Vitamine D druppeltjes

Aangezien Vit D ter voorkoming is van verkromming van de beenderen (Rachitis ofwel Engelse ziekte) en de hoeveelheid die uit het zonlicht wordt gehaald niet voldoende is, wordt het hier trouw gegeven. Ik vergeet het uiteraard ook wel eens, maar zoals het CB al zei, geeft het niet als je het eens vergeet. De hoeveelheid is er op berekend dat je het een keer MAG vergeten. Siebe vindt het ook helemaal het einde, dat pilletje doorbijten. Ik blijf het ook gewoon doen tot hij 4 jaar is....

Groetjes Fonske

Hallo,

Ik vergeet het ook heel vaak. Maar in boter voor op brood zit ook vit. D en als je kind vaak buiten komt kan het weinig kwaad. Nog niet zo lang geleden hoefden ouders geen vit D te geven, omdat dit niet nodig was.... nu is het wel weer nodig... het verandert dus steeds. En wat betreft die Rachitis.... die komt echt al een hele tijd niet meer voor in Nederland. Met name kinderen met een  donkere huid en ook kinderen die heel erg dik ingepakt naar buiten gaan, denk aan baby's van Turkse of Marokkaanse afkomst bijvoorbeeld.

Ik schaam me verloren.... Maar Thomas vind het geweldig sinds Nina er is om soms samen met haar een fles te drinken. Wij kopen dus gewoon weer  peutermelk voor 't kereltje waar al die dingen in zitten....  

Terug
Bovenaan