Vitamine D???????????/

quote: sjana1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2009 19:53:09'));

eerlijk gezegd vergeet ik het steeds....
Ze krijgt bijna geen druppel....
ik denk er gewoon niet aan!
Maar, ze is goed gezond.



Je zult dat ook niet merken aan haar gezondheid hoor! Vitamine D is bedoeld voor de opbouw van botten en tanden, het bevordert o.a. de opname van calcium door het lichaam.
Zoals hier al vermeld maak je inderdaad onder invloed van zonlicht zelf vitamine D aan. Het is dus niet zo dat je kindje het niet krijgt als je de druppels vergeet. Alleen minder. Om dezelfde reden mag je er zelf rond je 60ste ook weer mee beginnen ;-)
De ene mens is natuurlijk gevoeliger voor een tekort dan de ander. Veel naar buiten gaan is dus in ieder geval een pre!
 
Ik heb wel eens begrepen dat als je kindje meer dan 30 minuten buiten is (daglicht), dit voldoende zou zijn voor het aanmaken van vitamine D. Zelf geef ik mijn dochtertje alleen vitamine D als ze niet of weinig buiten komt (krijgt nog volledige borstvoeding), maar dat komt ook omdat ze  op veel voedingsstoffen allergisch reageert en ik de indruk heb dat ze ook de vit D niet goed verdraagt. Anders had ik misschien wel elke dag 5 druppels gegeven.
 
quote: Hannah35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2009 11:22:55'));

maar dat komt ook omdat ze  op veel voedingsstoffen allergisch reageert en ik de indruk heb dat ze ook de vit D niet goed verdraagt. Anders had ik misschien wel elke dag 5 druppels gegeven.





Kan het misschien dat ze niet op de vit D reageerd maar op de substantie waar het inzit?
In de olie- versie zit pinda, misschien dat ze daar op reageerd.
In de Aqua- versie zit alleen anijs. Mijn dochter is ook allergisch en deze kan ze goed verdragen.
groetjes Natalie

 
Alleen door buiten zijn maakt je kindje teweinig vit. D aan. Er was laatst aangetoond dat als je een half uur in je nakie in de zon ligt, je nog niet voldoende vit. D aanmaakt. Dus in de winter helemaal ingepakt, bijna geen huid die zonlicht krijgt is niet voldoende.
 
quote: natalie25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 20:32:49'));


quote: Hannah35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2009 11:22:55'));

maar dat komt ook omdat ze  op veel voedingsstoffen allergisch reageert en ik de indruk heb dat ze ook de vit D niet goed verdraagt. Anders had ik misschien wel elke dag 5 druppels gegeven.


Kan het misschien dat ze niet op de vit D reageerd maar op de substantie waar het inzit?
In de olie- versie zit pinda, misschien dat ze daar op reageerd.
In de Aqua- versie zit alleen anijs. Mijn dochter is ook allergisch en deze kan ze goed verdragen.
groetjes Natalie



Hai Natalie, jazeker, ze reageert op de pinda in de olie-versie. Helaas is vitamine K alleen verkrijgbaar in de olie-versie (vit D gelukkig ook op waterbasis), daar heeft ze enorm last van gehad, ze is inderdaad erg allergisch voor pinda en noot.
Ik vermoed dat ze ook niet zo goed tegen anijs kan, maar dat is gissen, hoor.

Ik geef nog volledige borstvoeding en via mijn voeding kom ik er steeds meer achter wat ze beslist niet kan verdragen..... indertijd gaf de pinda heel veel eczeem, darmkrampen en onrustig gedrag. Uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen dat er pinda-olie (arachide-olie) in de vitK zat en snapte toen ook waarom ze daar met zoveel huilen op reageerde..... poeh!

Is jouw dochtertje ook zo allergisch voor pinda? En voor meer dingen?
 
quote: Hannah35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-02-2009 13:27:00'));


quote: natalie25 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-02-2009 20:32:49'));


quote: Hannah35 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-02-2009 11:22:55'));

maar dat komt ook omdat ze  op veel voedingsstoffen allergisch reageert en ik de indruk heb dat ze ook de vit D niet goed verdraagt. Anders had ik misschien wel elke dag 5 druppels gegeven.


Kan het misschien dat ze niet op de vit D reageerd maar op de substantie waar het inzit?
In de olie- versie zit pinda, misschien dat ze daar op reageerd.
In de Aqua- versie zit alleen anijs. Mijn dochter is ook allergisch en deze kan ze goed verdragen.
groetjes Natalie


Hai Natalie, jazeker, ze reageert op de pinda in de olie-versie. Helaas is vitamine K alleen verkrijgbaar in de olie-versie (vit D gelukkig ook op waterbasis), daar heeft ze enorm last van gehad, ze is inderdaad erg allergisch voor pinda en noot.
Ik vermoed dat ze ook niet zo goed tegen anijs kan, maar dat is gissen, hoor.

Ik geef nog volledige borstvoeding en via mijn voeding kom ik er steeds meer achter wat ze beslist niet kan verdragen..... indertijd gaf de pinda heel veel eczeem, darmkrampen en onrustig gedrag. Uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen dat er pinda-olie (arachide-olie) in de vitK zat en snapte toen ook waarom ze daar met zoveel huilen op reageerde..... poeh!

Is jouw dochtertje ook zo allergisch voor pinda? En voor meer dingen?




Dat was voor mij reden om de vitamine K helemaal te laten staan. Een pinda-allergie kan namelijk heel snel verergeren, gaat nooit meer weg, en ik had geen zin in een anafylactische shock.
Als je je zorgen maakt over vitamine D (hoeft niet als je elke dag buiten komt), dan kun je beter de druppels zelf innemen, dan bevat je melk vanzelf meer vitamine D (moedermelk bevat van nature ook al vitamine D hoor).

Mijn zoon reageert ook enorm op pinda. Balneum hermal bijvoorbeeld was een ramp voor zijn huid, het is op basis van pindaolie...

Ik zou alles met een vleugje pinda verder zo ver mogelijk weghouden van je kind, omdat een pinda-allergie echt levensbedreigend kan zijn en erg gemakkelijk accumuleert.
 
Terug
Bovenaan