheelt), maar zou haar dan voor geen goud weg willen brengen. Mijn man heeft momenteel een dubbele baan, maar van 't zomer weer gewoon één baan. Maar hij is wel heel veel van huis.
Ik moet eerlijk zeggen dat de muren nog niet op me af komen, omdat ik het heerlijk vind om naar buiten te gaan (nu weer fietsen, eerst alleen wandelen).
Maar wel vind ik het jammer dat ik niet meer vriendinnen met kinderen heb. Eén vriendin heeft ook net een kindje, maar sinds ze weer aan het werk is zien we elkaar toch minder. Een andere vriendin geniet wel volop van Wieteke, maar werkt full time, dus we zien elkaar alleen op  een vrije dag van haar.
Ik zou best meer af willen spreken, gewoon even bijkletsen bij een kop thee ofzo. Maar ik hoop dat dat gaat komen als Wieteke bijv. naar school gaat ofzo. Dan heb je toch snel contact met andere moeders.

Maar goed, voorlopig geniet ik nog maar heerlijk dat Wieteke de hele dag thuis is. Ook al voert ze weinig uit (ze kan  dus nog niet kruipen/ tijgeren/ lopen, hoewel ze het wel leuk zou vinden volgens mij).  
Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Hé Annet

Laat die zon eens schijnen in zandvoort!!!! Dan kunnen we naar het strand.

Pauline en Yoëll

Ja dat gevoel kan je wel eens bekruipen of je niets interssants beleeft en daarom niet interressant bent als je alleen maar moeder bent.
Maar dat kan je voor jezelf zo leuk maken als je wilt. Ik ben nu ruim 3 jaar fulltime moeder en heb eerlijk gezegt niet het idee dat ik niets beleef. Ik heb het mijzelf snel druk gemaakt met leuke verplichtingen zoals gym en zwemmen. Je ontmoet er mensen met kinderen en je kunt wat leuks doen samen. Ook 1 keer in de week bij een vriendin op bezoek altijd gezellig!
Voor mijn eigen ontspanning ga ik sporten smorgens met de kids die gaan dan in een soort opvang daar voor een uurtje of savonds als mijn man thuis is.
Eerlijk gezegt heb ik het dusdanig druk dat ik niet weet hoe andere moeders naast het moederschap nog kunnen werken.  pff zou ik niet trekken

Nee, echt niet. Ik kan niks voor de volle 100% doen en daar kan ik flink van balen
Maar die momenten zijn heel kort want dan kijk ik weer naar onze lekkere grietjes en weet ik; het komt wel weer....

Renske

Hi, hier nog een Renske (grappig een naamgenoot in de reaktie voor mij,  zie ik niet vaak!)

Gelukkig dat ik hier dit soort reakties lees!
Voelde me al helemaal ontaard omdat ik alleen maar hoera-en mijn lieve,lieve...(vul in) lees. Túúrlijk vind ik Mats lief en leuk, túúrlijk vind ik het weer heerlijk om m na een dag KDV of nachtje logeren weer te zien..maar SJONGEJONGE wat een heisa is het zeg; het huishouden, op stap met de hele boel; van maxi-cosi in bugaboo, in buggy, op onderste-met-opzetstukken,  oh shit parasolletje of regenhoes vergeten en zitalles in de tas (?)  en maar sjouwen met honderdduizend dingen tegelijk (zo voelt t soms). Snel de t....zooi (fruitpotjes, speelgoed, lego, doeken overal)opruimen voordat pappa thuis komt uit z'n werk (anders is het ook zo lekker thuiskomen) en dan maar hopen dat ie in godsnaam ns een keer op tijd naar bedje wil en erin blíjft! Héérlijk als paps de volgende morgen met t mannetje naar het KDV vertrokken is en ik ns ongestoord kan douchen, koffie drinken en...nou ja, ongestoord alles kan doen eigenlijk voor dat ik naar mijn werk mag...Zelden sta ik zo enthousiast iemand na te zwaaien!Van de box in de wipper, van de wipper naar de loopstoel, van de loopstoel naar t kleed op de grond en niet zelden zonder gekrijs tussendoor. Ook lachen natuurlijk, maar meneer wil wel ge-entertaint worden en een beetje snel graag...en zeker niet te lang op 1 plek vertoeven!  
Of ik nog wat leuks gedaan heb vandaag? Ja tuurlijk, voor de verandering weer ns naar het winkelcentrum en terug met Mats, living on the edge haha
Verder t gebruikelijke, flesjes, luiers, in bad in bed, uit bad, ut bed, neuzen afvegen, heel hard NEE roepen en twintigduizend keer een speelgoedje oprapen dat hij vervolgens voor de eenentwintigduizendste keer op de grond gooit.....Best moe na zo'n dag dus. Nee dus, niet alleen maar hoera en oh-wat-is t geweldig.
Volgende kerr een stuk over alle positieve dingen...;-)

Groetjes en R-E-S-P-E-C-T voor alle mum's out there!

Renske

Terug
Bovenaan